י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חזרה לשגרה - זמן מצוין להוריד כמה קילוגרמים

החגים שעברו העלו לכם כמה קילוגרמים? חוזרים לשגרה וזה הזמן להוריד אותם. קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם לאורך הדרך

pixabay
pixabay



תהליך של ירידה במשקל הוא תהליך מאוד אישי וממוקד. אני באופן אישי לא מתחברת למושג "דיאטה". אני מאמינה בשינוי אורח החיים ובתהליכים ארוכי טווח. עם זאת, ישנן תקופות בהם אנו מאבדים שליטה ולכן נדרשת תוכנית קצרה לחזרה לאיפוס.

להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרת אכילה נורמלית ולהיפטר מהקילוגרמים העודפים.

הכינו לו"ז ארוחות מאורגן

עם סיום תקופת החגים חזרנו לשגרה. לרוב, סדר היום שלנו מאורגן ואנו יודעים מהן שעות האכילה שלנו. קבעו מראש מה אתם מתכננים לאכול יום למחרת והתארגנו בהתאם. כאשר יודעים מה בדיוק הולכים לאכול במהלך היום מתפתים פחות למאכלים שמעבר לך. הכניסו ל"מערכת הארוחות" גם ארוחות ביניים ונשנושים כגון קופסת ירקות, אגוזים ושקדים, פירות, יוגורט וכדו'.

הכינו מאכלים בכמויות גבוהות וסדרו בקופסאות

כחלק מתכנון נכון, כדאי שתמיד יהיה בבית אוכל בריא זמין. אני ממליצה להכין מאכלים מבושלים בכמות גדולה, לשים בקופסאות ולהקפיא - כך שלא יהיה מצב בו אין מה לאכול ולכן פונים לתחליפים פחות בריאים. ניתן להכין גם ירקות טריים חתוכים. הם נשמרים יום שלם במקרר.

סידור המקרר והארונות

בשלב הראשון הימנעו מלהכניס הביתה מזונות שאתם יודעים שיהיה לכם קשה לעמוד מולם. במידה והכנסתם הביתה, סדרו את הארונות והמקרר בצורה כזו שכאשר תפתחו אותם המזונות המפתים לא יהיו מול העיניים, שימו אותם במקומות פחות נגישים. במדף שנמצא מולכם בפתיחת המקרר שימו ביצים וקופסאות עם ירקות חתוכים.

פעילות גופנית

מזג האוויר בעונה זו מושלם לפעילות גופנית. על מנת להצליח לצאת עם כל העייפות וחוסר הזמן הנלווים לחיינו - אני ממליצה שברגע שאתם מגיעים הביתה מיום העבודה, שימו נעלי התעמלות ובגדים מותאמים. כך יהיה קל יותר להתגבר על העייפות ולצאת מהבית בשעות הערב.

הפחתת פחמימה

הדרך הטובה ביותר להוריד במשקל היא להפחית פחמימות בתפריט. מי שרווי דיאטות יחשוש מרעב בהורדת פחמימה - אך אל דאגה, החשש הוא בעיקר פסיכולוגי. על מנת שתצליחו לעמוד בתזונה כזו לאורך זמן, אני ממליצה להוריד פחמימה רק באחת מארוחות צהריים או ערב, ודאגו לכמות מספקת של חלבון בארוחה זו על מנת לשמור על שובע.

שותפ/ה למסע

מצאו שותף למסע. כאשר עושים תהליך משותף, קל יותר לעמוד בהחלטות. במידה ואין אף אחד בסביבתכם שמעוניין לרדת במשקל, מצאו מישהו (קרוב משפחה/ חבר) לו תוכלו לספר ולשתף בתהליך אותו אתם עוברים. שותף זו צריך לעודד, לתמוך ולדחוף אתכם לעמוד בהחלטות שלכם.

בקבוק מים צמוד

דאגו שיהיה לצדכם בקבוק מים. שתו לאורך כל היום לגימות קטנות ולעיתים קרובות. שתיית מים בתדירות גבוהה פותרת לעיתים את הצורך בהעסקת הפה - ומונעת את הבלבול המתרחש לפעמים בין רעב לצמא.
דיאטה תזונה נכונה אחרי החגים משקל עודף ירידה במשקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד