כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא שווה את ההשקעה

סימן לבאות? ענקית השכרת הרכב נפטרת ממכוניות חשמליות

חברת ההשכרה העולמית הרץ הודיעה כי תמכור שליש מצי הרכב החשמלי שלה. ירידת הערך של המכוניות החשמליות שבצי שלה עומדת על כ-12,250 דולר למכונית ואם לוקחים בחשבון את כל הצי, אז מדובר על 245 מיליון דולר

סימן לבאות? ענקית השכרת הרכב נפטרת ממכוניות חשמליות
הרץ מוכרת עשרות אלפי טסלה. בשל חוסר עניין של השוכרים, ירידת ערך מהירה ועלויות אחזקה גבוהות צילום: הרץ

העתיד נמצא במכוניות חשמליות, אבל בינתיים בחברת ההשכרה הזאת מאמינים בבנזין: חברת ההשכרה העולמית הרץ הודיעה כי תמכור שליש מצי הרכב החשמלי שלה, 20,000 מכוניות חשמליות בסך הכול, ותרכוש במקום הרכבים האלה מכוניות בנזין. עיקר המכוניות שהרץ מוכרת הן מכוניות טסלה חשמליות.

בשעתו הרץ הודיעה על עסקת ענק לרכישה של מכוניות טסלה. העסקה נחגגה על ידי הרץ שבזמנו התכוונה לבצע על המכוניות האלה עסקאות ליסינג לנהגי UBER בארצות הברית. הבעיה היא שהמכוניות האלה עלו להרץ הרבה יותר ממה שהיא חשבה שיעלו, בעיקר בתיקונים. לדברי מנכ"ל הרץ סטפן שר: "נזקי תאונות דרכים ותיקונים עלולים לעלות פי 2 ממכוניות מקבילות עם מנועי בנזין".

בעיה נוספת היא שטסלה עצמה הוזילה את מחירי המכוניות שלה בכל העולם וכאשר המחיר של מכונית חשמלית יורד הלקוחות שרוצים לרכוש כזאת כמובן שמחים מאוד, אבל חברות שיש להן מאזנים שמבוססים על ערך המכוניות בספרים בכלל לא מרוצות מכך. לפי פרסומים בארצות הברית, ירידת הערך של המכוניות החשמליות שבצי שלה עומדת על כ-12,250 דולר למכונית ואם לוקחים בחשבון את כל הצי, אז מדובר על 245 מיליון דולר, סכום שהחברה לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד שוב.
.

 

רכב חשמלי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד