י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
צפויה לצבור חובות

הרץ ממשיכה להיפטר מהמכוניות החשמליות

במקור התוכנית של הרץ היתה להיפטר מ-20,000 מכוניות חשמליות, אבל לפי דיווח עדכני של החברה היא תיפטר מעוד 10,000 מכוניות חשמליות, כלומר 30,000 בסך הכול

הרץ ממשיכה להיפטר מהמכוניות החשמליות
הרץ מתנקה מעשרות אלפי רכבים חשמליים. סופגת הפסד של מאות מליוני דולרים צילום: הרץ

בינואר האחרון חברת ההשכרה הרץ הודיעה שהיא מוכרת שליש מצי הרכב החשמלי שלה והמהלך הזה הכה לא מעט גלים בעולם. אבל כעת מתברר שהרץ לא סיימה להיפטר מהמכוניות החשמליות שלה. במקור התוכנית של הרץ היתה להיפטר מ-20,000 מכוניות חשמליות, אבל לפי דיווח עדכני של החברה היא תיפטר מעוד 10,000 מכוניות חשמליות, כלומר 30,000 בסך הכול.

לפי פרסומים בארצות הברית, הרץ צפויה לצבור חובות של כ-195 מיליון דולר בגלל ירידת הערך של המכוניות החשמליות שמהן היא צריכה להיפטר. לפי אותם הפרסומים, הרץ כנראה תפסיד על המכוניות החשמליות שהיא תמכור וזאת בניגוד למודל העבודה הרגיל של הרץ, בו היא מוכרת מכוניות השכרה אחרי שהגיעו לגיל מסוים ולקילומטראז' מסוים – ועדיין מצליחה לא להפסיד עליהן כסף.

הסיבה העיקרית למכירת המכוניות החשמליות של הרץ היא עלויות תחזוקה גבוהות ביחס למכוניות עם מנועי בנזין. אבל מעבר לכך קיימת בעיה נוספת: אופי השימוש. הנהגים שלקחו מהרץ את המכוניות החשמליות לא נהגו בהן כמו שנוהגים במכוניות רגילות, כלומר בעדינות. הם "קרעו" את המכוניות ולכן הנזקים שהם יצרו היו משמעותיים כשמדובר ברכב חשמלי. כלומר אם במכונית רגילה הגחון חטף מכה אז ניחא, יהיה בסדר. אבל אם מדובר במכונית חשמלית אז הפגיעה הזאת הגיעה לסוללה של הרכב וזה כבר דרש תיקון יקר.

 

 

רכב חשמלי הרץ ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד