כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קיץ: תזונה, הגנה מפני השמש ומה שביניהם

ההיערכות שלנו לחום ולחופש הגדול בעיצומן • עמלי מסיקה, דיאטנית ראשית בקבוצת שטראוס, מפתיעה עם מזונות שעשויים לסייע לנו במשימה

קיץ: תזונה, הגנה מפני השמש ומה שביניהם


לכולנו ברור שיש חשיבות בשתיית מים מרובה ולמרות זאת, אנחנו לא תמיד מקפידים לשתות בהתאם. מעבר לנשיאת בקבוק אישי לכל מקום והקפדה על מילוי חוזר שלו במהלך היום, חשוב להקפיד גם שהארוחות שלנו יהיו עשירות בנוזלים.

ישנם ירקות ופירות רבים שעשירים במיוחד בנוזלים, וכמובן שאפשר לשלב מאכלים המבוססים על משקה כמו מים/חלב/משקה יוגורט יחד עם פירות או ירקות ולהכין שייקים על הבסיס הזה.
הסכנה הטמונה בחשיפה לשמש מוכרת לכולנו ויש להיערך ולהתגונן מפניה בדרכים המוכרות לנו, היטב (לצמצם חשיפה בשעות השמש היוקדת, לבוש מתאים, כובע, קרם הגנה ועוד).

בנוסף לכל אלה, מחקרים מראים כי ישנם מזונות שפיתחו לעצמם מנגנוני הגנה מפני השמש, ויש בהם רכיבים כמו ליקופן וויטמין A שכאשר אנחנו אוכלים אותם הם נוטים להצטבר גם תחת העור ועשויים לסייע לו לדחות את התאדמות העור, שנוצרת בעקבות חשיפה לשמש ולכן יש הטוענים כי כדאי לצרוך מזונות עשירים ברכיבים אלה, במיוחד בקיץ.

ליקופן
בין הרכיבים הנקשרים עם שמירה על העור מפני נזקי קרינת השמש זו נמנה הליקופן.
הליקופן הינו פיגמנט אדום, השייך למשפחת הקרוטונואידים ופועל בגוף גם כנוגד חמצון.
ניתן למצוא אותו בעגבנייה, באבטיח, באשכולית אדומה, הוא זה שמקנה להם את צבעם האדום.

כך שמעבר לאכילת המאכל שהכי מזוהה עם הקיץ, הלוא הוא האבטיח, אפשר להקפיא שיפודי פירות קיץ כמו משמש או נקטרינה המכילים ויטמין A , יחד עם קוביות אבטיח ולקחת אותם לבריכה, לים או לכל פעילות בחוץ.

אז מה מומלץ לאכול?
אפשר להכין מילקשייק שמשלב בין יוגורט לאבטיח ופרי נוסף אהוב ולהקפיא אותם בכלי ליצירת ארטיקים. את האבטיח ניתן גם להקפיא כמו שהוא, פרוס ולהצמיד אליו מקל והרי לכם קרטיב אבטיח, טעים, מזין ואפילו כזה שמגן מפני השמש.

ובאשר לעגבניות, ניתן לשלב עגבניות שרי או רגילות על שיפוד ירקות.
וכמובן שתמיד אפשר לאכול מנות קלאסיות כמו : סלט ופיצה וגם להכין מרק עגבניות קר .

שימו לב לכמות - לא רק לאיכות
ענין נוסף שמתעורר בקיץ הוא שפע של פירות קיץ ומאכלים שמקילים על החום כמו גלידות וארטיקים. אלו, תורמים לנו לכיף ולהנאה אבל באכילה לא מבוקרת עלולים לתרום לנו לא מעט קלוריות.

כדי להחזיר לעצמנו את השליטה, חשוב להקצות מראש את הכמות היומית של פירות שאנחנו מתכננים לאכול מהאבטיח לפרוס פרוסה דקה ולא לחזור ו"ליישר" אותו כל פעם קצת…
לאכול לאט ולחכות עד שמרגישים שבעים.

קיץ נעים ומזין לכולם!

קיץ דיאטה עור פנים תזונה בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד