י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השגרה מעיקה? שמישהו ידאג פה לקצת מצב רוח - טיפים

השגרה, בנוסף למצב הביטחוני שאף פעם אינו טורח להשתפר - מזמנים לנו גם רגעי דכדוך • טריקים זמינים ושימושיים יכולים לשפר את ההרגשה שלכם פלאים • צוחק מי שצוחק אחרון

השגרה מעיקה? שמישהו ידאג פה לקצת מצב רוח - טיפים

במציאות המוכרת לנו בעיקר כשגרת טרור – ברמה כזו או אחרת, קל יותר ליפול למצבי דכדוך מדי פעם. למען האמת, בעולם מתוקן זה יכול לקרות ללא קשר לסביבת טרור או לחץ מאיים. פשוט מפני שהשגרה שוחקת, ותמיד יש לחצים מכיוונים שונים שעשויים לגרום לנו להרגיש מדי פעם שמתחשק לנו להיעלם.

אז נכון, המצב קיים – אך מי אמר שלא ניתן לשלוט בו, לפחות חלקית, ולעשות הכל כדי לצאת ממנו בקלות ובמהירות?

אספתי עבורכן כמה טיפים, נסו לחפש מה מתאים לכן – ושמרו לעת הצורך. למעשה, אם נקפיד על טיפים להטמעת השמחה והאנרגיות בתוכנו, ייתכן שנחסוך לעצמנו רגעי דכדוך.

פעילות גופנית
אכן, מאוד טרנדי היום לשמור על כושר ופעילות גופנית יום יומית, ומדובר בפעילות שאינה אמורה להיות טרנדית – אלא להפוך לאורח חיים קבוע בחיי כל אדם ואדם. מלבד העובדה שהכושר משפר את איכות חיינו מכל הבחינות האפשריות, הוא מסייע גם לשמירה על מצב הרוח! מחקר שנערך בקרב מאות בני אדם גילה כי שחרור האנדרופינים במהלך הפעילות הגופנית, משפר משמעותית את מצב הרוח והביטחון העצמי. אגב, מומלץ לגוון את הפעילות. גם אתם רגילים לצאת להליכה קבועה, שנו מסלול, או את אופן ההליכה לריצה קלה וכדומה.

תנו תשומת לב להיגיינת הפה
נשמע מצחיק, אבל קצת השקעה בהיגיינת הפה – יכולה לחסוך מכם נפילה לדיכאון. בריאות חלל הפה משפיעה על מצב הבריאות הכללי בגוף, גם אם אין לנו מודעות לכך.

שינה טובה וכמות מספיקה של ויטמין D בגוף – מסייעות אף הן לשמירה על מצב רוח טוב.

קחו זמן קצר לעצמכם ולכו לשבת בגינה שקטה, מול נוף מרהיב או ים מרגיע. אפשר גם שעה שקטה במרפסת – תנשמו ותיהנו מיופי הבריאה. שחררו את המחשבות על עננים נוסעים, ונסו לא לחשוב על דברים שמכבידים על חייכם.

תזונה נכונה
אני לא מתכוונת להטיף עכשיו לשינוי קיצוני – על אף שזה יעשה לכם רק טוב. אבל שמירה על איזון בתזונה, הימנעות מאלכוהול מרובה, מאכלים שמעמיסים על הקיבה וכו', גורמים לתחושת חוסר נוחות, כבדות ועייפות מדכאת. לעומת זאת, מאכלים בריאים יסייעו לכם להרגיש נמרצים ופעילים ואפילו שמחים. נסו יום של יותר ירקות ופירות, הרבה שתיה, ופחות סוכרים וקפאין. ידעתם שחופן אגוזים ושקדים יכול לעזור לכם כשאתם בלחץ? עושר המגנזיום ונוגדי החימצון שבהם, עוזר לשפר את מצב הרוח.
פזרו ריחות נעימים ברחבי הסביבה שלכם בבית או בעבודה – זה משפר את המצב רוח פלאים.
.


שגרה מצב ביטחוני מצב רוח פעילות גופנית תזונה נכונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד