כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתום מערכת הבחירות

הטוענים הרבניים הכריעו: זה יו"ר הלשכה החדש

טו"ר משה ליבוביץ קיבל 60 אחוזים מהקולות בבחירות ויכהן כיו"ר לשכת הטוענים הרבניים ב-4 השנים הקרובות | "עלינו להתמודד עם סוגיות בוערות נוספות כמו הכרסום בסמכויות", אומר ליבוביץ 

הטוענים הרבניים הכריעו: זה יו"ר הלשכה החדש
משה ליבוביץ צילום: אליאור דנינו

ריענון בלשכת הטוענים הרבניים: בתום יום בחירות, בו מימשו את זכות ההצבעה מאות טוענים רבניים בעלי רישיון החברים בלשכה, נבחר בפער קולות משמעותי טו"ר משה ליבוביץ לכהן כיו"ר לשכת הטוענים הרבניים.

הבחירות התקיימו בסיום קדנציה בת 4 שנים בה עמד בראש הלשכה טו"ר ועו"ד צבי גלר, אשר בחר לסיים את תפקידו ולא להתמודד לקדנציה נוספת. בבחירות התמודדו גם טו"ר הרב אברהם סגיס שעומד גם בראש מחלקת הנישואין במועצה הדתית באשקלון, וטו"ר יוסי יאקאב אשר העמיד עצמו כנציג הצעירים בלשכת הטוענים הרבניים, אך אלו זכו לאחוזי תמיכה בשיעור נמוך יחסית, שלא הספיק כדי לשנות את המשוואה בלשכה.

היו"ר הנבחר ליבוביץ עומד בראש משרד טוענים רבניים מוביל ובפעילותו הציבורית כיהן עד כה כעורך הראשי של גיליון משפט צדק, הביטאון הרשמי של לשכת הטוענים הרבניים, העביר הרצאות בלשכת עורכי הדין ולקח חלק משמעותי בפעילות למען בתי הדין הרבניים וציבור הטוענים הרבניים.

עם בחירתו יעמדו לפתחו של טו"ר ליבוביץ מספר לא מבוטל של סוגיות להתמודד איתן, כגון סוגיות סמכויות השיפוט של בתי הדין הרבניים בנושא מזונות ילדים ותחומים נוספים, זאת לצד חיזוק מעמדם הרשמי והחוקי של טוענים רבניים במדינת ישראל.

טו"ר ליבוביץ הודה על האמון שנתנו בו חברי הלשכה, והבטיח כי הלשכה בראשותו תהיה דומיננטית ומשמעותית הרבה יותר ממעמדה הציבורי בעבר. בדבריו ציין כי הלשכה תפעל לקידום מקצוע הטוענים הרבניים ומעמדם, מאחר ולטעמו מדובר במקצוע חשוב ונחוץ שלמרבה הצער הרבה מהזקוקים לו לא מכירים אותו מספיק.

"עלינו להתמודד עם סוגיות בוערות נוספות כמו הכרסום בסמכויותיהם של בתי הדין הרבניים", אמר ליבוביץ. "בעוד שבעבר היה ברור שלבית הדין הרבני קיימת הסמכות לדון ולהכריע בסכסוך גירושין בנושא מזונות ילדים, כיום לא ברור כלל. בפרט לאחר פסק הדין האחרון של בג"ץ בעניין שלל את הסמכות, כאשר כיום ישנם מספר עתירות תלויות ועומדות בעניין. לשכת הטוענים הרבניים בראשותי תפעל לקידום חקיקה המבססת את סמכויותיהם של בתי הדין הרבניים שתעניק להם כוח לסייע ולתת מענה הולם ומקצועי לפונים אליהם".

טוענים רבניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד