י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

is300 של לקסוס: 223 כ"ס ו-15 ק"מ לליטר

גרסת הסדן הצעירה של לקסוס עברה שדרוג מדהים • איך מאובזרת גרסת הפרמיום, מה קורה בנסיעה על מצב ספורט, האם המנוע המשולב עושה את עבודתו נאמנה ומה יגידו הבריות? • 'צביקה בדרכים' עם לקסוס is300

is300 של לקסוס: 223 כ"ס ו-15 ק"מ לליטר
יחצ


כשרואים את ה-IS300h של לקסוס, לא מאמינים שמדובר בגרסה המשודרגת של הדגם הקודם. השדרוג המדהים והחד שעברה ה- IS300h בתוך זמן כל כך קצר, יכול בהחלט להיחשב כאחד מפלאי תבל.. אם הדגם הקודם היה נראה כמו מאזדה משודרת במקום להראות כמו היריב העיקרי - ב.מ.וו סדרה 3, הרי שהדגם הנוכחי נראה עשיר, שופע ומרשים במיוחד ובמובנים מסוימים אף עולה ביופיו על אחיו הגדולים ה-GS300 וה-GS450.

הדגם השלישי של הקטן בדגמי הסדן של הלקסוס הופיע כאן לפני כשנה. אבל הדגם הראשון לא זכה לנחות בארץ וכאן מדובר בדגם השני שמופיע. כפי שפתחנו, אין ספק כי מדובר ברכב מרשים מאוד. ה- IS300hניחן בחרטום אגרסיבי המלווה בגריל מדהים, שמזכיר את חרטומו של טיגריס מהיר, עצבני ומשחר לטרף. הפרופיל משגע, כשמה שבולט הוא מכסה המנוע המוארך והקימורים המרגשים. האחור השרירי והבועט במוסכמות קיבל גם הוא צורה של "מיליון דולר". בגדול, אין ספק שמי שמשחק כאן את מירב העבודה הם הפנסים שחודרים האחד כלפי השני מלפנים, ומאחור נמרחים על פרופיל הרכב לעומק מרשים.



למרות שמדובר במיני רכב שרד, יש כאן גם תצורה נוכחת של רכב ספורט קשוח ונראה שלקסוס העניקו לבן הצעיר שלהם מראה עדיף על פני אחיו הבוגרים, הכבדים והקלאסיים יותר.

לא תאמינו אם אספר לכם שאורכו עומד רק על 4.66, אבל בלקסוס הצליחו לדחוס כל כך הרבה יופי, עוצמה ופאר בטווח כה קצר. הרוחב לעומת זאת עומד רק על 1.81 (זה הרבה יחסית לסדן משפחתית אבל קטן על לקסוס ועל רכבי פאר), מה שאומר שגם שלשה מבוגרים יוכלו להתרווח במושב האחורי.



ללקסוס IS300h, ישנם שלשה דגמים. רמת גימור סטנדר executive, רמת גימור משנית luxury ורמת גימור שלישית premium הגבוהה מכולם. ההבדל החיצוני ביניהם הוא בגג שמש חשמלי שנמצא ברמה הראשונה – הנמוכה, וברמה השלישית - הגבוהה. אבל בבית פנימה יש ביניהם הבדלים ותוספות רבים.

אחרי התיאור הזה, נראה שהגיע הזמן לבחון את הכלה בעצמה. כניסה פנימה מגלה חלל דומה לזה שיש בגרסא המאובזרת של ה-GS300. חלל רחב ונעים מאוד לעין, כסאות עור משובח ודשבורד איתני ועוצמתי. בשתי מילים: פאר והדר. ובשלוש מילים: נראה כתא טייס.



איכות החומרים וחיבורם, מיותר לציין היא משובחת ונשארת איכותית גם בחלקים התחתונים של תא הנהג, אלו המוסתרים מעין. יחד עם זאת, כמתבקש, בלקסוס הבדילו את ה- IS300h מאחיו הגדולים ותא הנהג נראה צנוע ופשוט יותר מאלו של ה- ה-GS300 וה-GS450. אבל הנתון הזה בולט רק למי שלקח עליהם סיבוב. אדם שזו לו הפעם הראשונה עם נשוא מבחננו לא ישים לב לכך.

האבזור נדיב וכולל מחשב דרך, שעון מחוגים מרשים שעושה את העבודה, לוח מחוונים בעל צבעים ותצוגה משתנית בהתאם למצב הנהיגה שתבחרו (רגיל, חסכוני או ספורט), מסך מולטימדיה גדול משוכלל שנשלט על ידי ממשק מגע המוצב בין הנהג ליושב לידו, שהופך את תפעול מערכת המולטימדיה לקלה ונינוחה. מיותר להזכיר שהמערכת כוללת מצלמת רוורס, בלוטות', הגה מצויד במערכת שליטה ובקרה ועוד. בגרסה הזו, היקרה, תמצאו גם אופציה לחימום וקירור המושבים שבתא הנהג, גג חשמלי, כסא ומראות צד והגה מתכווננים בעל כמה מצבים וזיכרונות.



הווי אומר - ברגע שתניעו את הרכב (או אם לא כיביתם את המנוע, ברגע שתכניסו את חגורת הבטיחות לנדנה) הכסא יתכוונן למצב האחרון בו שמרתם אותו, ההגה יתקרב אליכם והמראות יוצבו בדיוק כפי שאתם מסתדרים עמם. עוד נקודה שחשוב להזכיר היא הנוחות ליושבים מאחור שלא היתה בדגמים הקודמים. אין כאן מרווח מטורף, אבל מבחינת מרווח הברכיים, ניתן לשבת בנוחות יפה. יש כאן כמובן גם מראות מתקפלות חשמלית, התכהות אוטומטית נגד סינוור, אפשרות חימום וקירור של כסאות הנהג והיושב לצידו אבל אין כאן בשורה מיוחדת בתחום הבטיחות. כלומר לא תמצאו כאן מערכות בטיחות אקטיבית כזו או אחרת.



ומכאן למנה העיקרית: חווית הנסיעה עצמה. ההנעה כאן חרישית מאוד ובלתי נשמעת כיאה למכונית היברידית. יש בה את מערכת 'סטארט אנד סטופ', שמכבה את עצמה כל אימת שהרכב עוצר או ברמזור או בפקק. המערכת ההיברידית משלבת בין מנוע חשמלי לבין מנוע בנזין ארבעה צילינדרים, בנפח 2.5 ליטר. המנוע המשולב מגיע עם העוצמה החזקה ביותר מבין מנועי ההיברידיות שמשווקות בישראל ומייצר יחידת כוח של לא פחות מ-223 כ"ס, עם הספק של 22.6 קג"מ ב-4,200 סל"ד. המנוע מתגלה כזריז וידביק אתכם לאחור כשתחליטו באמת לצאת לדרך ויביא אתכם ל-100 קמ"ש בתוך 8.4 שניות אבל יש שאומרים כי עם נתוני מנוע "מטורפים" כאלו הוא היה יכול להגיע למהירות והספק גדולים יותר, רק שמשקלה של המערכת ההיברידית מונע ממנו לעשות זאת. כך או כך, הוא זריז וככל שרק תדגדגו את דוושת הגז הוא ישמח לעוט על הכביש. למרות היכולת המכנית המרשימה, הבעיה העיקרית ואולי היחידה שניתן למצוא כאן היא צליל צורם של מאמץ בסל"ד גבוה. אם תיסעו בכביש 6 ותחצו במעט את ה-100 קמ"ש תרגישו ברעשים שיעידו כי הנסיעה מתחילה להכביד עליו. חבל ומיותר. ואם דיברנו על נקודה לשלילה, אזכיר עוד שתיים: הבלימה מתגלה כנוקשה וחדה מידי והמתלים מגיבים בצורה לא ברורה. מצד אחד הם רכים ומגהצים את פיתולי הדרך והמהמורות אך מאידך, לעיתים, גם במהמורות קטנות תרגישו את כל גווכם רוטט. יצאתי מבולבל בנקודה הזו.



מה עוד? ברגע שתחליטו לכוון את בורר הנהיגה למצב ספורט, תקבלו חוויה יוצאת דופן שרק עבורה שווה להשקיע את 279,000 השקלים הנדרשים לרמת הפרימיום (אותה חוויה ניתן להשיג ב-239,000 ₪ ברמת הגימור הנמוכה שמעניקה אבזור נמוך יותר, כאמור). במצב כזה, הרכב יכנס לדריכות, העברת ההילוכים תחודד, ההגה יתקשח והמנוע יתרום את כל כולו למען המלאכה. אבל מלבד העוצמה שתחושו בה והטיפוס המהיר של מד המהירות, מה שבאמת מרגש בנסיעה על מצב ספורט זה הצליל. אוי הצליל. לוח המחוונים יהפך לאדום והצליל יהפוך לאימתני, כזה שאף בריה אינה יכולה להחמיץ אותה. חוויה חוויה.



בפינת "מה יגידו" ברור לגמרי שתסחטו את מיטב הפרגונים (והקנאה) ולא יוכלו לפספס את נוכחותכם בשטח.

תא המטען מתגלה כממוצע ומכיל רק 450 ליטר אבל הוא בנוי נכון ולכן תוכלו להעמיס אותו כאילו היה גדול יותר.

ובסיום הנה עוד כמה מילים חמות. הפעם על הדלק. שוב ושוב שפשפתי את עיני כדי לראות שבנסיעה משולבת, כולל כמה וכמה קילומטרים במצב ספורט ידידנו הצעיר צרך ליטר דלק לכל 14.8 קילומטר. בתחילה, כשלא סחטתי את דוושת הדלק נתוני השתיה שלו עמדו על ליטר דלק לכמעט 20 קילומטר, שזה כבר על גבול ההזוי. אתם מבינים? ניתן לנסוע ולנסוע ולנסוע ולא לחשוב על הסעיף שנקרא דלק.



אין ספק שהתוצאה הזו היא ה-אס של לקסוס. ועם אס, מנצחים.
לקסוס is300 מבחן דרכים חסכונית בדלק רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד