כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
היום ה-96 למלחמה

ארה"ב ובריטניה יירטו בים האדום 21 כטב"מים וטילים שנורו מתימן

צבא ארה"ב פרסם הלילה כי ספינות אמריקאיות ובריטיות יירטו 21 כטב"מים וטילים שנורו מתימן. בין 21 השיגורים, נורו 18 כטב"מים, שני טילי שיוט נגד ספינות וטיל בליסטי נגד ספינות. היום מפרסם דובר צה"ל על נפילתו אמש במרכז עזה של החובש הקרבי רס"ל אלקנה נוילנדר, בן 24 מאפרת

ארה"ב ובריטניה יירטו בים האדום 21 כטב"מים וטילים שנורו מתימן
המשחתת האמריקאית בפעולה צילום: מתוך התיעוד

חילות הים של ארה"ב ובריטניה יירטו אמש בדרום הים האדום 21 כטב"מים וטילים שנורו על ידי החותים מתימן, כך הודיע פיקוד המרכז של ארה"ב. לפי ההודעה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לספינות כתוצאה מהירי. עוד נמסר כי בין 21 השיגורים, נורו 18 כטב"מים, שני טילי שיוט נגד ספינות וטיל בליסטי נגד ספינות, וכי בירוטם השתתפו חמש ספינות מלחמה, בהן ארבע אמריקאיות ואחת בריטית.

כפי שכבר פורסם אמש, הבוקר מפרסם צה"ל כי רס"ל במילואים אלקנה נוילנדר, בן 24 מאפרת, חובש קרבי במפקדת עוצבת הבזק, נהרג אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. נוילנדר, סטודנט שנה ב' בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן הוא בנם של אברי ונאוה ואח לשישה. הוא התגורר לאחרונה בלוד, שם היה חלק מכפר הסטודנטים של בני עקיבא.

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר אמש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפניו שישראל לא תדחוק את האוכלוסייה הפלסטינית מחוץ לרצועת עזה. הוא הוסיף כי "מספר ההרוגים בעזה, בפרט ילדים, הוא גבוה מדי".

בתוך כך, נמשכת פעילות צה"ל במרחב אל מע'אזי וחאן יונס; מעל 150 מטרות הותקפו, בפשיטות הכוחות הלוחמים חוסלו מחבלים ואותרו אמצעי לחימה

הכוחות המתמרנים ממשיכים לפעול בשטח רצועת עזה בסיוע ותיאום עם חיל האוויר ולוחמי זרוע הים. במהלך היממה האחרונה הותקפו מעל 150 מטרות טרור בשטח הרצועה.

במרחב אל מע'אזי שבמרכז רצועת עזה, פעלו כוחות מצוות הקרב של חטיבת גולני והכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת מחבלים רבים. הלוחמים חשפו מעל 15 פירים תת קרקעיים. במהלך פשיטה על מבנים צבאיים במרחב, אותרו משגרי רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים, וחומרי נפץ. בנוסף, הלוחמים השמידו מכונה לייצור רקטות שאותרה במרחב.

במסגרת פעילות אוגדה 98 במרחב חאן יונס שבדרום הרצועה, מכלול האש של עוצבת הקומדו הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקפו וחיסלו מעל 10 מחבלים בסגירת מעגל מהירה עם הלוחמים בשטח. במהלך הלחימה במרחב ביממה האחרונה, חוסלו עשרות רבות של מחבלים על ידי צוותי הקרב החטיבתיים.

בפעילות נוספת בחאן יונס, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 4 זיהו מחבל אשר הטמין מטען נפץ במרחב, סמוך לציר התנועה של הכוח. מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבל.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד