כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

(אחרי) החגים? – כושר!

כמה חודשים בשנה במצטבר יוצא שאנחנו עושים כושר ומדוע התוצאות לא יספקו אותנו? מיקי חייט מסביר מדוע אסור לחכות עם הכושר ל"אחרי החגים"

(אחרי) החגים? – כושר!


אם ניקח רגע את לוח השנה היהודי ביד, ניווכח כי תקופת הכושר שלנו נראית כך: חשוון עד אדר - 5 חודשים של כושר (במידה ואיננו נמנים על המפונקים שמזג האוויר מונע מהם לצאת מהבית), ניסן - 14 יום של ניקיונות בטירוף, 7 ימי האבסה ללא הכרה, ועוד 7 ימים של בין הזמנים והתאוששות מאכילת יתר. אייר וסיוון - כושר, תמוז ואב - שוב חופש גדול ובין הזמנים, אלול ותשרי – חגים.

בחישוב מצטבר יוצאים לנו בדיוק 5 חודשי כושר - ועוד שניים.

בתכלס, על מנת לראות תוצאות בכושר, ולמען בניית כושר גופני טוב, אנו זקוקים לפחות ל- 3 חודשי עבודה – זאת כדי לתת לשרירים ולגוף לעכל את השינויים (כמובן יחד עם תזונה מתאימה), אני לא צריך להסביר לכם מה בדיוק קורה פה, נכון? בכל פעם מחדש אנו הורסים את הכושר שבנינו, ובקצב הזה לעולם לא נראה תוצאות משביעות רצון!

כולנו מכירים את המשפט הידוע שהפך כבר למטבע לשון – "אחרי החגים - כושר!"
וכי למה?

בחג אנחנו אוכלים הרבה, ישנים הרבה, ורצים מבית הכנסת לשולחן ומהשולחן למיטה וחוזר חלילה. בימים המועטים שבין לבין אנחנו עסוקים בלקנות בגדים (מה, עליתי מידה???), לבשל, ולנקות את הבית.

אבל בינינו, הכל תירוצים. לא נעים לי להגיד - אבל תירוצים!

מה המסקנה של כל האמור לעיל? שאין שום קשר בין לוח השנה ושגרת האימונים. חייבים להפריד ביניהם. גם בתקופת החגים וגם בחופש - אסור לוותר על אימון. אפשר להוריד מינון - אבל אסור להפסיק לחלוטין.

מה כן אפשר לעשות? אפילו בחג לצאת לסיבוב של אחרי האוכל, לא 'הליכה' חלילה אבל סיבוב, ודאי ובוודאי שלא ללכת לישון מיד על בטן מלאה.

במוצ"ש אחרי שהילדים ישנים והכיור כבר מבריק, במקום להעביר את הזמן בכל דבר שרק מתחשק לכם לעשות, עשו קודם קצת כפיפות בטן, הרי ממילא לא תירדמו אחרי כל ה'שלאף שטונדה' של החג.
אופניים זה דבר נפלא, קחו סיבוב.

משחק בכדור עם הילדים, ובכלל יש מגוון תרגילי כושר ביתיים שאני בטוח שאתם מכירים, אז אנא - אל תהרסו את הכושר ואל תגידו "אחרי החגים" - כי עכשיו זה הזמן.

רוצים עוד תרגילי כושר ביתיים? בניית תכנית אימון אישית?
צוות המדריכים של סטודיו אסאי לשירותכם.
03-5227123
כושר סטודיו דיאטה תזונה ספורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד