כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

רפואה הוליסטית - מי את בכלל?

סובלת ממיגרנות חוזרות ונשנות? אולי את סוחבת טראומה מהילדות שלא טופלה? • במקום עוד משכך כאבים - אולי תבדקי מה יש לרפואה ההוליסטית להגיד לך • מהי בכלל רפואה הוליסטית?

רפואה הוליסטית - מי את בכלל?

כאשר אנחנו סובלים מכאבים מתמשכים באיברים השונים כגון גב, ברכיים, ראש – ניתן לקשר אותם למגוון רחב של בעיות במקומות אחרים בגוף וכן רגשיות/נפשיות.

רפואה הוליסטית למעשה מתייחסת לשלם-למכלול. לנפש-רובד רגשי, גוף ורוח-מנטלי, חשיבה- אמונות. כל בעיה מתבטאת במישור פיזי, מישור נפשי ורוחני.

אם אישה באה עם מיגרנות ממושכות, כאבים שונים בגוף, לא אתן לה אקמול לשכך את הכאב אלא אבדוק את השורש. כשמגיעים לשורש, פותרים חצי מהבעיה. כמו בתרגילים – הבנת התרגיל היא חצי מהתוצאה.

וכיצד מגיעים לשורש הבעיה? ובכן, קיימות מספר רב של שיטות אבחון. אני מאבחנת על פי בדיקות דם, על פי אבחון ברפואה סינית, על פי הסתכלות בפני המטופלת וחיבור אנרגטי.

אחרי האבחון אני לא קובעת סטייטמנט-עובדה, אלא מבררת אצל המטופלת האם היא מזדהה עם האבחנה ואז מעלה בפניה רעיונות כדי לברר האם זה יכול לנבוע מאי אילו קשיים או פחדים או אפילו מקרים מהעבר הרחוק-ילדות, שלא טיפלנו בהם והדחקנו בתת מודע.

לפעמים אנחנו מגיעים לרופא עם שאלות והוא לא יודע לענות, כמו שקרה אצל מטופלות שלי, ואז אני מאבחנת דברים שקשורים גם לנפש - כשלפעמים בדיקות ארוכות לא העלו את התוצאה. בחורה בת 18 שסבלה ממיגרנות קשות, הרופאים אמרו לה שזה פסיכולוגי ועליה לפנות לפסיכיאטר ושהיא צריכה כדורים נוירולוגיים. אמא שלה הגיע אלי ושמעה אותי מדברת על נרות הופי (כתבה בהמשך) שעוזרים למיגרנות. פנתה אלי בסוף ההרצאה וסיפרה על בתה שבשידוכים, ורופאים אומרים שזה הצגות פסיכופתיות והיא אובדת עצות. בלית ברירה ובלי לדעת מה זה - שלחה אותה אלי. לאחר טיפול אחד היא באה וחיבקה אותי: "הצלת לי את הילדה". כמובן שאותה בחורה עשתה עוד מספר טיפולים.

כשבאים עם כוונה טובה, את מצליחה לעשות טוב. מי שאמר לשמן שידלק, יגיד לחומץ שידלק. חשוב להדגיש שאני לא מבטיחה תוצאות של 100 אחוז - כי איני בורא עולם.

לאחר 15 שנה במקצוע מתוך אהבה, וסיוע במקרים כאלו שלרפואה אין הרבה מה לסייע, אינם בים ברגל. את לומדת בעצמך כל כך הרבה דברים שזה מדהים. למשל, ראייה מוחשית שלאדם יש מנגנון ריפוי טבעי. עובדה שאם הלכת לישון בלילה עם כאב ראש וקמת בלעדיו, זה מכיוון שכשהגוף במנוחה והמוח שולח אנדורפינים שהם הורמונים משככי כאב. כשאדם שרוי במנוחה, לגוף יש אפשרות לבצע את פקודות המוח.

פעמים רבות צריכים לסייע למנגנון הטבעי של הגוף בתוספת שמנים אתריים, תזונה נכונה – ואז המטופלת צריכה לקחת אחריות על עצמה וליישם את העצות עד שתגיע לבריאות הגוף השלמה.

יש לך שאלה לאורה נחמה בכל הנוגע לגוף ונפש? - [email protected]
בריאות רפואה הוליסטית מיגרנות נוירולוג גוף ונפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד