י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ספר חדש מגלה

מאסק רכש את טוויטר לאחר שאחד החשבונות עקב אחר מטוסו

סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה כי אילון מאסק רכש את טוויטר לאחר שהמנכ"ל דאז סירב לסגור חשבון שעוקב אחר מטוסו של המיליארדר. מאסק החל לקנות מניות בטוויטר זמן קצר לאחר מכן, מה שהוביל לשיחות עם המייסד ג'ק דורסי

מאסק רכש את טוויטר לאחר שאחד החשבונות עקב אחר מטוסו
הסמל החדש של טוויטר צילום: אילון מאסק טוויטר

בספר שייצא בקרוב, "קרב על הציפור", נטען כי אילון מאסק החל לנסות לרכוש את טוויטר לאחר שהמנכ"ל לשעבר פראג אגרוואל מנכ"ל טוויטר דחה את בקשת מאסק לסגור את החשבון, המנוהל על ידי ג'ק סוויני, שהשתמש במידע חוקי לעקוב אחר המטוס הפרטי של מאסק, מה שעיצבן את היזם המיליארדר.

מאסק ניסה ללא הצלחה לגרום לטוויטר את החשבון שעוקב אחר המטוס הפרטי שלו כולל אחר מטוסים של מפורסמים אחרים, כך טוען כתב בלומברג קורט וגנר בקטע מספרו, שפורסם בסוכנות הידיעות בלומברג.

מאסק החל לקנות מניות בטוויטר זמן קצר לאחר מכן, מה שהוביל לשיחות עם מייסד טוויטר ג'ק דורסי. בתחילה הוא חיפש להיות בדירקטוריון לפני שקנה את פלטפורמת המדיה החברתית באופן סופי. הוא שילם 44 מיליארד דולר באוקטובר 2022.

לאחר שהשתלט על טוויטר הוא הדיח במהירות את אגרוואל, יחד עם רוב המנהלים האחרים ויותר ממחצית מעובדי החברה. אבל חשוב מכך, מאסק השעה לבסוף את החשבון שעקב אחריו. הסטודנט סוויני החל לעקוב שוב אחר מטוסו, אך מאז הוא מפרסם את המידע באיחור של 24 שעות לאחר שמאסק איים בתביעה משפטית.

כזכור כפי שדיווחנו, ג'ק סוויני סטודנט מפלורידה מרגיז דמויות עשירות ובעלות עוצמה. כיצד? בכך שמגלה לכולנו היכן נמצאים המטוסים הפרטיים שלהם - וכמה פחמן הם פולטים. "אני אוהב להיות הוגן", אמר ל-BBC. "אני מנסה לפרסם את המידע, לא משנה מי זה".

סוויני הוא בנו של בקר תפעול תחזוקה של חברת תעופה שגדל בפרברי אורלנדו. הוא אומר שתמיד היה לו עניין בתעופה ובטכנולוגיה, ובמיוחד בחברות SpaceX וטסלה של אילון מאסק.

המערכת מסתמכת על נתונים שזמינים לציבור שנאספים על ידי חובבי טיסות שעוקבים אחר תנועת מטוסים כתחביב. המטוסים בשמיים שולחים איתות באופן קבוע היכן הם נמצאים, ואנשים יכולים לקלוט את האותות הללו על ידי קולטי תדרים לא יקרים שנמצאים על הקרקע.

אילון מאסק התחייב בשם חופש הביטוי לא לנקוט צעדים נגד חשבון המעקב של סוויני בטוויטר ב-2022. סוויני מנהל כעת חשבון שעוקב אחר מטוסו של מאסק באיחור של 24 שעות, על מנת לציית לכללים האוסרים על מעקב אחר מיקום בזמן אמת.

סוויני  גם מנהל חשבונות במספר אתרי מדיה חברתית שעוקבים אחר מטוסים בבעלות אנשי העסקים, ג'ף בזוס, ביל גייטס, מארק צוקרברג, דונלד טראמפ ואחרים.

טוויטר אילון מאסק מטוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד