ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

שוק העופות למהדרין: צניחה חדה במחירים

התחרות בשוק המהדרין מתרחבת: כניסת מותגים חדשים מורידה מחירים • סוחר: 'מחירי העופות ירדו באחוזים ניכרים. ככל שייכנסו מותגים למהדרין, הציבור יהיה זה שיהנה"

שוק העופות למהדרין: צניחה חדה במחירים
פלאש90

בעידן יוקר המחיה, כאשר מחירי רוב המוצרים עולים, דווקא מענף העופות למהדרין מגיעה בשורה טובה: אם עד לפני כשנתיים מחיר העופות של מותגי הכשרות למהדרין היה קבוע וברור - כניסתם של יזמים נוספים לשוק כדוגמת 'הידורים' בכשרות "הבד'ץ העדה החרדית", גרמו לצניחת מחירים כטבעה של תחרות - כך שעופות נמכרו לעתים ב-15 ₪ לק"ג במקום 27 ₪ בממוצע.

התחרות בענף העופות המשיכה גם בהכשר הרב לנדא, כאשר נכנס שחקן חדש לשוק, וכך גם בכשרות של 'שארית ישראל' כאשר נכנסה שחיטה נוספת של הגר"מ גרוס, אשר פסקה לעת עתה.

אך כעת גם בענף למהדרין בציבור הספרדי נוצרה תחרות המובילה להוזלת המחירים בעופות למהדרין. בשכונת הבוכרים בירושלים, לדוגמא, לא זוכרים הוזלה כזאת מזה שנים, לאחר שנים של קיפאון במחירי העופות – צנחו השבוע המחירים בצורה דרסטית, והציבור הספרדי התורני אשר רוכש את מוצרי העופות בשווקים - ייהנו החל מהשבוע מהנחה של עשרות אחוזים.

מדובר על עופות של המותגים המוכרים 'בדץ בית יוסף' והבד'ץ בראשות הרב מחפוד אשר עד עתה נהנו מבלעדיות כמעט מוחלטת בתחום עולם הכשרות המהודר בציבור הספרדי. בשבועות האחרונים, עם כניסתו לשוק של שחקן ישן-חדש - מותג הכשרות 'ישא ברכה', אשר הוקם לפני למעלה מעשור על ידי גדולי הרבנים, חזר לזירה הכשרותית, והחל לשווק את מוצריו בכל רחבי הארץ.

על פי דיווחי הסוחרים, לאור כניסתו של יזם יצירתי, אשר הקים את מערכת הכשרות מחדש ושיפר את יכולות השיווק של מוצריו המהודרים, נאלצו חלק מסוחרי השוק להוריד בימים האחרונים את מחירי העופות הוותיקים בחנויותיהם, וזאת, כדי להתחרות במוצרים החדשים של 'בשורה' מבית 'ישא ברכה' שצברו ביקוש רב בקרב הציבור החרדי הספרדי.

בשיחה עם הרב יצחק כהן, אברך בשוק בירושלים הוא מספר כי כניסת המותג החדש, ערערה את השוק כולו. "זה כמו בסלולארי, כשיש שחקנים חדשים – המחירים יורדים ואנחנו נהנים". גם משה דוד, סוחר עופות מירושלים אומר כי ירידת המחירים דרמטית החלה כבר בשבוע האחרון. "ביום חמישי בשוק האחרון אפשר היה להשיג בירושלים - עופות של 'עטרה' ו'הרב מחפוד' בפחות מ-17 שקלים לקילו. מי שמכיר את התחום, יודע שכבר כמעט שנה המחיר לא זז מ-24 שקלים. הצניחה הזאת של שבעה שקלים לקילו לא באה כרעם ביום בהיר - יש תחרות והשוק אומר את שלו והמתחרים מורידים את המחיר".

איגודי האברכים בני התורה בישיבות הקדושות ונציגי ארגוני חסד ורווחה שונים, כמו גם ראשי כוללים בולטים בירכו ואמרו כי מדובר במהלך שייעשה לטובת כלל הציבור בני התורה.

"צריך להבין שכשהמחירים של המוצרים למהדרין יורדים - הציבור כולו נהנה מזה. משפחות שלמות נמנעו מלרכוש עופות מלבד לשבת קודש, בגלל המחירים, וכעת כולנו נהנים, גם הסוחרים ובעיקר הציבור בני התורה שנהנה ממחירים זולים יותר ומתחרות בריאה בשוק", אומר הרב דוד עוז טולדנו מראשי איגודי הכוללים הספרדיים בירושלים
עופות כשרות שוק מחירים תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד