ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אכזבה גדולה לכחלון: מדד מחירי הדירות עלה בקצב שנתי של כ-8%

למרות שבחודשים האחרונים נרשמו יותר מכירות דירות על ידי משקיעים מאשר רכישות - מחירי הדירות המשיכו לעלות

כחלון. צילום: פלאש 90
כחלון. צילום: פלאש 90



מדד מחירי הדירות עלה בשנה שבין אוקטובר-נובמבר 2015 לאוקטובר-נובמבר 2016 בקצב של 8.1%. מדובר בקצב מהיר, אולם לקראת סוף השנה הוא רשם האטה מסוימת. באוקטובר-נובמבר 2016 נרשמה עליית מחירים של 0.4% לעומת ספטמבר-אוקטובר.

ועדיין שנת 2016 מסתמנת כשנת אכזבה גדולה לשר האוצר משה כחלון, לצוות שהקים לטיפול במשבר הדיור בראשות אביגדור יצחקי ולתכנית הדגל שיזם "מחיר למשתכן", שבה נמכרות דירות מוזלות לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור.

כמו כן כחלון נקט במדיניות שנועדה להדיר את המשקיעים מהשוק, שעיקרה בא לידי ביטוי בהעלאת מס הרכישה, עוד ביוני 2015, וקידום חוק ריבוי נכסים, המוכר יותר כ"חוק הדירה השלישית", שנועד להטיל מס חדש על משקיעים שמחזיקים ביותר משלוש דירות.

המשקיעים הקטינו במידה ניכרת את רכישת הדירות שלהם ובחודשים האחרונים אף נרשמו יותר מכירות דירות על ידי משקיעים מאשר רכישות, ואולם מחירי הדירות המשיכו לעלות למרות זאת.

באחרונה כחלון טען במספר הזדמנויות, כי לא התחייב להוריד את מחירי הדירות אלא רק למכור דירות מוזלות לצעירים. מדד מחירי הדירות הגבוה הוא ככל הנראה אחת מהסיבות לשינוי בעמדתו.

מדד שירותי דיור בבעלות הדיירים, שמשקף את השתנות שכר הדירה, ירד ב-0.1% ובכך נמשכת המגמה של התנתקות מחירי הדירות ממחירי שכר הדירה. בכך ניכר, כי לפחות בחודשים האחרונים המשקיעים לא העלו את שכר הדירה על השוכרים, כפי שחלקם איימו, בעקבות קידום חוק הדירה השלישית, ואולם סביר כי עדיין מוקדם מדי לבחון את השפעת החוק על שוק השכירות.
משה כחלון מחירי הדיור משרד האוצר משבר הדיור מחיר למשתכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד