י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פעם שלישית גלידה? תשאלו את חיה

בגיל 45 עשתה שני ניתוחי טבעת בהפרשים קטנים וירדה 50 ק"ג • לאחר הזיהום עלתה בחזרה 30 ק"ג • כיצד בפעם השלישית קיבלה את איכות חייה בחזרה? סיפורה של חיה קרן

פעם שלישית גלידה? תשאלו את חיה


סביר להניח שאם חיה קרן (58) היתה צעירה יותר, את הניתוח הראשון שלה היתה עושה לפני גיל 45.

מאז ומעולם היא היתה ילדה שמנה. "בהתחלה זה היה מאוד כיף ומשמח", היא מספרת. "אחותי הגדולה ממני בחמש שנים היתה סרבנית אכילה שקשה לתאר, ואמא רדפה אחריה בכל הזדמנות עם עוד טיפת ויטמין. אחרי מעולם לא רדפו... אמא היתה בהלם כשבגיל שנה וחצי הניחה לי את הפולקע ביד, ואני פשוט אכלתי אותו".

אז היא היתה השמנה של הגן, ובהמשך השמנה של בית הספר, וכמו רוב הילדים השמנים, גם היא ספגה עלבונות והשפלות שוב ושוב. "וזה לא שלא ניסיתי", היא מסבירה. "מגיל 13 עשיתי דיאטות. לאיפה לא שלחו אותי ומה לא ניסיתי. הכל אני יודעת בעל פה..."

לפני כ-13 שנה החלו לדבר בארץ עניין הניתוחים הבריאטרים, וחיה, שהיתה כבר בת 45, אמא לילדים, ובעלת ותק רב של דיאטות חסרות הצלחה, שיטות שונות ומשונות, דיקור, כדורים, טבעונות ומה לא... ידעה שהיא תהיה מהראשונים שיעשו הכל כדי להתנתח. "אז עשיתי ניתוח טבעת שלא הצליח, אבל לא ויתרתי ונותחתי בשנית – ואכן ירדתי 50 קילו", היא משחזרת. "שקלתי 125 ק"ג וירדתי ל-75 ק"ג. אבל לאחר מספר שנים תקף אותי זיהום, הוציאו לי את הטבעת – ואני... כמה לא מפתיע, עליתי 30 קילו בחזרה".

לחיה היה ברור שהיא חוזרת לאותו בית חולים בו נותחה, שנחשב בציבור לבית חולים מכובד במיוחד, וכן אל הדוקטור ידוע השם אצלו נותחה, והיא תעבור את הפרוצדורה בשלישית. אך יד מלמעלה סובבה את המקרה של חיה, ובהמלצת ידיד המשפחה שכבר ידע על נושא הניתוחים הרבה מאוד, החליטה לעשות סוויץ' במחשבה – על אף הקושי, והחליטה לשמוע לו וללכת להתייעץ עם מומחה נוסף, מחוץ לבית החולים שאליו התרגלה להגיע אוטומטית. בכל זאת מדובר על ניתוח שלישי!

וכך הגיעה לד"ר סקרן – מתוך מחשבה שהיא עושה את השתדלותה לחוות דעת נוספת. היא לא תיארה לעצמה כיצד תצא המומה מהפגישה אתו. "זה מעבר לעובדה שהוא שידר אמינות בלתי מתפשרת", מנסה חיה להסביר את תחושתה. "הוא מיד שאל אותי שאלות נוקבות, כאלו שמעולם לא שאלו אותי קודם, גם כשעברתי את הניתוחים. הייתי בהלם" – היא מודה.

"הוא גילה שעברתי ניתוחים קיסריים ולכן יש לי סיכונים שצריכים לקחת בחשבון, כמו בעיה קלה של רפלוקס. הוא ידע לגעת בדיוק במקומות שנדרשתי לעדכן את מצבי, והוא היה מקצועי כל כך – וכבר ידעתי דוקטורים לפניו".

הניתוח של חיה לא היה מהניתוחים הקלים, בעיקר משום שמדובר בפרוצדורה בפעם השלישית, וכן משום הפרטים שהזכירה קודם. "בטחתי בריבונו של עולם ששולח אותי לשליח טוב – כשיצאתי מחדר הרופא, ידעתי ששם אעשה את הניתוח הזה ויהי מה".

חיה עודכנה שהירידה במשקל לא תהיה דרסטית הפעם, אך כמובן שהמשקל ההתחלתי שלה היה נמוך בהרבה מהמשקל בו שקלה בשנים עברו. ההתאוששות, על אף חששה וחשש בני המשפחה, היתה מהירה מאוד. "תוך יומיים חזרתי הביתה ב"ה, ומאז אני כמו אדם חדש", היא מתארת בשמחה. תוך חצי שנה ירדתי כבר 20 ק"ג, והפעם הזו שהיתה כל כך שונה, הכניסה בי חשק להשקיע הרבה יותר". וכך החלה להתעניין יותר באוכל בריא, בספורט, בחישובים מה כדאי לקנות או לבשל, ובעיקר, היא שמחה לבשר, שכאבי רגל כרוניים שהיו מנת חלקה, הולכים ומשתפרים יותר ויותר – ורק על כך אין בפיה מילים להודות. "כולם רוצים להיראות טוב, ואין ספק שהמחמאות שאת מקבלת עושות לך טוב על הלב – אבל אצלי זה היה הרבה מעבר למראה החיצוני. פשוט הפכתי להיות אדם הרבה יותר קליל, בריא"!

הבולמוס לאוכל ירד משמעותית. אומנם אין פה קאט, והעבודה תמידית, אבל לחיה יש בהחלט זרז שמסייע לה לרצות לשמור על עצמה. "לא כולם מצליחים לעשות דיאטה או לשפר את אורח חייהם ולרדת במשקל", היא אומרת. "אבל כשיש היום את הסיוע הגאוני הזה של ניתוח – אני פשוט ממליצה בחום. זה מדהים"!

קישורים:
בואי לערב בריאות חוויתי בנושא השמנת יתר
ניתוח בריאטרי דיאטה בריאות משקל עודף בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד