י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חנוכה בפתח? כך אוכלים סופגניה באלגנטיות

לקראת חנוכה, מסבירה תמי לנצוט ליבוביץ כיצד אפשר לאכול את הסופגנייה באופן הכי פחות ...מביך • כיצד מגישים את הסופגניה, ואיך להימנע מלהתלכלך • חנוכה שמח

צילום: בועז לביא
צילום: בועז לביא



רגע לפני שהסופגניה נדבקת לאצבעותיך, הסוכר ממלא לך את הפנים, והקלוריות נדבקות - כדאי שתפנימי את הטיפים הבאים.

• סופגניות אוכלים רק בימי החג! כדאי ורצוי להתאפק ולחכות לאכילתן של הסופגניות עד לחג עצמו, משום שלאן שלא נפנה בחברה או בעבודה יכבדו אותנו בסופגנייה, ואם נסרב להצעה נתקל במשפטים המוכרים: 'מסופגנייה אחת לא משמינים', 'אתם חייבים לטעום זו סופגנייה מיוחדת בטעמה' וכדומה.

• הגודל כן קובע! השנה לאחר שנות ניסיון קשות עם הסופגניות הגדולות, אפשר להשיג ורצוי מאוד למצוא את הסופגניות בשלושה גדלים: 'סופגניות מיני' או 'סופגניות ביס', 'סופגניות בייבי' בגודל בינוני, סופגניות גדולות רגילות וסופגניות בייגל בעלות חור באמצע. ברור שפחות 'צרות' נגרמות מהשתיים הראשונות.

• בלי ללכלך את הבגדים. איך אוכלים סופגניות ושומרים על ניקיון הבגדים? לשם כך מומלץ לאמץ כמה כללי ברזל שילוו אותנו בשמונת ימי החג: ראשית, הימנעו מקניית סופגנייה ואכילתה 'בדרך' - לא בהליכה ולא במכונית. כשאתם מתכבדים בסופגנייה באירוע - דאגו כי בנמצא צלחת עם מפית נייר שסופגת מעט מהשמן, ועוד מפיות נגישות, ולא יזיק להוסיף גם סכין שתאפשר לחתוך את הסופגנייה לשניים או לארבעה חלקים.

• הגשת סופגנייה כהלכתה - כדאי ורצוי להגיש עם הסופגנייה מטליות לחות.

• כמובן שנדאג לנגב את הפה בסיום אכילת הסופגנייה, אך זכרו שנספיג את השפתיים במפית ולא נמרח. את המפית ניתן לקחת עמנו בכיס או להשליך לפח הקרוב.

כמה מותר לזלול? רק נימוסים טובים מונעים מאדם לאכול תריסר סופגניות מבלי להפסיק, שתי סופגניות הם בגדר הנורמה המנומסת.

• התחמקות מסופגניות: אם לא בא לנו להתלכלך באבקה הלבנה הזו, לא בא לנו כפות ידיים דביקות, או שאנו לא רוצים להפר דיאטה שאנו שומרים בקנאות - מותר להגיד לא. הסירוב צריך להיעשות בצורה אסרטיבית, מבלי להתנצל ולהסביר למה, 'תודה, אני לא אוכלת סופגנייה', תזכרו שאף אחד לא יכול להכריח אתכם. הנימוס טוען שצריך להציע לאכול אך לא להכריח, גם לא לשאול למה לא.

תמי לנצוט ליבוביץ המרכז לנימוס ונוהג בינלאומי TLL

סופגניות חנוכה תמי לנצוט - ליבוביץ סוכר קלוריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד