כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מעורר סערה

גלנט: "רשות פלסטינית חזקה - היא אינטרס ביטחוני-ישראלי"

שר הביטחון דורש להסדיר את נושא הפועלים  הפלסטינים והכספים לרשות: "החמאס מנסה לקשור בין עזה ליהודה ושומרון ולהצית את השטח, עלינו למנוע זאת בכל דרך" | בן גביר תקף: "הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח מהאשליה"

גלנט: "רשות פלסטינית חזקה - היא אינטרס ביטחוני-ישראלי"
גלנט באוגדת איו"ש צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, יחד עם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, מפקד האוגדה תת-אלוף יקי דולף ומפקדי החטיבות המרחביות הפועלות בגזרה.

גלנט קיבל סקירה על הפעילות העצימה של כוחות הביטחון נגד מוקדי הטרור במחנות הפליטים, ועל המאמצים המבצעיים להגנה על הצירים והיישובים. השר גלנט שיבח את מפקדי החטיבות על פעילותם המדויקת לחיסול מחבלים ללא פגיעה באזרחים, והדגיש כי לשם חיסול הטרור ביו״ש יוקצו לכוחות הביטחון כל המשאבים הנדרשים.

"הפעולה שמתבצעת במרחב מרשימה מאד, והתוצאות מדברות בעד עצמן. הדבר הזה מעיד על שני דברים: כמות האנרגיה שקיימת בשטח על מנת לפגע והדבר השני, על הפעולה האיכותית מאד של צה"ל ושב"כ", אמר שר הביטחון אמר בהערכת המצב. "בכל מה שקשור לעזה יש רובד כפול, פעם אחת השראה, פעם שנייה מחולל זעם".

גלנט התייחס למצב ביו"ש ואמר: "על הרקע הזה יש דברים שאנחנו חייבים להסדיר ואני מקווה שהממשלה תקבל את עמדת צה"ל ושב״כ בכל מה שקשור לפועלים וכספים. אני אומר בצורה הברורה ביותר: רשות פלסטינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה".

"היעד של חמאס בעזה זה להבעיר את יו"ש ואם אפשר גם את הר הבית, על מנת לצאת מאחיזת החנק של צה"ל, זה הסיפור, צה"ל חונק אותם, הם בנו על האיראנים, בנו על חיזבאללה, בנו על זה שהם יתישו את החברה הישראלית, בנו על נתק מהאמריקאים, כל זה לא עובד להם, מה נותר להם, ניסיון להניע דברים אחרים, מה הדבר הכי מרכזי? לנסות ולעשות משהו שיצית את יו"ש ויצית את הר הבית ובהיבט הזה, אני שוב אומר, החובה שלכם להיערך למלחמה, להיות מוכנים עם הכוחות, לצבור את כל המודיעין הרלוונטי ולהתכונן".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברי שר הביטחון: "כשהזהרתי מהכנסת פועלים מעזה לישראל לפני ה-7.10, גלנט השיב לי בדיוק את אותם דברים שאמר היום: שכניסת הפועלים היא אינטרס של מדינת ישראל. את הסוף המר, לצערנו - כולנו כבר מכירים. הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח מהאשליה שכניסת פועלים שטופי שנאה ליהודים לישראל, ושרשות תומכת טרור חזקה - הם אינטרס ישראלי. שר הביטחון צריך לעסוק בהכרעת אויבי ישראל - ולא בחיזוקם"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בישיבת הממשלה כי "הכנסת פועלים פלסטינים לשטח ישראל, אחרי של כל מה שעברנו בשבעה באוקטובר עם הכנסת הפועלים מעזה, וברקע הנתונים המוכיחים כי רוב עצום מהפלסטינים באיו״ש תומכים בטבח שביצעו החמאס - מסוכנת לביטחון ישראל וחייבים למנוע את זה. צריך למצוא מיידית פיתרון למצוקת הפועלים שאינו מסכן את ביטחון אזרחי ישראל באמצעות הכנסת פועלים זרים בהקדם".

מלחמת חרבות ברזל חמאס יהודה ושומרון יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד