כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

איך והאם ניתן להיגמל מסוכר וגלוטן?

האם מזון שאינו מכיל גלוטן הוא בהכרח "בריא"? התשובה היא לא. למה כדאי להיגמל גם וגם: גם מסוכר וגם מגלוטן? יחד זה עובד הכי טוב. כל מה שאתם רוצים לדעת על בריאות, הרזיה ועוד

איך והאם ניתן להיגמל מסוכר וגלוטן?
pixabay



האם הגמילה מגלוטן עם אברהמסון מיועדת לחולי צליאק ? ממש לא!

חולי צליאק אלרגיים לגלוטן, הגמילה עם אברהמסון מיועדת לאנשים בריאים ולכ-50% מהאוכלוסיה שרגישים לגלוטן (לא ברמת אלרגיה)ולכל אדם המעוניין בחיים בריאים וירידה במשקל , התפריטים של אברהמסון מאפשרים תזונה הכוללת מוצרים המכילים גלוטן בכמות של עד 20 PPM . ומוצרים ללא גלוטן המיוצרים בסביבת גלוטן . הסילוק של הגלוטן מהתפריט יגרום לכם להיות מטופחים יותר, חכמים יותר, מהירים ומאושרים יותר . ההפחתה במשקל בעיקר עשויה להתקדם בקצב שלא חשבתם מעולם ולהיפטר מהשומן המביך שגורם לתנגודת אינסולין שעלול להביא להתפתחות סוכרת ודלקות נוספות. זאת תזונה ללא תחושה של רעב עם מגוון רחב מאוד של תועלות בריאותיות.

האם הגמילה מסוכר וגלוטן עם אברהמסון משמעותה חיים ללא מאפים ומתוקים? ממש לא!

כבר בטיפול הראשון תקבל מאתנו את ספר המתכונים רב המכר שהוצאנו, "טעמים בריאים" מאות מתכונים למאפים, לחמים, עוגות ומנות אחרונות ללא סוכר וגלוטן המורכבות מתערובות קמחים ומשפרי אפייה וממתיקים טבעיים , בפינת הקפה תוכל לטעום מהחטיפים של אברהמסון המיוצרים מפולי סויה ופצפוצי קינואה טחינה סילאן ודבש טהור וטבעי ותגלה כמה טעימים יכולים להיות החיים הבריאים.

הפיתוח התעשייתי בא לידי ביטוי בכל התחומים בחיינו, לרבות תחום המזון. בשנים האחרונות עוד ועוד מדינות ברחבי העולם נלחמות בבעיית ההשמנה. עודף משקל בקרב ילדים ומבוגרים גורם למחלות רבות ולאחוזי תחלואה ותמותה גבוהים. אם בעבר המזון הגיע טרי ולא מעובד הרי עם הפיתוח התעשייתי אנו צורכים יותר מזון מעובד, מזון שעתיר בסוכרים, גלוטן מזוקק ושמן. על מנת להאריך את חיי המדף של מוצרי המזון מוסיפים לאוכל גלוטן מזוקק המשמש כשכבת דבק, סוכרים ושומן להשבחת הטעם והמראה, ויצרני המזון גילו כי בדרך זו הם גורמים להשבחת הטעמים להתמכרות של הצרכנים ולמעשה מגדילים את המכירות.

לפרטים נוספים לחץ כאן

האם כל מוצר ללא גלוטן בריא? לא כל הנוצץ זהב

בשנים האחרונות גדל שוק צרכני המוצרים ללא גלוטן, ומוצרים רבים מתהדרים בסיסמה "ללא גלוטן" אך עלולים להכיל "רעות אחרות" כמויות גדולות של סוכר לבן (סוכרוז), שומנים, ממתיקים מלאכותיים, ועוד.

לפרטים נוספים לחץ כאן

האם כל מוצר "ללא גלוטן" הוא גם מרזה ובריא?

איך יתכן שאב המזון עליו גדלנו הלחם אינו בריא? התשובה היא פשוטה מאוד :הלחם של היום מיוצר מהחיטה של היום שמכילה את הגלוטן של היום אינו דומה לגלוטן של אב המזון שעליו גדלו אבותינו.

החיטה של היום היא תוצר של הכלאה שנועד להניב יבול גדול יותר שמאופיין בעמידות למחלות לבצורת וחום. למעשה בני האדם שינו את החיטה במידה כזאת שהזנים המודרניים אינם מסוגלים לשרוד בטבע ללא תמיכת אדם בכמויות גדולות של דשן חנקני והדברת מזיקים.

תחלואי גלוטן התמכרות לגלוטן ותחליפים בריאים ללא גלוטן

חלבון הגלוטן מצוי בדגנים אשר ארגון המזון העולמי השביח לאורך השנים כגון חיטה שעורה, שיפון, כוסמין ושיבולת שועל. הגלוטן מאפשר הדבקה של מרכיבי הקמח לבצק והופך את המאפה לאלסטי. בשל יכולת ההדבקה של הגלוטן הוא נמצא במוצרים מעובדים רבים (כרכיב לשיפור עיבוי וציפוי) ואף בדבק המשמש במעטפות ובולים.

חשיפה ממושכת לגלוטן עלולה ליצור רגישות שכתוצאה ממנה מופעלת ביתר המערכת החיסונית. הדלקתיות הנגרמת בשל כך גוררת אגירת נוזלים ורעלים בתאים וגוררת בעיות עיכול, פגיעה בפעילות בלוטת תריס, תחלואי עור (פריחה ואקנה) ועוד. לא פלא שכמחצית מהאוכלוסייה רגישה לגלוטן כנטייה גנטית וכאחוז מהאוכלוסייה הוא בעל אלרגיה כרונית לגלוטן (מחלת צליאק). הגלוטן נחשד כגורם לבעיות נוירולוגיות ופסיכולוגיות ואכן התגלה לאחרונה שבגלוטן ישנן חומרים היכולים לחדור למוח ולתת תחושת של "אופוריה" הגוררת התמכרות.

הימנעות מגלוטן איננה מספיקה מכיוון שלא כל מזון שאינו מכיל גלוטן הוא בהכרח "בריא". מוצרים רבים, גם כאלו שאינם מכילים גלוטן (כגון מאפים, עוגיות, עוגות, פיתות ולחמים ללא גלוטן) מכילים סוכר לבן (סוכרוז) המיוצר ומזוקק בתהליך תעשייתי מקנה סוכר ומסלק לבן ושמנים וחומרים מלאכותיים מזיקים. צריכה של סוכרוז בכמויות גדולות גוררת השמנה, תנודות קיצוניות ברמות האינסולין והתשת הלבלב, ריקבון שיניים, דילול מאגרי סידן ועוד. בדומה לגלוטן גם הסוכר הלבן.

תזונה בריאה ונכונה בשילוב פעילות גופנית תורמת לאורח חיים בריא ואיכותי. יש מיתוסים רבים בנושא התזונה ללא סוכר וגלוטן ולכן חשוב להכירם. דיאטה אשר מבוססת על גמילה מסוכר וגלוטן נועדה לספק מענה לתסמיני ההשמנה ולאפשר לכל אחד ואחת ליהנות מדיאטה מאוזנת ומירידה במשקל בדרך טבעית, ללא דיאטות כסאח העלולות להסב נזק לגוף. יש מגוון רחב של דיאטות בשוק, חלקן בריאות וחלקן מסוכנות, חלקן מוצלחות וחלקן פחות. דיאטה ללא שינוי הרגלים ושמירה על אורח חיים בריא לרוב לא תביא לשינוי המיוחל, רוב האנשים יחזרו למשקלם לפני הדיאטה, ולכן קיים תסכול רב בקרב האנשים והסיבה העיקרית היא שגמילה מסוכר וגלוטן היא התמחות. הטיפול של

תזונה נכונה לאורך זמן

את התוצאות ניתן לראות כבר אחרי מספר ימים באמצעות שיפור במצב הרוח, ערנות, ריכוז גבוה,למי שסבל מתסמיני צרבת ייעלמו וכך גם כאבי בטן כרוניים ושלשולים שנגרמים על ידי תסמונת המעי הרגיש. ושיפור כללי בהרגשה ונהנים משינה טובה יותר. כאמור, גמילה מסוכר וגלוטן נועדה לרדת במשקל בצורה מבוקרת ומאוזנת, תוך שינוי הרגלי התזונה ומעבר לאורח חיים בריא ושמירה על המשקל הרצוי. אמנם בשנים האחרונות רבים שמעו על דיאטות הכוללות גמילה מסוכר וגלוטן אך אין די בדיאטה כי מי שנכשל הם האנשים המתקשים בהתמודדות עם ההתמכרות לשפע הפיתויים על המדף.

האם אפשר לנסות בבית לבד? כן זה אפשרי אבל זה לא קל.
אברהמסון ממליצים על גמילה טוטאלית מוחלטת מסוכר לבן (סוכרוז) ומגלוטן. ושינוי לאורח חיים בריא הכולל בחירת מוצרים מופחתי שומן, ללא תוספים מלאכותיים והוספת פעילות גופנית מתונה, כמו הליכה באוויר הפתוח.

למה גם וגם? עשה ניסוי והוצא מוצרים המכילים סוכר מהתפריט, מהר מאוד תגלה כי הגוף ידרוש שתחליף אותם בפחמימות ריקות ומאפים.

לסיכום: כמובן שלא כל מזון שאינו מכיל גלוטן הוא בהכרח "בריא". באברהמסון ממליצים לעבור גמילה מגלוטן ומסוכר, ולהמשיך ולהמנע מצריכת מוצרים המכילים אותם בשל כך שהם ממכרים, וצריכת יתר שלהם פוגעת בבריאות. ואם כבר לצרוך מוצרים, עדיף מוצרים מופחתי שומן שאינם מכילים תוספים מלאכותיים . ובנוגע לירידה במשקל - אלפי המטופלים שעברו בהצלחה את תהליך הגמילה של אברהמסון, אימצו תזונה נכונה ואורח חיים בריא, בהחלט גם ירדו במישקל (חלקם באופן משמעותי), אבל חשוב מכך, בריאותם השתפרה ועמה ההרגשה הכללית הערנות והחיוניות.

טיפולי הגמילה מסוכר וגלוטן של אברהמסון מפחיתים את הדחף לאכילת מאפים ומתוקים המכילים סוכר וגלוטן, התוכנית כוללת מספר מפגשים לצד טיפולי הגמילה משתתפים בסדנאות בישול וכלים לאורח חיים בריא, לרשות המטופלים מערך ייעוץ ליווי ותמיכה וצוות מומחים, קבוצות תמיכה בוואטסאפ. דיאטנית, שף ויועץ לפעילות גופנית, המטופלים מקבלים הצעות תפריטים וספרי מתכונים, ואף פתרונות תזונה מתקדמים כגון "סקיני פסטה" "חטיפי בריאות" ,"דגני בוקר". את כל הכלים והתמיכה לשינוי הרגלים ושמירה על תזונה נכונה, אורח חיים בריא ואיכותי. התוכנית שנתית בשיטת "הכל כלול" ולרגל חגיגות הלקוח ה-100,000 אברהמסון ניתן לשלם ב-10תשלומים שווים של 250 ₪ כל אחד כך יוצא שזו גם חבילה משתלמת.

לפרטים נוספים לחץ כאן
גמילה מגלוטן דיאטה סוכר גלוטן כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד