כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגיעה העת שתצאו מעבדות לחירות מול חברות הביטוח

בקרב מבוטחים רבים קיים החשש כי יציאה למאבק מול חברות הביטוח הגדולות היא מלחמה אבודה מראש – לא כך הם פני הדברים. בואו לגלות כי החזק לא תמיד צודק!

צילום: יוסי זמיר פלאש 90
צילום: יוסי זמיר פלאש 90

 

נציג חברת הביטוח יוצר אתכם קשר, מתנהל משא ומתן ובסופו אתם מוחתמים על חוזה ביטוח ומשלמים תשלום קבוע מידי חודש בתמורה לכיסוי ביום שתזדקקו לו. עד כאן נשמע שיגרתי ונורמטיבי. ובכן, לא אחת מתברר שחברות ביטוח אמנם יודעות לגבות את כספינו, אך כשהן נדרשות לשלם, הדברים הופכים "מורכבים" יותר. מכתבים מנוסחים בשפה משפטית סבוכה ומורמת מעם מסבירים ללקוח שכאן לא יימצא פתרון להתמודדותו." לא מילאת את מלוא החתימות על טופס הפוליסה", "המקרה כלל לא אירע", "לדעתנו המקרה מבוים", "המבוטח לא סובל מהנכות אותה הוא מציג", "המבוטח הסתיר את מצבו הבריאותי בעת רכישת הפוליסה" ועוד שלל דחיות ומענות שונות נשמעות מנציגי החברה.

פנינו לעו"ד תומר לינר, ממשרד ינובסקי-לינר, המתמחה בתביעות ביטוח, בכדי להבין כיצד ניתן להתמודד עם התופעה.

לדבריו רק לאחרונה טופלו במשרד מספר תביעות שנדחו ע"י הביטוח בטענות שונות ושרירותיות אולם לאחר התערבות מצד המשרד התקבלו התביעות ונחתמו הסכמי פשרה.

כך תביעתו של חולה טרשת נפוצה שבוטח על ידי חברת ביטוח גדולה ומוכרת בביטוח סיעודי נדחתה באופן קשה ומעורר תהיות.: ש' הוא גבר צעיר ובעל משפחה. כאשר הגיע לגיל הארבעים גילה כי הוא חולה בטרשת נפוצה - מחלה נוירולוגית חשוכת מרפא. ש' שהיה אדם חרוץ, פעיל, חזק פיזית ונפשית, ועבד לפרנסתו בשני מקומות עבודה במקביל, ככל שהתפשטה המחלה הוא איבד את יכולותיו לבצע בעצמו פעולות פשוטות כגון הלבשה ורחצה, וחמור מכך – אף החל לסבול מחוסר שליטה על סוגריו. המכה היתה קשה לש' ולבני משפחתו.

ש' אשר בוטח דרך הביטוח הסיעודי של אחת מקופות החולים באמצעות חברת הביטוח, פנה בבקשה לקבל את תגמולי הסיעוד החודשיים המגיעים לו בשל מצבו, בסך של כ 5,000 ₪ בכל חודש. אז גילה להפתעתו כי מלבד המאבק במחלה הארורה עליו להיאבק גם מול ידה הקפוצה של חברת הביטוח. חברת הביטוח אמנם שילמה לו את קצבת הסיעוד המגיעה לו למשך חודשים ספורים בלבד אך חרף מצבו שהלך והחמיר, החליטה חברת הביטוח שמצבו דווקא השתפר והפסיקה מבלי כל סיבה מוצדקת, לשלם את המגיע לו.

לאחרונה, לאחר שעורכי הדין הגישו תביעה לבית המשפט, מהרה חברת הביטוח להתדיין למול המבוטח ותביעתו הסתיימה בהסדר פשרה לפיו ש' יקבל למעלה מחצי מיליון שקלים.

מקרה נוסף מגולל את תביעתה של אלמנה בבקשה לקבלת תגמולי ביטוח המגיעים לבעלה המנוח. חברת הביטוח דחתה את בקשתה בטענה שכאשר המנוח מילא את הצהרת בריאות הוא לא גילה שעבר ניתוח להסרה של גידול סרטני מעורו. גם כאן הגישו עורכי הדין תביעה לבית המשפט, וגם כאן, לרווחתה של האלמנה, התביעה הסתיימה בהסדר פשרה לפיו האלמנה תקבל סך של כ 200,000 ₪.

לסיכום מוסיף עו"ד לינר כי "תביעה מול חברת הביטוח נתפסת כדבר שאינו נח ונעים. יש לזכור שבפועל אין המדובר במטלה קשה כל כך. עורכי הדין מנהלים את התביעה ושכר הטרחה בגינה נקבע רק אם וכאשר מסתיים ההליך בהצלחה, כלומר המבוטח מקבל את דמי הביטוח המגיעים לו. יש לזכור כי חברות הביטוח תבחרנה לנצל את העובדה כי אתם פועלים לבדכם וללא ליווי של עו״ד והן תנסנה להתנער מאחריותן כליל או להגיע לפשרה שאינה ממצה בהכרח את זכויותיכם.

לכן, גם אם נתקלתם בדחיית התביעה מצד חברת הביטוח, דעו כי הסיפור אינו גמור. שכירת עורך דין המתמחה בתחום עשויה להפוך את הקערה על פיה ולמצות את יכולת התביעה עד תום. אל תוותרו על עורך דין שינהל עבורכם את התביעה, ובעיקר, יגיע עם מלוא הניסיון הדרוש מול חברת הביטוח."

 

משרד 'ינובסקי לינר' מתמחים בייצוג בתביעות בגין רשלנות רפואית ונזיקין, ביטוח לרבות ביטוח סיעודי, ובעלי ניסיון רב בייצוג מבוטחים אשר נדחו על ידי חברות הביטוח, לרבות בביטוח סיעודי. עו"ד ינובסקי ולינר אף מנהלים את פורום זכויות רפואיות, ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.


 

קישורים:
כך תפוצו גם בתאונת פגע וברח ותאונות בלתי שגרתיות
חברת הביטוח הפקירה את האלמנה
האחות לקתה בהתקף לב בבית החולים ושוחררה להמשך עבודתה

ינובסקי – לינר ביטוח רשלנות רפואית בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד