ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סיכנו חיים: כתבי אישום בפרשת מבריחי הביצים

חמישה כתבי אישום הוגשו נגד מבריחי הביצים, וכתב אישום נוסף נגד תושב מודיעין עילית שסייע בהלבנת ההכנסות

סיכנו חיים: כתבי אישום בפרשת מבריחי הביצים


פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד מוריה הירש-כהן, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד זוהר מזרחי (42) ממודיעין, מרדכי בוחבוט (52) מבית שמש ושלושה נאשמים נוספים, בגין העברת ביצים מזויפות משטחי הרשות הפלסטינית לציבור הרחב וזאת מבלי שנערך כל פיקוח וטרינרי לביצים ומבלי שאלו עברו את תהליך הבדיקה כנדרש.

נאשם נוסף, שלמה רייזנר תושב מודיעין עילית, בעל רישיון למתן שירותי מטבע, מואשם כי עשה פעולות להסתרת והסוואת מקור הכספים שהתקבלו מהברחות הביצים - תוך ביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף כולל של כ-7 מיליון ש"ח ועבירות מס הכנסה ומע"מ.

רייזנר ישוחרר למעצר בית מלא בפיקוח מלא של אחותו בבני ברק, הפקדה בסך של 4,000 ש"ח, חתימה וערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח כל אחת, הרחקה ואי יצירת קשר עם המעורבים בפרשה לרבות כל אחד מהלקוחות שהפקידו בשמם או בשם אחרים שיקים בידי המשיב, בין אם מדובר בשיקים חוקיים ובין אם מדובר בשיקים הקשורים לפרשה זו, התחייבות להתייצב בתחנת משטרה או בבית משפט.

לזוהר מזרחי עסק של שיווק ביצים בשם "מזרחי זוהר שיווק ביצים" שמספק ביצים לבתי עסקים וללקוחות פרטיים בישראל. לעסק ישנה חנות ברחוב נתיבות המשפט 38 במודיעין עילית ומחסנים ברחוב אבני נזר 25 מודיעין עילית וברחוב נחל דולב בבית שמש. מזרחי שיווק את הביצים ביחד עם מרדכי בוחבוט, אשר שימש יד ימינו בניהול העסק.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2011-2015 ייבא מזרחי כ-2.5 מיליון ביצים אשר הוכנסו שלא כדין לישראל משטחי הרשות הפלסטינית, מתוך כוונה למכור אותן בלא שיעברו מיון ופיקוח. את הביצים המוברחות קנה מזרחי מהנאשמים ג'אבר טמיזה (39) מאדנה, בלאל לקיראת (43) ובנו עבד אלרחמאן לבקיראת (20) מירושלים. החמישה מואשמים כי שיווקו את הביצים במשך תקופה ממושכת במרמה ובכך העלו את הסיכון להתפשטותו של חיידק הסלמונלה, הגורם אף למוות.

במסגרת עסקיהם, ועל מנת להגדיל את רווחיהם הכלכליים, הם ביצעו עבירות פליליות רבות כולל זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועשיית מעשה העלול לגרום מחלה. כמו כן, מואשם זוהר מזרחי בביצוע פעולות במטרה להסתיר או להסוות את מקור הכספים שהתקבלו ממכירת מיליוני הביצים המוברחות ובעבירות לפי חוק מס הכנסה ומע"מ.

על מנת לשווק חלק מהביצים המוברחות בישראל כביצים אשר עברו את תהליך הבדיקה כנדרש וכמפורט לעיל, נהג מזרחי לבקש מספקי ביצים ברשות, ובין היתר מהנאשמים ג'אבר טמיזה בלאל לבקיראת ועבד אלרחמאן לבקיראת, לדאוג להטבעת הביצים בחותמות הנחזות כחותמות אשר הוטבעו במכוני מיון ישראלים. כמו"כ, החותמות המזויפות יצרו מצג כוזב, על פיו הביצים עברו את תהליך הבדיקה כנדרש וכי מכון ישראלי ערב לתהליך הבדיקה, לכך שהביצים אינן פגות תוקף ואינן מסוכנות למאכל.

בנוסף מואשם זוהר מזרחי שלא הוציא חשבוניות מס, לא דיווח על מלוא הכנסותיו לרשות המסים, ולא שילם את המס אשר היה עליו לשלם. לצורך כך השתמש, בין היתר, בשירותיו של שלמה ריזנר ממודיעין עילית לשם ביצוע פעולות של הלבנת הון.


ריזנר בבית המשפט בדיון להארכת מעצרו

שלמה ריזנר, אינו בעל רישיון למתן שירותי מטבע, אך במהלך התקופה הרלוונטית, עסק בפועל במתן שירותי מטבע וניכיון שיקים וזאת בין היתר בלא דיווח לרשויות המס על פעילותו זו. הוא מואשם כי נהג לנכות שיקים ולבצע פעולות פיננסיות נוספות, בהיקף של 12,486,767 ש"ח, במהלך השנים 2011-2015.

מזרחי מסר לריזנר שיקים רבים אותם קיבל כתקבול עבור מכירת הביצים על מנת שהוא יפדה אותם למזומן ויחזיר לו את הכספים במזומן, או יעבירם לחשבונותיהם הפרטיים שלו ושל אשתו, על מנת שלא יוודע שהשיקים האמורים הינם מעסקו. על פי כתב האישום, ריזנר ביצע בלפחות 25 מקרים הפקדות במקביל בשמם של אנשים שונים, על מנת להתחמק מחובות דיווח הכרוכות בפעילות שהינה מעל היקף מסוים.

יהודה גולדברג, אף הוא תושב מודיעין עילית, הינו בעל רישיון לעסק של מתן שירותי מטבע בשם "אקספרס המרות א.א בע"מ" הממוקם ברחוב אבני נזר 26 מודיעין עילית. ריזנר עסק בפעולות של הלבנת הון עבור מזרחי, וכן ביצע פעולות רבות באקספרס בע"מ אשר נועדו להימנע מדיווחים לרשות לאיסור הלבנת הון, או למתן דיווחים כוזבים לרשות לאיסור הלבנת הון.

ריזנר נהג להפקיד באקספרס בע"מ שיקים רבים, או לקבל כספים באמצעות העברות בנקאיות, אשר אותם קיבל ממזרחי ומאחרים. הוא הפקיד את השיקים לעתים תוך שימוש בשמו, ולעתים תוך שימוש בשמם של אחרים, וביניהם: דוד אטיאס, יעקב מצרפי, ואלנתן מזרחי. הוא השתמש בשמות אחרים על מנת להימנע מדיווחים לרשות לאיסור הלבנת הון, או לשם מתן דיווחים כוזבים לרשות לאיסור הלבנת הון. הנאשם עשה כן ביחס לכספים בהיקף של 7,328,772 ₪ במהלך השנים 2011-2015.

לפני שבועיים, פשטה יחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י על בתיהם של 12 בני אדם, לאחר חקירה סמוייה שהתנהלה במשך מספר חודשים, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים, חוקרי מע"מ ירושלים וחוקרי יחידת הפיצוח במשרד החקלאות. הפרקליטות מבקשת לעצור חלק מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, כמו כן הוגשה בקשת חילוט כספים שנתפסו במהלך החקירה.

על פי הדין, ביצה מותרת לשיווק בישראל, אך ורק אם הוטלה בתוך לולים הנמצאים בישראל תחת פיקוח וטרינרי. הפיקוח כולל חיסונים נגד מחלת הסלמונלה ודגימת שאריות חומרים כימיים המסוכנים לבריאות האדם. כמו כן, על פי תקנות בריאות הציבור, חלה חובה לאחסן ולהוביל ביצים בטמפרטורה של עד 20 מעלות צלזיוס. הביצים מועברות מהמשק המגדל למכון המיון בתוך פרק זמן מקסימלי של יומיים. במכון המיון עוברות הביצים תהליך של מיון ושיקוף, בו נבדקת טריות הביצים, מאותרים נגעים, ומוצאות ביצים סדוקות, שבורות, וביצים עם כתמי דם או עובש.

לאחר תהליך הבדיקה, מוטבעת על כל ביצה חותמת, בה מופיע שם מכון המיון שערך את תהליך הבדיקה ותאריך אחרון לשיווק. התאריך האחרון לשיווק הינו 16 ימים מיום המיון, והתאריך האחרון לאחסון במקרר הינו 30 ימים נוספים.

מטרה מרכזית של תהליך הבדיקה היא מניעת ההפצה של מחלת הסלמונלה, מחלה מסוכנת, העלולה לגרום למוות. אי שמירת טמפרטורה אחידה של עד 20 מעלות צלזיוס מזמן ההטלה ועד לשיווק (כולל האחסון, ההובלה והמיון) מאפשרים את התפתחות חיידק הסלמונלה ומהווים סכנה בריאותית מידית לציבור. כמו כן, שיווק ביצים שלא עברו תהליך בדיקה, לא מאפשר בין היתר, לאתר דם בביצים, שעשוי להכיל את חיידק הסלמונלה וגורם להתפשטותו.

בשטחי האזור והמועצה הפלסטינית כהגדרתם, אין פיקוח וטרינארי על משקי בעלי החיים, ואין גורם המפקח על שמירת התנאים הנדרשים בדין, לרבות הטמפרטורה בה מוחזקות ומובלות הביצים. כמו כן, הביצים המגיעות מהרשות לישראל, לא עוברות את תהליך הבדיקה. על כן, שיווקם של ביצים מהרשות לישראל אסור באופן מוחלט ומהווה סכנה חמורה לבריאות הציבור הישראלי.
ביצים הברחה כתבי אישום הלבנת הון סלמונלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד