כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חוגים ונהנים: איך אני בוחרת חוג לילד/ה שלי?

אתם עומדים נבוכים מול רשימת החוגים ומתלבטים? חכו עוד רגע • מיקי חייט, מאמן מוסמך, מזכיר לכם חמשה דברים שכדאי לתת עליהם את הדעת לפני שעושים את הצעד

חוגים ונהנים: איך אני בוחרת חוג לילד/ה שלי?


"אמא אני רוצה להירשם לג'ודו וכדורגל. אפשר גם שחיה? חייב קפוארה..."
"אמא אני רוצה את כל החוגים. בעצם לא בא לי ללכת היום...."

אומרים לכם משהו המשפטים הללו? מכירים מקרוב?

שנת הלימודים התחילה, ואתה מגיעה רשימת חוגים שלא נופלת מהתכניה באוניברסיטה - ומשאירה אותנו ההורים – די מבולבלים. מה הכי מתאים לילד שלי? מה הטוב ביותר עבורו? מה קורה כשהילד חוזר מהחוג בלי חשק להמשיך? ובכלל - למה חוג?

חשוב שתדעו כי לחוגים חלק משמעותי בהתפתחות הילד. הלמידה הבלתי פורמלית תורמת רבות ולפעמים אף יותר ממסגרת ביה"ס. כשמדובר בחוק בשעות וימים שאינם מחייבים – כמו יום לימודים, הנכונות והפתיחות של הילדים גדולה יותר, מכילה ומקבלת יותר, וכך קל לנו להכניס להם תוכן איכותי בצורה טובה שתעניק להם את כל הטוב שתכננו עבורם.

ישנם הורים שמקבלים את רשימת החוגים, נותנים לילד לבחור, אם יש מסגרת זולה יותר הם ישלחו לשם וימלאו את חובתם בנושא, ויהיו רגועים. ישנם הורים – שלוקחים את משמעות החוגים בצורה רצינית וחיובית ומחפשים את המסגרת המושלמת עבור ילדיהם, כי הם מחפשים מעבר לשעה של "בייביסיטר", מקום שיתרום באמת להתפתחות וצמיחת הילד.

כשאנו ניגשים לבחור חוג לילד, יש לשים לב לכמה נקודות:

* התאמה - החוג צריך להתאים לאופי הילד ולא לאופי ההורה. פעמים רבות אנו דוחפים את הילד לחוג שהיינו רוצים להיות בו בעצמנו. לא בטוח שזה מתאים לילד. השתדלו לבחור חוג הקרוב לעולמו של הילד ולתחומי התחביב שלו.

* אופי החוג - האם החוג דורש מהילד דברים בהם הוא לא מצטיין? למשל לשים ילד בלי חוש מוזיקלי בלהקה, לפעמים זה יכול לשפר, אבל לפעמים זה פשוט לא מתאים.

* חברה - ילדים בחוג זה דבר משפיע, שימו לב מי עוד נרשם לחוג.

* המדריך - למדריך השפעה רבה על הילד - לפעמים אף יותר מאשר למורה בביה"ס. אל תופתעו אם הילד יחקה את המדריך בהזדמנויות רבות ואף ישאף להיראות כמוהו. בחרו בקפידה מי ידריך את ילדכם. כמובן שהדבר זהה גם בחוגי בנות – עם המדריכות שלהן.

הכי חשוב, לסיכום: שמרו על קשר עם המדריך, גלו התעניינות בהתקדמות הילד ובואו מדי פעם לבקר. זה יתרום רבות לקשר שלכם עם הילד, ותמיד תמיד בקשו שיעור ניסיון.

אם אתם עדיין מתקשים להחליט בין ג'אז למודרני, בין קפוארה להתעמלות קרקע ועוד, צוות המומחים של סטודיו אסאי ישמח לתת לכם ייעוץ חינם בטלפון.

תושבות בני ברק והסביבה: יום פתוח לחוגי בנות יתקיים אי"ה ביום ראשון 6.9.15

לבירור השעות (מחולק לפי גילאים) במשרדי הסטודיו: 03-5227123
סטודיו אסאי יחזקאל 2 בני ברק.


ספורט כושר חוגים בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד