כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לאחר הריאיון נגד מוסקבה

שגרירת ישראל ברוסיה תוזמן לשיחת נזיפה

משרד החוץ הרוסי יזמן את השגרירה הישראלית סימונה הלפרין בשל "התבטאויות לא ראויות" | הלפרין התראיינה לתקשורת הרוסית ויצאה נגד עמדת רוסיה במלחמה

שגרירת ישראל ברוסיה תוזמן לשיחת נזיפה
קובי גדעון. לעמ

סוכנות הידיעות הרוסית טאס דיווחה כי משרד החוץ הרוסי יזמן את שגרירת ישראל במדינה סימונה הלפרין. משרד החוץ של רוסיה כתב בהודעתו כי השגרירה תזומן לשיחה בשל "התבטאויות לא ראויות", בזאת לאחר הריאיון לעיתון "קומרסנט" שפורסם אמש.

על פי הדיווח ב'כאן 11', הרוסים טענו כי "בשל התבטאויות פומביות שלא ניתן לקבלן, המעוותות את מדיניות החוץ של רוסיה ואת העובדות ההיסטוריות הלפרין תזומן למשרד החוץ". גורם במשרד החוץ של רוסיה אמר לסוכנות טאס: "זוהי התחלה לא מוצלחת של שליחות דיפלומטית שאמורה להיות מוכוונת לפיתוח יחסי שתי המדינות ולאינטרסים של שני העמים".

כזכור כפי שדיווחנו, שגרירת ישראל ברוסיה סימונה הלפרין התראיינה לעיתון האליטה העסקית הרוסית 'קומרסנט' והביעה את אכזבתה מעמדתה הרשמית של רוסיה בנוגע למזרח התיכון ולמלחמה בעזה.

"אני חושבת שההנהגה הרוסית לא לגמרי מבינה שמאז 7 באוקטובר אנו נמצאים במציאות חדשה ונוראה, חמאס בתמיכת איראן ביצע מתקפה בלתי אנושית. עבר זמן מה לפני שרוסיה גינתה באופן פומבי את המתקפה, כינתה אותה 'מעשה טרור' והזכירה את חמאס, העמדה הרוסית מדאיגה ומאכזבת אותי – המדינה שלכם מאבדת את האהדה של הישראלים ובהם גם דוברי רוסית, העמדה הרוסית באו"ם לחלוטין לא מקובלת על ישראל – אבל אני מאמינה בדיאלוג".

השגרירה לא חסכה במילים: "יש לכם רשימה של ארגוני טרור שפעילותם ברוסיה אסורה, חמאס הוא השלוחה הפלסטינית של האחים המוסלמים - למה הוא לא ברשימה", תהתה.

 

חמאס ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד