כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת רונאל פישר: הקפאת רכוש במיליונים

בית המשפט המחוזי הורה להקפיא באופן זמני רכוש השייך לעו"ד רונאל פישר, בשווי של כ-8.6 מיליון שקל

פישר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
פישר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


השופטת תמר בזק רפפורט מבית המשפט המחוזי בירושלים קיבלה את בקשתה של פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) במלואה, להקפיא באופן זמני רכוש השייך לרונאל פישר, למעט 363,000 ש"ח שלא יחולטו בחילוט זמני. בית המשפט קבע כי יוקפא רכוש בשווי כ-8.6 מיליון ש"ח מרכושו של פישר וכי יינתנו צווי הקפאה זמניים בנוגע לרכוש הכולל בין היתר זכויות במקרקעין, בחשבונות בנק, ברכב ובסירות.

כתב האישום המתוקן מייחס לפישר עבירות שוחד בהיקף 4.4 מיליון ש"ח וביצוע עבירות הלבנת הון בכספי השוחד שקיבל. הקפאת הרכוש נתבקשה על מנת לחלטו, בסוף ההליך, בגין עבירות השוחד המיוחסות לפישר, והלבנת ההון שביצע לכאורה בכספים אלו, במידה ויורשע.

בית המשפט קבע כי קיימות ראיות לכאורה לעבירות המיוחסות לפישר, באופן המקים אפשרות סבירה שהכספים יחולטו בסופו של הליך. עוד קבע בית המשפט כי רכוש שנתקבל כשוחד, ואשר נעשתה בו הלבנת הון, מקים שתי עילות חילוט נפרדות: אחת בגין עצם קבלת הרכוש כשוחד, ואחת בגין העבירה הנפרדת של הלבנת ההון.

בנוסף, בית המשפט דחה את טענותיו של פישר לפיהן יש להפחית מן הסכומים שקיבל לכאורה כשוחד, סכומים שהעביר לאחרים. זאת, לאור העובדה שעם קבלת הכסף, ביצע פישר לכאורה עבירה מוגמרת של תיווך לשוחד, אשר מקימה עילת חילוט.

עוד קבע בית המשפט, כי בשלב הזה של ההליך, קיימות ראיות המקימות תשתית ראייתית לכאורית לכך שסכומים ששולמו למשרדו של פישר על ידי חלק מן החשודים בפרשה כ"שכר טרחה" הם כספים שניתנו בגין השירות העברייני שנתן לכאורה לאותם חשודים, וקיימת אפשרות סבירה כי סכומים אלו יחולטו בסופו של הליך.

כאמור, ביהמ"ש קבע כי בקשת החילוט התקבלה במלואה, למעט בכל הנוגע ל-363,000 ש"ח המהווים מחצית מסך שכר הטרחה ששילמה נתיבי ישראל, שלא יחולט בחילוט זמני בגין עבירת השוחד שבאישום השלישי בכתב האישום.

את המדינה ייצגו בהליך החילוט הזמני עוה"ד נעם עוזיאל ואלעד פנחס מפרקליטות מחוז ת"א.
רונאל פישר הקפאת נכסים חילוט העלמת מס הלבנת הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד