כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"רוצים כשרות מהדרין לעופות? תוזילו מחירים"

ההכשר שהיה בראשותו של הגר"י נויבירט זצ"ל, מוביל מהפכה בעולם הכשרות, ודורש מהמפעלים שיווק במחיר מוזל

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

יוזמה מהפכנית של שני רבנים, הגאון רבי שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות, והגאון רבי ברוך נויבירט, ראש ישיבת 'נתיבות חכמה', מאיימת לשנות את כללי המשחק בשוק הכשרות המהודרת.

אחת הכשרויות שהחלו לצבור תאוצה בחודשים האחרונים, מאז פטירתו של הגאון רבי יהושע נויבירט זצ"ל, הוא הבד"ץ שהיה בראשותו, כאשר בנו נטל את הנושא לידיו לאחר פטירת אביו הגדול, ויחד עם הגאון רבי שמחה הכהן קוק החליטו כי הבד"ץ יהיה החלוץ לא רק בנושא הכשרות למהדרין, אלא גם בנושא המחיר לבני התורה, כאשר בתנאי בל יעבור שקבעו למתן תעודת כשרות למפעל "פריש עוף" - המשווק את מוצרי העופות בכשרות הבד"ץ - היה דרישה חד משמעית שמחיר של הבשר והעופות יהיה זול, ואף נקבע גבול לרווח המסחרי.

מדובר במהפכה של בתחום הכשרות, מאחר ועד היום ציבור בני התורה והאברכים שביקשו לצרוך מזון למהדרין, ידעו שהמחיר נגרם בשל העלויות הכבדות של ההשגחה וההקפדה על ההלכה, אך יש גם גבול לרווח של הסוחרים, וכעת לראשונה, בד"ץ כשרותי קובע כי אחד היעדים שלו ואחד התנאים לקבלת תעודת כשרות למהדרין, איננו רק הכשרות והאיכות, אלא גם המחיר.

בחברת 'עדן בשרים' המחזיקה במותג "פריש עוף" אישרו כי מדובר בתנאי שהציבה בפניהםמערכת הכשרות. בחברה ציינו כי "אנחנו אכן נמצאים בתהליך התפתחות עצומה וגידול של מאות אחוזים מאז שהיינו בשוק הישיבתי בלבד, וכיום אנו משווקים את המוצרים שלנו בחנויות רבות ומובחרות ובכמה ערים. ציבור האברכים ובני התורה רוצה כשרות למהדרין, ואם אפשר להקל את המחיר על הציבור, אנו שמחים ליטול בכך חלק, כמובן כשמדובר בהוראה ישירה של הרבנים".

בסביבתם של רבני הבד"ץ מדגישים כי הם מתכוונים להקפיד על המחיר לא רק בימים אלו, אלא גם בעתיד. "הרבנים הורו למנהלי החברה כי יוזילו את המחיר - אחרת לא תהיה תעודת כשרות, וכשאברך או מוסד ציבורי מקבל עופות למהדרין בכמה שקלים פחות לכל ק"ג, מדובר בפער משמעותי. אנו אמנם מרוויחים פחות, אך היעד שהרבנים רצו להקל על האברכים ובני התורה, מגשים את עצמו ואנו נעמוד בכך בעז"ה".
מחירים כשרות בשר עופות מהודר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד