כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
היונדאי המעופפת

סופרנאל חשפה מכונית ראשונה שנוסעת בשמיים

יונדאי עובדת כבר לא מעט זמן על הצגת "פתרונות תחבורה אווירית מתקדמים". הרכב האווירי מיועד להטסת ארבעה נוסעים וטייס במהירות של כ-180 קילומטרים לשעה וכמובן באמצעות הנעה חשמלית

סופרנאל חשפה מכונית ראשונה שנוסעת בשמיים
יונדאי רוצה לעלות לאוויר צילום: יונדאי

דמיינו עולם בו אין פקקים בכביש. בדיוק את זה רוצה יונדאי הקוריאנית להפוך למציאות, עם הצגת רכב חדש של סופרנאל, חטיבת התחבורה האווירית של היצרנית הקוריאנית. זו לא טעות: יונדאי עובדת כבר לא מעט זמן על הצגת "פתרונות תחבורה אווירית מתקדמים" כהגדרת החברה וכעת בתערוכת CES בארצות הברית היא חושפת את EVTOL, רכב חשמלי שמיועד לטוס.

לפי יונדאי, הסופרנאל מיועד להטסת ארבעה נוסעים וטייס במהירות של כ-180 קילומטרים לשעה וכמובן באמצעות הנעה חשמלית. עיקר השימוש יהיה לטיסות למרחקים עירוניים של עד כ-50 קילומטרים באמצעות שמונה מדחפים שניתן להטות את זווית הפעולה שלהם. בנוסף מבטיחה יונדאי שבניגוד למסוקים מודרניים, הפעולה של הרכב היא שקטה כמו זו של מדיח כלים, כלומר חסל רעש מסוקים מעל לראש.

יונדאי רוצה לעלות לאוויר. קרדיט יונדאי

לפי יונדאי, המטרה העיקרית בתכנון הייתה בטיחות ונוחות, ממש כמו במכונית שנוסעת בכביש- ולכן לסופרנאל יש שלדה חזקה וקלת משקל שמאכלסת בתוכה את הנוסעים.

עוד מדגישה יונדאי שכמו במכוניות נוסעים, גם כשהרכב טס בשמים העיצוב שלו חשוב ולכן מי שעיצבו את הסופרנאל היו מעצבי הרכב של יונדאי שהשתמשו בכל מיני רעיונות עיצוביים שנלקחו מעולם המכוניות. לפי יונדאי, הדור הנוכחי של הסופרנאל שמוצג בתערוכה האמריקאית הוא בחזקת רכב תצוגה, אך היצרנית נערכת לייצורו בעתיד.

 

יונדאי רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד