ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עדכונים שוטפים

צה"ל מרחיב הלחימה בעזה | נתניהו: "אין תחליף לניצחון מוחלט"

חיל האוויר תקף מטרות של חיזבאללה לאחר שלוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה 'מטרה אווירית חשודה' בשטח לבנון שעל פי החשד עשתה את דרכה לשטח הארץ | צה"ל ממשיך בלחימה בחאן יונס | ראה"מ נתניהו קיים מסיבת עיתונאים | שישה עצורים במחאה סוערת בתל אביב

צה"ל מרחיב הלחימה בעזה | נתניהו: "אין תחליף לניצחון מוחלט"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל המשיכו גם ביממה האחרונה להעמיק את הלחימה בחאן יונס: לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו פשטו על מוקדי טרור, חיסלו חוליות נ"ט ומחבלים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו אמל"ח רב. בשבוע האחרון לוחמי הקומנדו חיסלו למעלה מ-100 מחבלים. בינתיים נמשכת הלחימה גם בצפון: חיל האוויר תקף  מטרות טרור של ארגון חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו, עמדה צבאית ומבנה צבאי בכפרים בליידא ומרווחין, אשר שימשו את מחבלי הארגון לצד תשתית טרור נוספת בכפר עייתא א-שעב. מוקדם יותר היום נשמעה התרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון שעל פי החשד עשתה את דרכה לשטח הארץ.

עדכונים שוטפים:

23:54 - סקוטלנד הודיעה על עצירת המימון לאונר"א. בנוסף, בשעות האחרונות מדינות נוספות גינו את המעורבות של עובדי הארגון במתקפה של 7 באוקטובר וקראו לאו"ם "לחקור לעומק".

23:12 - ראש אונר"א: "מזעזע לראות את עצירת התקציבים לארגון, היא מאיימת על העבודה ההומניטרית באזור, ובמיוחד בעזה. אני קורא למדינות שהקפיאו את המימון לשקול את החלטותיהן מחדש".

23:07 - גרמניה, התורמת השנייה בגודלה לאונר"א, הודיעה גם היא שתקפיא את המימון לארגון.

22:37 - 'סקיי ניוז' בערבית מדווח כי ישראל הודיעה למצרים על כוונתה להכנס לרפיח עד ציר פילדלפי, באופן זמני, תוך הבטחה שלא לגרום לעקירת עזתים לשטח מצרים. במצרים מתנגדים למהלך.

22:33 - ‏ערוץ LBC הלבנוני מדווח ממקורותיו כי אחת ממדינות ערב עדכנה את חיזבאללה כי לפי מידע מודיעיני, ישראל מתכוננת לפתוח במבצע צבאי נרחב בשטח לבנון שיתכן ויוביל להידרדרות המצב.

21:58 - המשטרה עצרה 5 מפגינים בחשד להפרות הסדר וחשוד נוסף בחשד לתקיפת שוטר בתל אביב.

21:26 - שי, אביו של עומר ונקרט שחטוף בעזה, מגיב על דברי נתניהו בגלי צה"ל: "אנחנו מפגינים כי אנחנו לא רואים יוזמה ישראלית והתקדמות - מה הוא מצפה שאני אעשה? הבן שלי כבר 113 ימים במנהרות".

21:12 - מטה משפחות החטופים לאחר מסיבת העיתונאים של נתניהו: "מצפים מרה"מ לזכור שהוא נבחר ציבור שתפקידו לתקן את המחדל, ולא לנזוף במי שבני משפחתם נחטפו. אם המשפחות לא יגייסו את תמיכת העולם והציבור לשחרור החטופים, הם יסיימו כמו רון ארד. גם להם המלצתם שלא להפגין, לא לצעוק ולא להעלות את המחיר. ואז שכחתם אותו. לו היו נעה, יאיר ואבנר מוחזקים כעת בידי חמאס במנהרות עזה בידי מרצחים מתועבים, היו מר נתניהו ורעייתו איתנו במתחם המשפחות בכיכר החטופים נלחמים על חייהם".

20:47 - אחרי ארה"ב, קנדה, איטליה, אוסטרליה, בריטניה ופינלנד גם בהולנד הודיעו שיעצרו את כספי הסיוע לאונר"א.

20:30 - יממה לפני הפגישה עם ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש המודיעין המצרי בפריז: ראש ממשלת קטר שוחח בטלפון עם שר החוץ של איראן.

20:22 - סעודיה מברכת על החלטת בית הדין בהאג לצווים זמניים נגד ישראל ועל מאמציה של דרום אפריקה לקדם את התביעה.

20:06 - נתניהו במסיבת עיתונאים: "אף אחד לא צריך ללחוץ אותי לחלץ חטופים. אני נפצעתי במשימה לחילוץ חטופים ואחי נפל במשימה כזאת. אני מבין שאי אפשר לשלוט ברגשות וגם במארגנים. אבל זה לא עוזר. זה רק מחזק את דרישות החמאס".

20:03 - ראה"מ נתניהו על ההפגנות במעבר כרם שלום: "בלי סיוע הומניטרי לא נוכל להשלים את המשימה והשגת היעדים. ולכן אנחנו נותנים. אני מבין את המשפחות, אבל זה לא המדיניות שלנו - ניתנה הנחיה לטפל בזה ע"י הרמטכ"ל".

20:02 - נתניהו לעיתונאי ששאל על הכספים למוסדות חרדיים: "יש לנו הרכב קואליציוני שמאחד את העם. אתה מפלג אני לא רוצה ללכת בכיוון הזה" והוסיף, "ראיתי חרדים שמתנדבים בהמוניהם בשירות האזרחי, ושעוזרים בכל דרך ובאים גם לצה"ל".

20:00 - נתניהו: "המדיניות לגבי היום שאחרי מתקיים בקבינט המורחב וזה מה שמחייב את ממשלת ישראל".

19:59 - נתניהו על הדברים של חברת מפלגתו טלי גוטליב: "אני חשבתי שהדברים לא ראויים לחשוף שם של איש שב"כ. אבל לצערי בניגוד למה שאני עושה, אחרים אומרים דברים באופוזיציה שלא זוכים לתגובה".

19:56 - נתניהו על המתיחות מול קטאר ומצרים: "היחסים עם מצרים מתנהלים באופן שוטף ותקין, יש לכל אחד את האינטרסים שלו, באשר לקטאר - אני לא חוזר בי ממילה אחת שאמרתי, קטאר מארחת את ראשי החמאס ויש לה מנופים על חמאס".

19:53 - ראש הממשלה נתניהו: "החקירות והבדיקות ייעשו אחרי המלחמה. קצינים ומפקדים וגם מדינאים לא צריכים לחפש עכשיו עורכי דין".

19:49 - נתניהו: "אחרי שנחסל את חמאס לא יהיה שם גורם שמחנך להשמדת ישראל". עוד אמר: "אם לא נחסל את מחבלי החמאס - הנאצים החדשים, הטבח הבא הוא רק שאלה של זמן".

19:46 - ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בשידור חי: "מחויבים להשיב את כל החטופים הביתה, אנחנו ועסקים בזה מסביב לשעון כולל עכשיו".

19:44 - מטה המשפחות להחזרת החטופים מאיים: אם לא תופסק הרחקת משפחות החטופים מביתו של ראש הממשלה בקיסריה, בשבת הבאה נקיים את העצרת המרכזית בקיסריה בהשתתפות עשרות אלפי אזרחים.

19:33 - שר החוץ ישראל כ"ץ בציוץ ברשת X: "דורש מהאו"ם לפטר את ראשי אונר"א ולפתוח מיד בחקירה - רבים מעובדי אונר"א הם אנשי חמאס".

19:19 - היועץ לביטחון לאומי בארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר בביקורו בסין כי איראן תומכת בחוסר יציבות בים סוף וכי על בייג'ינג להשתמש בהשפעתה כדי לרסן את טהרן.

19:00 - דובר צה"ל הודיע כי צה"ל מגביר מוכנות בגזרה הצפונית. הצבא ביצע תרגילים גדודיים של ירי חי ולוחמה בשטח בנוי >> תיעוד

18:10 - ראש הממשלה נתניהו צפוי לקיים הערב מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב.

17:40 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, עמדה צבאית ומבנה צבאי במרחבים בליידא ומרווחין, אשר שימשו את מחבלי הארגון לצד תשתית טרור נוספת במרחב עייתא א-שעב. צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון שעל פי החשד עשתה את דרכה לשטח הארץ.

חמאס צה"ל עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד