כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סכום של מיליון דולר

שופט סירב להפחית את סכום הערבות: היורה היהודי יישאר במעצר

שופט סירב להפחית ערבות בסך מיליון דולר עבור אדם שהואשם בירי בבית ספר יהודי בממפיס. עורך דינו ביקש לקבוע ערבות בסכום נמוך יותר ממיליון דולר כדי לאפשר לו לקבל טיפול נפשי מתאים מחוץ למעצר

שופט סירב להפחית את סכום הערבות: היורה היהודי יישאר במעצר
היורה שנורה ונפצע אנושות צילום: צילום מסך

שופט סירב השבוע להפחית ערבות של מיליון דולר עבור יהודי שהואשם בירי לעבר עובד בבית ספר יהודי בממפיס, לאחר שעורך דינו ביקש לקבוע סכום נמוך יותר כדי לאפשר לו טיפול נפשי מחוץ לכלא.

השופט ג'יימס ג'ונס, השאיר את סכום הערבות על מיליון דולר לאחר שהופיעו פרטים חדשים במהלך דיון בבית המשפט על היום שבו ג'ואל באומן הלך לבית הספר שבו למד בעבר עם אקדח. בבית המשפט התברר כי הוא הלך לביתו ולמשרדו של מאמן הכדורסל לשעבר שלו בבית הספר, ולבית ספר נוסף ביום הירי עם האקדח, בהמשך הוא הגיע לבית הספר וירה שם, כך דיווחה רשת ABC.

באומן, בן 33, מואשם בניסיון רצח מדרגה שנייה, נשיאת נשק בשטח בית הספר ופריצה בנסיבות מחמירות.

כפי שדיווחנו, באומן היה חמוש כשהלך למוסד הלימודים פיינסטון - האקדמיה העברית מרגולין, בית ספר אורתודוקסי ב-31 ביולי, אך כניסתו סורבה. באותו זמן לא התקיימו לימודים, אבל מספר מצומצם של צוות ופועלי בניין היו שם.

מהמשטרה נמסר כי באומן הסתובב בחלקו החיצוני של בית הספר וירה שתי יריות לעבר קבלן שעבד שם, הוא לא נפגע. לאחר מכן ירה באומן שתי יריות נוספות מחוץ לבית הספר ונסע משם.

במהלך הדיון ביום שני, עורך דינו, ביקש מהשופט להפחית את הסכום לערבות ל-80,000 עד 100,000 דולר.

עורך דינו טען כי באומן סובל ממצב נפשי ויקבל טיפול הרבה יותר טוב מחוץ לכלא. הוא גם אמר שהשופט יכול להורות על מעצר בית עם אזיק אלקטרוני.

עורך דינו הציג מכתבי תמיכה מחבריו של באומן, ואמר לשופט שיש לו תמיכה חזקה שתבטיח שהוא יופיע בבית המשפט. אמו של באומן, סוזן באומן, אמרה שבנה יעבוד בחווה שלהם והוא יקבל טיפול נפשי אם ישוחרר ממעצר.

מנכ"לית בית הספר, ברנדי פלאק, העידה ביום שני כי הייתה בבית הספר ביום הירי ושמעה ירי. היא הביטה מהחלון ו"היה שם גבר שכיוון לעברה אקדח".

פלאק אמרה כי בית הספר חיזק את אמצעי האבטחה מאז הירי, כולל החלפת מנעולים ונדרש קוד כניסה, כולל הבאת מאבטחים נוספים לקמפוס. פלאק אמרה שלמורים יש פחד מאז יולי.

כזכור כפי שדיווחנו, היורה נמלא לאחר הירי ונעצר על ידי המשטרה לאחר שקפץ מהטנדר שלו כשהוא מנופף באקדח, הוא נורה על ידי שוטר, החשוד הובהל לבית החולים באזור במצב אנוש, אך מאז החלים. איש חוץ מהחמוש לא נפגע.

במהלך האירוע המוסד פרסם הודעה: "משפחה וחברים יקרים, אנא שימו לב שאנו נמצאים כעת במצב יריות מתפתח. אנחנו יכולים לאשר שאף אחד לא נפגע בשום צורה, וכולם עכשיו בטוחים, תודה לאל. אנא עקוב למידע נוסף. בינתיים הקמפוס שלנו סגור לחלוטין אנו מודים לכם על ההבנה. מי ייתן וכולנו נמשיך לזכות בהגנתו של השם" נכתב בהצהרה מישיבת האקדמיה פיינסטון.

ארצות הברית פיגוע ירי ערבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד