כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נכון לשנת 2023

הרכב הנמכר ביותר באירופה הוא חשמלי

לפי נתונים שנאספו על ידי פירמת האנליסטים "דאטאפורס" המכונית הכי נמכרת באירופה נכון לשנת 2023 הייתה טסלה מודל Y. זאת הפעם הראשונה שטסלה היא המכונית הכי נמכרת באירופה

הרכב הנמכר ביותר באירופה הוא חשמלי
טסלה Y כבשה את אירופה והפכה למכונית הנמכרת ביותר באיחוד - לפני רכבים עממיים וזולים הרבה יותר צילום: טסלה

המכונית הנמכרת ביותר באירופה בשנה שעברה לא היתה אירופית. היא גם לא היתה בנזין או דיזל - היא הייתה מכונית חשמלית ואמריקאית, אם כי היא בכלל מיוצרת בגרמניה. אם אתם מבולבלים, אז הנה הסיפור: לפי נתונים שנאספו על ידי פירמת האנליסטים "דאטאפורס" המכונית הכי נמכרת באירופה נכון לשנת 2023 היתה טסלה מודל Y.

טסלה היא חברה אמריקאית, אבל מודל Y מיוצר במפעל של טסלה ליד ברלין דבר המקנה לדגם את היכולת להנות מהסובסידיות הנאות לרכב חשמלי המיוצר בשטח איחוד האירופאי. כך שמודל Y יצא מנצח עם 254,822 יחידות שנמסרו באירופה בשנה שעברה.

עבור טסלה זהו ניצחון כפול: לא זו בלבד שבפעם הראשונה מכונית חשמלית היא הרכב הכי נמכר באירופה, אלא זו גם הפעם הראשונה שטסלה היא המכונית הכי נמכרת באירופה.

במקום השני בטבלה נמצא רכב שכלל לא דומה לטסלה: דאצ'יה סנדרו העממית והזולה נמצאת במקום השני בטבלה עם 235,893 מסירות. את המקום השלישי לקחה הטי רוק של פולקסווגן עם 206,438 מסירות. במקום הרביעי נמצאת רנו קליאו עם 202,942 מסירות ובמקום החמישי פיג'ו 208 עם 194,376 מסירות.

עוד עובדה מעניינת: ב-50 המקומות הראשונים באירופה קשה לאתר את להיטי המכירות של ישראל: BYD אטו 3 היא המכונית הכי נמכרת בארץ, אבל באירופה BYD לא נכנסה לרשימת 50 המובילים.

 

האיחוד האירופי טסלה רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד