י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
חשיפת 'בחדרי'

עדויות מהאלימות המשטרתית ב'סנהדריה': "התיזו באכזריות גז על קטינים, חנקו ילדים"

התושבים שנפגעו מאלימות השוטרים בשכונת סנהדריה מתקשים להתאושש: "ראיתי את השוטר תופס את בעלי כשביד שלו אקדח טיזר והוא מחשמל אותו. הייתי במצב לא טוב מהגז שהוא ריסס, בקושי הצלחתי לנשום" | הילדים שחזרו: "הוא חנק והרים את הנשק"

עדויות מהאלימות המשטרתית ב'סנהדריה': "התיזו באכזריות גז על קטינים, חנקו ילדים"
האלימות המשטרתית בירושלים צילום: מתוך התיעוד

גם יממה אחרי פרסום התיעודים אמש (רביעי) ב'בחדרי חרדים' מהאלימות המשטרתית הקשה בשכונת סנהדריה הירושלמית, הרוחות בשכונה השלווה עדיין סוערות. עדויות נוספות שהגיעו למערכת מתארות את האלימות המשטרתית שהופנתה כנגד גברים, נשים וילדים, במהלך מעצר ילד כבן 8. הלילה שוחרר אביו של הילד שנעצר, והבוקר סיפרה האם על שהתרחש.

"היו הרבה ילדים שהסתכלו על מכבי האש. לפתע רצו אלינו ילדים וסיפרו שיש שוטרים שמרביצים לילד קטן וזרקו אותו לתוך השיחים בפראות", סיפרה האם בבכי ל'בחדרי חרדים'. "לפתע, אחד הילדים צעק שתפסו את הבן שלי ושמו אותו בניידת. בעלי רץ החוצה מהר לראות מה קורה. ראיתי את השוטר תופס את בעלי כשביד שלו אקדח טיזר והוא מחשמל אותו. בעלי בסך הכל צעק עליו שישחרר את הילד. מה זה הדבר הזה שלוקחים ילד קטן?".

עדויות: האלימות המשטרתית בירושלים צילום: באדיבות המצלם

"בשלב מסוים", מוסיפה האם לתאר, "השוטר קפץ אחורה - ואז בעלי ניסה לתפוס לו הטייזר שיפסיק לחשמל אותו. אז הוא הוציא גז פלפל והחל להשפריץ לנו לתוך העיניים, לתוך הפנים. למרות שלא עשינו כלום. לא נגענו בוץ זה כל כך שרף לי. בעלי נשכב מול הניידת ודרש את שישחררו את הילד. השוטרת איימה שתדרוס אותו. לפתע הגיעו מלא שוטרים ואז השוטר הבריון שריסס עלינו התחיל לצרוח ולתת מכות לכולם".

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראית ילדה מתיזה חלב על פניה של האם, לאחר שזו נפגעה מגז שהתיזו השוטרים. "השוטר תפס אותי ממש חזק וזרק אותי. הייתי גם ככה במצב לא טוב מהגז שהוא ריסס. בקושי הצלחתי לנשום", הוסיפה האם.

"כולי גז פלפל", תועדה אחת הילדות משחזרת, תוך שהיא פורצת בבכי. עד ראייה סיפר בסרטון: "הם השפריצו גז פלפל באכזריות על קטינים". ילד נוסף סיפר: "ראיתי מה היה היה פה בהתחלה. שוטר שבר את לילד את היד. הוא חנק ילדים והרים את הנשק".

תיעוד: האלימות המשטרתית בירושלים צילום: באדיבות המצלם

כפי שפורסם אתמול ב'בחדרי חרדים', תושבים בשכונת סנהדריה טוענים כי שוטרים שהגיעו לטפל בשריפה סמוך לשכונה, התפרעו והתנהגו באלימות קשה כנגד ילדים והוריהם. לפי הטענות, השוטרים התיזו גז מדמיע בכינון ישיר לעבר ילדים קטנים, לאחר שעצרו ילד בן 8 בלבד.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "במהלך טיפול משטרתי בשריפה שהייתה בשעות הערב יחד עם כב"ה, מספר צעירים הסתובבו בזירת האש והתבקשו להתרחק בשל הסכנה. במקום שישמעו להוראות השוטרים, הם השליכו אבנים וחפצים לעבר הכוחות שפעלו במקום". 

לגרסת המשטרה, "בשלב מסוים, נתפס אחד מהם והוכנס לניידת המשטרה. אז הגיע אביו והחל להתלהם ולתקוף את השוטר. כשניסה השוטר לרסנו באמצעות כוח ושימוש ב״טייזר", חטף החשוד מידיו את המכשיר".

האלימות המשטרתית בירושלים צילום: באדיבות המצלם

"רק לאחר שכוחות משטרה נוספים הוזעקו והגיעו למקום לסייע לשוטר שנפגע וחש סכנה, הם הצליחו להשתלט על החשוד האלים, שתקף גם שוטרים נוספים עד שנכבל ונעצר. החשוד הועבר לתחנת המשטרה לחקירה, ובנו הצעיר שנתפס קודם לכן שוחרר בשל גילו". 

במשטרה סיימו את התגובה: "מן הראוי היה לגנות כל מעשה של אלימות ופגיעה בשוטרים, במקום להציג את סוף ההתרחשות, ואת המקרה באופן חלקי ומעוות לחלוטין". לשון התגובה.

סנהדירה המורחבת ירושלים אלימות משטרתית האלימות המשטרתית בסנהדריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד