כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נכנסת לתחרות

יצרן רכב חדש הגיע לישראל: החל שיווק החשמליות של זיקר

זיקר (ZEEKR) משיקה בישראל שני דגמים ראשונים שנכנסים לשוק הרכב הישראלי הצפוף בו כבר פועלים כ-40 מותגי רכב סיניים. פי פרסומי היבואנית, מחירו של זיקר X בגרסה ההתחלתית "לונג ריינג'" הוא 184,990 שקל

יצרן רכב חדש הגיע לישראל: החל שיווק החשמליות של זיקר
הכירו את זיקר 001 החל ב-270 אלפי שקלים צילום: ZEEKR

יצרנית רכב חשמלי חדשה מגיעה לשוק הישראלי: זיקר (ZEEKR) משיקה בישראל שני דגמים ראשונים שנכנסים לשוק הרכב הישראלי הצפוף בו כבר פועלים כ-40 מותגי רכב סיניים. זיקר היא חלק מקבוצת ג'ילי הענקית אשר כוללת בתוכה גם את וולוו, לוטוס ויצרני רכב נוספים ומטרתה של זיקר לפי הצהרת היצרנית היא "פיתוח ויישום טכנולוגיות באופן שמעניק לנהגים ולנהגות חוויות ואפשרויות".

הרכבים של זיקר עוצבו על ידי מעצב הרכב הראשי של קבוצת ג'ילי, סטפן סיאלף (Stefan Sielaff), שלפני ג'ילי עיצב רכבים עבור אאודי ועבור מרצדס בנץ. זיקר עצמה מחזיקה בכמה מרכזים, כשהמטה האירופי של הקבוצה פועל מאמסטרדם ומרכז העיצוב והמחקר נמצא בגטבורג, שוודיה ואילו היצור מתבצע בסין. לפי זיקר, ישראל היא המדינה המערבית הרביעית בה מכוניות זיקר זמינות לרכישה.

הכירו את זיקר X החל ב-185 אלפי שקלים. קרדיט ZEEKR

לפי התוכניות שהיבואנית חשפה השבוע, בשלב ראשון יושקו בישראל שני דגמים: זיקר 001 וזיקר X. ה-001 הוא ספינת הדגל של זיקר – מדובר במעין הכלאה בין מכונית מנהלים יוקרתית, מכונית קופה ואפילו גם מעט עיצוב של סטיישן (תצורה המכונה "שוטינגברייק"), כולל גג פנוראמי מיוחד אטום לאור וחום. מערכת הבטיחות של ה-001 אומנם מותקנת במכונית של זיקר אבל היא למעשה ישראלית ופותחה על ידי מובילאיי הירושלמית. ה-001 משווקת בישראל בשלוש רמות גימור: לונג ריינג' ההתחלתית שיכולה לנסוע לטווח של 620 קילומטרים, "פרפורמנס" הספורטיבית שמגיעה לטווח של 590 קילומטרים ומצוידת בהנעה כפולה והדגם הבכיר: "קריפטון" שמצויד בתוספות כמו מערכת מתלי אוויר, מושבים שמסוגלים לעסות את הגב ומערכת שמע של ימאהה.

תא נהג עתיר טכנולוגיות ומערכות בטיחות אקטיביות של זיקר 001. קרדיט ZEEKR

לצד ה-001 זיקר משווקת בישראל גם את רכב הכביש שטח שלה שנקרא "X". ה-X משווק בישראל בשתי גרסאות: לונג ריינג' ההתחלתית שמיועדת לנסוע לטווח של עד 445 קילומטרים ו"קריפטון" הביצועיסטית שמצוידת בהנעה כפולה ומסוגלת לזנק ל-100 קילומטרים לשעה תוך 3.8 שניות. הטווח הרשמי של דגם זה הוא 425 קילומטרים. לפי היבואנית, זיקר תפרוס בחודשים הקרובים רשת טעינה משלה- שתציע טעינה אולטרא מהירה מוזלת ללקוחות המותג.

תאורת אווירה ייחודית וריפודים מחומרים סביבתיים בתא של זיקר X. קרדיט ZEEKR

וכעת למחירים: לפי פרסומי היבואנית, מחירו של זיקר X בגרסה ההתחלתית "לונג ריינג'" הוא 184,990 שקל. מחיר גרסת "קריפטון" של רכב הכביש שטח הוא 204,990 שקל. מחירה של הזיקר 01 "לונג ריינג'" הוא 269,900 שקל. ברמת הביניים "פרפורמנס" בעלת ההנעה הכפולה מחירה של ה-01 הוא 294,990 שקל ואילו הגרסה הבכירה ביותר "קריפטון" עולה 329,990 שקל.

 

 

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד