ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
החקירה גילתה

המטוס שדלתו עפה בטיסה נמנע מטיסות ארוכות מעל המים

לאחר שחלון ודלת במטוס בארה"ב התפוצצו זמן קצר לאחר ההמראה, מה שיצר חור שאילץ את הטייסים לבצע נחיתת חירום, מתברר כי חברת התעופה ידעה שיש בעיות למטוס. 174 הנוסעים וששת אנשי הצוות שלו לבשו מסכות חמצן ואיש לא נפצע פציעות רציניות בזמן נחיתת החירום

המטוס שדלתו עפה בטיסה נמנע מטיסות ארוכות מעל המים
החור במטוס בזמן הטיסה צילום: צילום מסך

חברת 'אלסקה איירליינס' הטילה הגבלות על מטוס הבואינג שנאלץ לנחות נחיתת חירום דרמטית לאחר שדלת וחלון התפוצצו לאחר ההמראה. המטוס היה תחת מעקב בימים שלפני התקרית ביום שישי האחרון, כך אומרים החוקרים. המטוס נמנע מלבצע טיסות ארוכות טווח מעל המים, אמרה ג'ניפר הומנדי מהמועצה הלאומית לבטיחות התחבורה בארה"ב (NTSB).

היא מסרה שהחלק החסר של המטוס נמצא כעת - בגינה האחורית של מורה מפורטלנד. איש לא נפגע בדרמה של יום שישי האחרון.

לאחר שאיבד חלק מגוף המטוס שלו, המטוס - בואינג 737 מקס 9 - ביצע נחיתת חירום בטוחה בפורטלנד. 177 נוסעים ואנשי צוות היו על סיפון הטיסה לקליפורניה.

כ-171 מטוסים מאותו סוג קורקעו על ידי מינהל התעופה הפדרלי, ובדיקות הבטיחות נמשכות.

לפני ההתערבות של המועצה הלאומית לבטיחות התחבורה בארה"ב, חברת 'אלסקה איירליינס' החזירה לזמן קצר כמה ממטוסי ה-Max 9 שלה לשירות, ואמרה שהיא "לא מצאה ממצאים בעיתיים".

במסיבת עיתונאים אמרה גב' הומנדי שהטייסים דיווחו על נורות אזהרה שאותתו על לחץ בשלוש טיסות קודמות שבוצעו על ידי החברה.

ההחלטה להגביל טיסות ארוכות מעל המים הייתה כדי שהמטוס "יוכל לחזור מהר מאוד לשדה תעופה" במקרה שהאזהרות יחזרו, הוסיפה. לא ברור אם יש קשר בין התקלה שהובילה לאותן אזהרות, לבין התקלה שאירעה ב-5 בינואר.

"הטיפול במטוס לא הושלם לפני האירוע" אמרה גב' הומנדי, המטוס היה חדש לגמרי לאחר שנמסר לאלסקה איירליינס באוקטובר, מינהל התעופה קבע כי המטוס כשיר.

החלק של גוף המטוס שניתק נמצא בביתו של מורה בשם בוב שאיתר את החלק החסר בחצר האחורית שלו.

"אני נרגשת לבשר שמצאנו את הדלת", אמרה לכתבים. "תודה לך, בוב". החלק במשקל 27 ק"ג, עם חלון, שיכול לשמש כיציאת חירום במצבים מסוימים.

גב' הומנדי אמרה כמו כי שני טלפונים ניידים נפלו ככל הנראה מהמטוס ונמצאו. בנוסף אדם מצא אייפון שעובד כרגיל על דשא ליד כביש, שגם נפל מהמטוס.

כזכור כפי שדיווחנו, מטוס חברת 'אלסקה איירליינס' התפוצץ זמן קצר לאחר ההמראה מעל אורגון בארה"ב, ויצר חור ששאב את החולצה מילד שישב בסמוך. הטייסים נאלצו לבצע נחיתת חירום כאשר 174 הנוסעים וששת אנשי הצוות שלו לובשים מסכות חמצן.

איש לא נפגע בצורה רצינית, המטוס נחת בשלום ביום שישי בלילה בנמל התעופה הבינלאומי של פורטלנד כ-20 דקות לאחר שהמריא.

ארצות הברית טיסה נחיתת חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד