י"ז סיון התשפ"ד
23.06.2024

מעצבן: למה אני עושה ספורט ולא יורדת במשקל?

גם את מקפידה על אירובי ופילאטיס, ועדיין מרגישה שהמשקל מתעתע בך? מוזמנת להבין מדוע כדאי לך להתאמן, גם אם לא ירדת הרבה במשקל

שאטרסטוק
שאטרסטוק


אני חייבת לפתוח בווידוי קל: ההתמכרות שלי לספורט תמיד היתה כמו קטע עם סיגריות. גמילה והתמכרות... כל פעם מחדש - מאז שאני נערה. מיותר לציין שבמקרים שבהם הרגשתי נוח יותר עם הגוף שלי – גם היה לי הרבה יותר נוח להתמכר לספורט, אבל היו גם שנים שנמנעתי. עוזר, לא עוזר, אני גם ככה נראית אותו דבר, וכל מני מחשבות שגרמו לי להיעלם במקומות הנוחים יותר – של השוקולד למשל.

מה שלא ידעתי באותן שנים, שהאמת על ספורט היא בכלל לא הקטע של המראה. ברור שזה תורם לחיטוב ועיצוב הגוף ברמה שקשה להתווכח אתה, וברור שבשילוב נכון של תזונה, גם יורדים יפה במשקל ובהיקפים, אבל ספורט הוא לא ערובה למראה שדוף – ממש לא. וספורט, הוא בהחלט דבר שאמור להיות אורח חיים ושילוב בתפריט היומיומי שלנו, בדיוק כמו כל דבר אחר שאנו עושים בדרך קבע.

"פעילות ספורטיבית היא לכולם - גם אם אינכם סובלים מעודף משקל"
מיכל לוי היא מדריכה בתחום הספורט, מאמנת גם בבני ברק, בסטודיו אסאי ברחוב יחזקאל 2 שיעורי פילאטיס, מתיחות, עיצוב ואירובי, ומשתפת אותנו מניסיונה העשיר.
"כל אחד צריך פעילות גופנית", אומרת לוי. "בעיניי זה מתחיל מגיל 0 ממש. לכל רמה ולכל גיל אפשר להתאים את הפעילות הגופנית המומלצת, כמובן לפי בדיקות רפואיות ומצב אישי". לוי בעצמה מדריכה ילדים מגיל שנתיים באזור המרכז, ומסבירה כי זה הדבר שיקנה לילדים מודעות לנושא הספורט.




מיכל לוי בשיעור ספורט

"תמיד אהבתי פעילות גופנית. אחרי הצבא נרשמתי ללימודים בוינגייט, ומאז אני מעבירה את הידע המדהים גם לאחרות".

לדבריה, ספורט חייב להיות כלל ברזל בחיים של כל איש ואישה, ללא קשר למראה ולגודל. "המודעות לאורח חיים בריא מאוד השתפרה בשנים האחרונות. אני רואה בעשרים שנותיי כמאמנת את השינויים המבורכים בתחום. בעולם הספורט יש לנו הרבה מאוד אתגרים וחידושים, ותמיד יש לאיפה לקחת את השיעור כדי שיהיה יותר אפקטיבי. גם הליכות נחשבות לספורט, וכדאי שכל אחד ייקח לעצמו לפחות שלוש פעמים בשבוע להליכה. הבעיה שהליכה לא מספיקה – היא אינה מפעילה את כל השרירים של הגוף – אנחנו צריכים לדאוג לכל הגוף, ובעיקר נשים, שצריכות לחזק שרירי רצפת אגן לאחר לידה, לחזק שרירים ולהוסיף מסת שריר, שתגן עלינו בעתיד מפני בריחת סידן למשל.




מיכל לוי בשיעור ספורט

"גם אם הספורט לא כיף לנו באופן היסטרי, צריכים לקחת אותו כעבודה של הגוף. כמו שאוכלים, כך חייבים להתאמן", מזהירה לוי מתוך דאגה אמיתית ורצון להגביר את המודעות עוד ועוד.

"באימון אנחנו משפרות את סיבולת לב וריאה, ממריצות את הלב, מחזקות שרירים, וכן, אפילו את הביטחון העצמי. כושר הוא לא רק לשמנות. כמה פעמים נשים רזות הגיעו עם סיפורים על תחושת כבדות, לאות, שבעזרת ספורט פתרו והפכו לאנרגטיות ושמחות. כל אחת צריכה למצוא את סוג הספורט שהיא מתחברת אליו, ובתנאי שיהיה מקצועי ונכון. צריכים לזכור שההתחלות קשות, אבל כשמתמידים, זה הופך להיות קל וכיף. ספורט לא יכול להיות "תקופות", או "עונות", זה חייב להיות דבר שהוא שגרה של חיים".

לשיעורי פיטנס חשיבות רבה לחיים שלנו. הם תורמים מעבר לחיטוב, חיטוב של שרירים פנימיים, העמקה מאוד איטית ומדויקת, מאזנים את שיווי המשקל, תורמים לשיפור הריכוז, הקואורדינציה, כוח מתפרץ ועוד. "קחו לכן למטרה, להעניק לכן ולגופכן חיים, הפכו את הספורט לאורח חיים, הגוף והנפש שלכם יודו לכם – בוודאות".

ספורט כושר תזונה פיטנס בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד