כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סקר מגלה: 15% מהנהגים "ניקרנו" בנהיגה בשנה האחרונה

סקר חדש של עמותת אור ירוק בנושא עייפות בנהיגה מגלה עוד כי 80% מסכימים כי נהיגה במצב של עייפות הינו אחד מהגורמים העיקריים לתאונות הדרכים בישראל

סקר מגלה: 15% מהנהגים "ניקרנו" בנהיגה בשנה האחרונה



סקר חדש שמפרסמת עמותת אור ירוק מגלה כי: 15% מכלל הנשאלים הודו כי "ניקרו" (עצמו עיניים לרגע ומיד פתחו אותן) במהלך נהיגה בשנה האחרונה. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה במהלך חודש מרץ.

המחקר נועד לבחון את שיעור הנהגים שנהגו כשהם עייפים, במהלך השנה האחרונה ולמעשה "ניקרו" על ההגה. וכמו כן, את שיעור האנשים מקרב כלל הציבור, אשר נסעו בכלי רכב עם נהג והבחינו, כי הוא מנקר על ההגה בזמן נהיגה. 15% מהנשאלים טענו כי נסעו עם נהג אשר "ניקר" לפחות פעם אחת במהלך הנהיג, בשנה האחרונה. יחד עם זאת, רוב הציבור מבין כי נהיגה בעייפות היא מסוכנת מאוד ו-80% מסכימים כי: נהיגה במצב של עייפות הינו אחד מהגורמים העיקריים לתאונות הדרכים בישראל.

אוכלוסייה אשר נמצאת בסיכון גבוה, היא אוכלוסיית הנהגים המקצועיים, אשר נוהגים שעות רבות. תאונות שמעורבת בהן עייפות צפויות להוביל למוות או לפגיעה חמורה יותר, מאחר ובמקרים רבים מדובר במהירות גבוהה, כיוון שהנהג שנרדם לא מסוגל לבלום או לסובב את ההגה, כדי להפחית את עוצמת המכה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מחקרים מוכיחים כי עייפות הינה גורם בכיר בכ-20% מהתאונות שבהן מעורבים כלי רכב מסחריים. על המדינה להשקיע משאבים ביצירת פינות רענון רבות יותר בצידי הדרכים. בימי הקיץ החמים יש להגביר את ההסברה אודות החשיבות שבעצירה להתרעננות. על משטרת ישראל להגביר את הנראות בכבישים כדי להגביר את ערנות הנהגים.

מעל 20% באזור השרון מודים כי "ניקרו" לפחות פעם אחת במהלך נהיגה בשנה האחרונה. 16% באזור הצפון, מודים כי "ניקרו" לפחות פעם אחת במהלך נהיגה בשנה האחרונה. 15% באזור המרכז, מודים כי "ניקרו" לפחות פעם אחת במהלך נהיגה בשנה האחרונה. 12% באזור ירושלים, מודים כי "ניקרו" לפחות פעם אחת במהלך נהיגה בשנה האחרונה. 9% באזור הדרום, מודים כי "ניקרו" לפחות פעם אחת במהלך נהיגה בשנה האחרונה.


הירדמות על ההגה היא "הרוצחת השקטה" על הכביש, היא מגיעה ללא אזהרה מוקדמת ובלי שנשים לב. תאונות נגרמות בעיקר בנסיעות ארוכות ומונוטוניות. רוב האנשים חשים מנומנמים בין השעות- 02:00-06:00 ו-14:00-16:00, המועצה האירופית לבטיחות בתחבורה (ETSC) מדווחת כי שיאי התאונות בלילה הם פי 10 ואף יותר מאשר בשעות היום. לכן, כשחשים עייפות, יש לעצור בצד הדרך, במקום בטוח, ולישון מספר דקות. אפשר לשתות משהו קר או קפה, לחלץ עצמות או לאכול משהו כדי להתעורר. לפני נסיעה ארוכה, חשוב לישון מספר שעות ולעשות הפסקות התרעננות רבות, במהלך הנסיעה.
אור ירוק נהיגה עייפות תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד