י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צרפתי, גדול ומוצלח; הכירו את רנו גרנד-סניק

הצרפתים לא יורדים מהכותרות וזה הזמן להכיר לכם את אחד מגאוות התעשייה הצרפתית – רנו גרנד-סניק • במה באה לידי ביטוי הצרפתיות, למה הרוחב לא שגרתי, מה "הטעות" בנתוני ההאצה, איך נוחות הישיבה ומה צריכת הדלק • הצטרפו לסיור שלנו

צרפתי, גדול ומוצלח; הכירו את רנו גרנד-סניק

ווידוי קטן: בשהותי בצרפת לפני כשנה המתין לי בשדה התעופה רכב מכוער שלא הכרתי עד אז מקרוב. מכירים את זה שאתם מזמינים רכב מסוים אבל מקבלים רכב אחר? אז זה מה שקרה לי. במקום היפני שהזמנתי קיבלתי בדלפק מפתח של רנו סניק. הפקיד שראה את פרצופי החמוץ לא נבהל ורק אמר "קיבלת שדרוג. הסניק הוא סוס עבודה. אתה עוד תודה לי". חשבתי שכצרפתי הוא מחויב לחברות צרפתיות, אבל התברר שבנקודה הזו הוא צדק.

נסעתי, התאהבתי והבטחתי לעצמי שהדבר הראשון שאעשה עם חזרתי ארצה היא כתבה על הסניק. הבעיה שנציגי רנו בישראל לא שחררו אז את הסניק לנסיעות מבחן ועד שהם ענו את ה"כן" המיוחל, נכנסנו לסדרת על הכתבות על המיני-מינוואנים הארצישראליים והם הוכרחו להביא לי את אחיו הארוך – הגרנד סניק. האיכויות זהות, הגודל שונה.



זהו סיפורו של רנו גרנד סניק. המחרים הם אלו שנבחנו פה וכאלו שעוד לא. כמו שברולט אורלנדו, דאצ'יה לודג'י, סיטרואן c4, פיג'ו 5008, מאזדה 5 ועוד.

כדרכנו נתחיל מבחוץ. אז מהבחינה הזו מדובר בצרפתי אמיתי. כלומר, במבט ראשון הוא יראה לכם מכוער, מבט שני יבהיר שבכל זאת יש לו נקודות חן ייחודיות, מבט שלישי יחזיר את התיעוב שלכם וחוזר חלילה. מה שבטוח שככזה, לא תוכלו לפספס אותו. באופן אישי, אגב. בסופו של יום, כשהחזרתי את הגרנד-סניק, אהבתי אותו. מלבד החרטום המשעמם והדי מועתבק שנוכח בכל דגמי רנו, הוא מציג פס כרום המתוח בין שני הפנסים, וגריל מעניין הנמצא בתחתית החרטום כמשני צידיו נמצאים פנסי לד מעניינים. הפרופיל שלו ארוך, נחמד ונדיר בסיגמנט (אי אפשר לפספס שמדובר ברכב בעל שבעה מקומות) והאחור - טוב, האמת עוד לא החלטתי לגביו. למרות שכלפי חוץ הוא נראה ארוך, הגרנד סניק מגיע עם נדוניה באורך של 4.57 בלבד אבל עם רוחב נדיר לסיגמנט של לא פחות מ-184 סנטימטרים שמורגשים היטב. בשאלת "מה יגידו", לא מדובר ברכב מנקר עיניים. בגלל הרוחב שלו, ואולי בלי קשר לזאת ברנו התאמצו עבור הלקוחות שלהם ומעניקים כאן מראות מתקפלות אוטומטית בנעילת הרכב.



כמו מבחוץ, מבפנים הגרנד סניק משדר מראה ייחודי, שבמרכזו, במקום שעונים ומחוונים תמצאו צג מרוח לרוחב שיציג את הצגים, שעון דרך ונתונים נוספים בצורה מאורת ובשלל צבעים. מבחינת אבזור, הסניק הוא לא הרכב המתקדם ביותר בסיגמנט, בלשון המעטה. זה אומר שאין כאן מחשב דרך (ולכן גם אין מצלמת רוורס, אלא חיישנים שיציגו על הצג היכן בדיוק אורבת סכנה לרכב) וגם אין כאן הגה מאובזר בלחצנים שיעזרו לכם להתנהל בקלות. על ההגה עצמו תוכלו למצוא רק שני לחצנים הקשורים לקרוז קונטרול (שמופעל בצורה עקומה ולא נוחה). הדבשורד עצמו אגב רך מאוד ונעים למגע, הרבה מעבר למצופה מרכב שכזה. מעניין לציין גם את ההתנעה שנעשית בלחיצת כפתור אחרי שתכניסו את המפתח החכם (המצאה נוספת מבית היצרן שנמצאת בדגמי רנו רבים) לחריץ שלו. פריט מעניין שמנצא כאן זו האפשרות לבחור האם הדלתות ינעלו באופן אוטומטי או לא. אני משוגע על רכבים שנועלים את הדלתות שננעלות אוטומטית, יש כאלו שפחות, וכאן זה נתון להחלטת הנהג. אם יבחר, ינעלו אוטומטית ואם לא,שלא יופתע אם מישהו יפתח את דלתות רכבו מבחוץ.



מבחינת נוחות, הגרנד סניק מציע נוחות נסיעה מצוינת לכל יושבי הרכב, כולל בשורה השלישית, ומלבד הרוחב היחסי, המושבים עצמם נעימים ונוחים. האמינו לי שאם נהגתי אתו 4.5 שעות רצוף בכבישי צרפת, סימן שיש במושבים שלו כדי להעניק תנוחה והרגשת ישיבה טובה. העובדה שהכיסאות בשורה השנייה נפרדות זו מזו ומוצבות על גבי מסילות, מאפשרות ליושבים בשורה השנייה והשלישית ליהנות עוד יותר מהרחב ולהתאים אותו לצרכיהם. היושבים מאחור זוכים גם בווילונות צד שהופכים למשמעותיים מאוד בנסיעות בימי החופש הלוהטים.

טוב, אבל ת'כלס לא לשם זאת התכנסו פה. מה שחשוב לנו זו הנסיעה והצורה שבה היא מתבצעת. והופ, זו נקודת החוזקה הבולטת ביותר כאן. למרות שלפי הנתונים היבשים לוקח לו 14 שניות לטפס מ-0 ל-100, על הכביש זה איכשהו מרגיש הרבה יותר. בניגוד לקפצ'ור החביב שבחנו כאן לאחרונה, הגרנד סניק מתפרץ קדימה ונותן תחושה טובה מאוד של כוח ועוצמה.
הלו, אתם שם ברנו, בטוחים שלא התבלבלתם בנתונים? הוא מרגיש חזק בהרבה!



תגידו שאני משוחד כי בצרפת מולדתו הסניק הוביל אותי בטיול אחר כבוד, אבל הוא הפתיע אותי לטובה גם בארץ הקודש. ההפתעה שלי באה לידי ביטוי גם בנוחות הנסיעה ובכיול המתלים המושלם שמוצע כאן. מעבר לכך הוא יציב על הכביש ומציע חווית נסיעה.

מנוע הדיזל (במקרה שלנו) 1.5 ליטר, מגיע עם 110 כוחות סוס המשיגים מומנט של 24.5 קג"מ כבר ב-1750 סל"ד.

לעומת היכולת הטכנית, מבחינה יכולת הנשיאה שלו, ברנו מתחמקים משום מה מהצגת גודל תא המטען כשכל הכסאות פתוחים (לדעתי עומד על משהו כמו 130 ליטרים בלבד) אבל מדגישים שעם קיפול המושבים בשורה השלישית (בצורה קלה ופשוטה) תקבלו מקום ל-626 ק"ג. למה הם לא מציגים זאת בליטרים? קטונתי מלהבין.

וממש לפני סיום הפתעה נוספת שקיבלתי כאן היתה צריכת הדלק. אמנם מדובר במנוע דיזל חסכוני, אבל בהתחשב בעובדה שרכב לא קטן צרך ליטר דלק לכל 14.9 ליטר, מדובר באחד משני הרכבים החסכוניים ביותר בסיגמנט כולו. שאפו.

רנו גרנד-סניק מבחן דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד