ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עדכונים שוטפים

ארבעה מחוסלים ברפיח | מפקד פלגה בשלדג נפל בצפון הרצועה

צה"ל תקף שורת מבנים צבאיים במתחם של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בד בבד, ג'יפ הותקף על ידי צה"ל ברפיח שבדרום הרצועה. לא ברור מי היו הנוסעים. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה על ארבעה הרוגים במקום. רימון נפץ אותר בחצר שגרירות ישראל בשטוקהולם | עדכונים שוטפים

ארבעה מחוסלים ברפיח | מפקד פלגה בשלדג נפל בצפון הרצועה
החיסול הממוקד ברפיח צילום: רשתות פלסטיניות

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מתחם של ארגון הטרור חיזבאללה ובו מספר מבנים צבאיים במרחב הכפר רשף שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר המרחבים עלמא א-שעב ועיתרון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב יפתח, יערה וחניתה, אין נפגעים. צה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון.

טיל נ"ט נורה לעבר מטולה, זוהתה פגיעה בבית. לא דווח על נפגעים בגוף. קולות הנפץ שנשמעו באזור - ירי תגובה של צה"ל.

בנוסף, ג'יפ הותקף על ידי צה"ל באזור רפיח שבדרום הרצועה. לא ברור עדיין מי היו הנוסעים בו. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה על ארבעה הרוגים במקום.

עדכונים שוטפים:

21:36 - פיקוד המרכז של צבא ארה"ב: כוחות אמריקנים תקפו והשמידו טיל קרקע-אוויר של החות'ים, שהיה מוכן לשיגור. הטיל זוהה בשטחים שבשליטת החות'ים, הוגדר בתור איום מיידי לכלי טייס אמריקני, ולכן הוחלט לבצע תקיפה זו.

21:34 - ב'כאן 11' דווח כי טיל נ"ט פגע בבית במטולה, ברחוב בו נפגעו כבר 4 בתים.

21:32 - בית בקיבוץ מנרה נפגע מטיל נ"ט נוסף שנורה לפני זמן קצר מלבנון. אין נפגעים.

21:23 - השרים גנץ ואיזנקוט הציעו במהלך הדיונים הסגורים שהתקיימו בימים האחרונים לבחון מהלך של הגבלת הכנסת הסחורה ההומניטרית לרצועת עזה, כל עוד חמאס הוא זה שמשתלט עליה. כך דווח ב'חדשות 12'.

21:11 - 177 משאיות נכנסו היום לעזה דרך מעבר כרם שלום. 70 משאיות נוספות נבדקו במעבר ניצנה ונשלחו למעבר רפיח.

21:00 - ב'חדשות 12' הוצגו פרטים חדשים על מתווה העסקה: ראש המוסד הקריא לשרי קבינט המלחמה מסמך בן 9 נקודות. במתווה: שחרור בשלב הראשון של 35 חטופים חיים. ההפוגה שהוצגה: 35+7, קרי יום הפוגה על כל חטוף ושבוע למו"מ נוסף. גורם בכיר: הוויכוח לא יהיה בהכרח על מספר האסירים אלא על "איכותם". לדיווח המלא

20:57 - אזעקה נשמעה בשלומי בצפון.

20:54 - מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בכפרים עיתא א-שעב, בית ליף ובליידא שבדרום לבנון. בנוסף זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מטולה, צה״ל תקף את מקורות הירי.

20:49 - ראש הממשלה נתניהו למשלחת שגרירים לאו"ם: "חייבים לסיים את המשימה עם אונר"א, קיימות סוכנויות או"ם אחרות שמתאימות לנושא".

20:43 - נתניהו אמר היום למשפחות החטופים: "פדיון שבויים גובר על הכל, גם על שלמות הקואליציה". 

20:40 - ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי ברגע שיינתן אור ירוק מחמאס - ניתן להגיע לעסקה בתוך שבוע וחצי עד עשרה ימים. 

20:30 - חמאס דורש מישראל לשחרר את כל פעילי יחידת העלית שלו (הנוח'בה), שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, כחלק מעסקת שחרור החטופים שמתגבשת. גורמים המעורבים במו״מ אמרו כי הדרישה עלתה כבר במהלך הפסגה בפריז מצד קטאר ומצרים. לדיווח המלא

20:22 - כחלק ממהלכיו "לבדוק את הדופק בקואליציה", בתקופה האחרונה: נתניהו שוחח עם סמוטריץ' על עסקת חטופים.

20:00 - צה"ל מפרסם תיעוד של חילוץ תחת אש מהאוויר ומהקרקע בתנאי שטח מורכבים - הכוחות המשולבים של יחידה 669 ויחידת הניוד 5515 מצילים חיים. לדיווח המלא והתיעוד

19:15 - דיווח: משרד החוץ האמריקני בוחן הכרה במדינה פלסטינית כחלק מיוזמה מדינית ליום שאחרי המלחמה בעזה.

18:30 - הותר לפרסום: רס"ן (מיל') יצהר הופמן, בן 36, מאשחר, מפקד פלגה ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

18:09 - יאיר לפיד בחדשות 12: "ניכנס לממשלה במקום בן גביר וסמוטריץ' כדי להציל את החטופים".

18:00 - בכיר ישראלי לרשת NBC: "יש אינדיקציות חזקות לכך שהעסקה תתקדם" עם זאת, הבכיר אמר כי התנאים לא נמסרו מקבינט המלחמה.

17:50 - נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים: "צריך לשמור על דיסקרטיות, עושים מאמצים בשעות אלו ממש" .

17:00 - לוחמי יחידת האיסוף 414 של חיל הגנת הגבולות באוגדת עזה, פועלים בעומק הרצועה. מתחילת התמרון, לוחמי היחידה איתרו מעל 100 פירי מנהרות, השמידו כ-200 תשתיות אויב, עשרות משגרי תמ"ס (תלול מסלול) ובשילוב תאי התקיפה האוגדתיים תקפו מחבלים וחוליות נ״ט באמצעות רחפני תקיפה וכלי חיל האוויר.

 16:45 - שגריר ישראל בשוודיה זיו נבו קולמן: היום היה ניסיון פיגוע בשגרירות הישראלית. מודים לרשויות על התגובה המהירה, לא נבהל מטרור.


עזתים שמתפנים מאזור ח'אן יונס במסדרון ההומניטרי זועקים לעיני חיילי צה"ל: "לא רוצים את בני הכלבים - את חמאס".

16:38 - רימון נפץ אותר בחצר שגרירות ישראל בבירת שבדיה שטוקהולם. חבלנים של משטרת שבדיה הוזעקו למקום ונטרלו את הרימון. שגריר ישראל בשבדיה זיו נבו קולמן אמר: "היום היינו נתונים לניסיון פיגוע נגד שגרירות ישראל בשטוקהולם ועובדיה. אנו מודים לרשויות השבדיות על תגובתן המהירה. לא נבהל מהטרור".

הרימון בחצר השגרירות.

 

מלחמת חרבות ברזל לבנון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד