כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הצטרף לתוקפים והפריע לשוטרים

עורך העיתון היהודי לשעבר הודה בפריצה לקפיטול: ירצה עונש מאסר

העורך לשעבר של עיתון יהודי אורתודוקסי בניו יורק שהסתער ב-6 בינואר 2020 על הקפיטול, הואשם והודה בעבירות פליליות בגין מעשיו בקפיטול ב-6 בינואר. במסגרת הסדר טיעון שהגישה הפרקליטות בדיון, הסכימו הפרקליטות וההגנה להמליץ ​​על עונש מאסר של 8-14 חודשים וקנס בין 4,000 ל-40,000 דולר

עורך העיתון היהודי לשעבר הודה בפריצה לקפיטול: ירצה עונש מאסר
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

אליוט רזניק, העורך לשעבר של עיתון יהודי שהיה במהומות הקפיטול וטען כי הגיע לסקר את המהומות, הודה כי הצטרף לתוקפים והפריע לשוטרים. רזניק, שהפך לעורך הראשי של העיתון ב-2018, כתב לאחר מכן מאמר דעה שהגן על המהומות, וטען ללא הוכחות כי "ההסתערות על הקפיטול באה בתגובה לבחירות גנובות".

השופט המחוזי בניו יורק, רודולף קונטררס, האשים את העורך לשעבר של העיתון 'ג'ואיש פרס' עיתון אורתודוקסי, בהתפרעות ב-6 בינואר 2021 בניסיון לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות של ג'ו ביידן. "כן, עשיתי זאת", הודה רזניק, בן 40.

במסגרת הסדר טיעון שהגישה הפרקליטות בדיון, הסכימו הפרקליטות וההגנה להמליץ ​​על עונש מאסר של 8-14 חודשים וקנס בין 4,000 ל-40,000 דולר, בין השאר משום שלרזניק אין עבר פלילי.

גזר הדין יינתן ב-12 ביוני, הסדר הטיעון הוא המלצה, ולא מחייב את השופט. העונש המרבי לאישום שיבוש אכיפת החוק, הוא חמש שנים, כולל שלוש שנים תחת פיקוח, וקנס של 250,000 דולר. ביום שלישי האחרון השופט הוא גזר 2.5 שנות מאסר על מתפרע נוסף ב-6 בינואר שתקף שוטרים.

רזניק כבר הסכים לשלם פיצוי של 2,000 דולר לקפיטול, בשל הנזקים שנגרמו באותו יום. התביעה גם הסכימה שלא להאשים את רזניק באישומים אחרים הקשורים למעשיו ב-6 בינואר.

בתביעה נאמר כי רזניק החזיק בזרועו של שוטר שניסה להדוף את המתפרעים. רזניק ניסה לפתוח דלתות למתפרעים שילכו אחריו, גם כאשר שוטר ניסה להשאיר את הדלת סגורה, הוא סימן למתפרעים ללכת אחריו ומשך את המתפרעים פנימה דרך דלת פתוחה.

כזכור כפי שדיווחנו רזניק, שהה בתוך בניין הקפיטול במשך כ-50 דקות, על סמך צילומי טלוויזיה במעגל סגור וסרטוני וידאו אחרים שצולמו על ידי כלי תקשורת אחרים. מיד לאחר הפרסום רזניק העורך של אחד העיתונים היהודיים בארצות הברית הודח מתפקידו.

בנוסף דיווחנו, כי לאחר שנעצר והואשם, רזניק קיבל הודעת מייל מאתר שידוכים יהודי, ובו נאמר, "אליוט יקר. אנחנו לא יכולים לתת לך שירות. החזרנו לך את התשלום, איחולינו הטובים". כשרזניק, ניסה להיכנס לחשבון שלו באתר, הוא קיבל הודעה שהוא מושבת.

הוא יצר קשר עם מנהלי האתר ארבע פעמים, ולא קיבל תשובה, כך טוען רזניק. "אני בדרך כלל לא מדבר על החיים הפרטיים שלי, ואני לא מאמין שטוב לחלוק את חיי הפרטיים עם הציבור", אמר רזניק. "אבל אני הולך לעשות משהו חריג" וסיפר על כך.

ארצות הברית מהומות הקפיטול ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד