י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הצדק נעשה

3 חברי כת לב טהור הורשעו בחטיפת ילדים בשבת

שלושה חברי כת לב טהור הורשעו בחטיפת שני ילדים ביום שבת תוך חילול שבת מחפיר. משרד המשפטים האמריקאי: "התנהגותם של הנאשמים שכללה נישואי ילדים בכפייה היא בלתי מתקבלת על הדעת"

3 חברי כת לב טהור הורשעו בחטיפת ילדים בשבת
יואל וינגרטן (מימין) ויעקב וינגרטן צילום: משרד המשפטים האמריקאי

שלושה מחברי כת לב טהור יואל וינגרטן, יעקב וינגרטן ושמואל וינגרטן - נמצאו אשמים בחטיפת ילד בן 12 וילדה בת 14, ולאחר מכן בחטיפת הילדים מחוץ לארצות הברית ונסיון לחתן את הבת. גזר דינם יינתן במועד מאוחר יותר.

באדיבות המצלםהאחים שנחטפוצילום: באדיבות המצלם

החטיפה התרחשה בשבת בדצמבר 2018, כאשר אנשי כת לב טהור חטפו שני ילדים ממשפחת טלר, שנמלטו מציפורני הכת ונסעו לארצות הברית רק חודש קודם לכן, ושהו בשבת בוודרידג', ניו יורק. אמם, הגברת שרה פייגה טלר אחות של מנהיג לב טהור הנוכחי (הכלוא כיום), נחמן הלברנץ. היתה נשואה לאהרון אריה טלר, ראש ישיבת לב טהור.

יעקב ושמואל וינגרטן הוסגרו לארצות הברית ב-2022 כדי לעמוד לדין בגין החטיפה.

"התנהגותם של הנאשמים שכללה נישואי ילדים בכפייה, מכות, הפרדות משפחתיות - היא בלתי מתקבלת על הדעת וגרמה לנזק בלתי הפיך לילדים בשנותיהם הציערות", אמר התובע האמריקני דמיאן וויליאמס. "בין אם בשם הדת או כל מערכת אמונה אחרת, חשיפת ילדים להתעללות פיזית, או רגשית לעולם לא תותר על ידי משרד המשפטים".

צילום מסךהודעת משרד המשפטיםצילום: צילום מסך

עם פסק הדין הנוכחי, כל תשעת המנהיגים של לב טהור שהואשמו בפשעים הללו הובאו לדין, ויישבו עשרות שנים בכלא על מעשיהם המרושעים. שלושת הווינגרטנים מצטרפים למפלצות נוספות שניהלו את כת לב טהור, נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, שנידונו ב-2022 ל-12 שנות מאסר.

ב'בחדרי חרדים' סיקרנו במשך שנים את פרשת הכת, קורבנות רבים של כת לב טהור שוחחו עם 'בחדרי חרדים' אחרי שהצליחו להימלט. הם עברו התעללות נוראית, ספגו מכות, הרעבה כפויה והתעללויות נוספות.

כזכור, ביולי 2019, הוגש כתב אישום נגד ראשי 'לב טהור', הכנופיה האכזרית שחטפה ילדים תוך חילול שבת בנסיעה ברכב ובטיסה, כשהילדים לבושים מחופשים לגויים כדי להסוות את זהותם. כפי שניתן לראות בתיעוד.

הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבמדינת פנסילבניה. הם טסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

באדיבות המצלםמרדכי יואל מלכהצילום: באדיבות המצלם

הילדים והמלווה שלהם מרדכי יואל מלכה טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים שנרכשו רק ימים אחדים קודם לכן, כולל בגדים עם "לוגו של ספיידרמן". הבגדים נרכשו ב'סייקאוס', ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים. בגדים לא שגרתיים לחרדים שנרכשו בכוונה תחילה - כדי שלא יעלו על עקבותיהם.

 

לב טהור ארצות הברית חטיפת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד