כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעקבות עמדת כהנא

המדינה לבג"ץ: למחוק את העתירה נגד הראש"ל הגר"י יוסף

לאחר שהשר לשירותי דת הודיע כי הוא דוחה את הדרישה לבחון את הדחתו של הרב יצחק יוסף, המדינה משיבה לבית המשפט העליון כי יש למחוק כלל את העתירה: "העתירה במתכונתה הנוכחית מיצתה את עצמה ודינה להימחק" | המדינה כותבת בתשובתה כי הדיון הבא "התייתר"

המדינה לבג"ץ: למחוק את העתירה נגד הראש"ל הגר"י יוסף
הגר"י יוסף/מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: המדינה השיבה היום (שישי) לבית המשפט העליון כי יש למחוק את העתירה נגד הראש"ל הרב יצחק יוסף, זאת לאחר שהשר מתן כהנא הביע את עמדתו נגד הדחת הרב.

בג"צ דן בעניין הבקשה של הארגונים הרפורמיים לדון בצעדים משפטיים נגד הרב יצחק יוסף ואף לשקול להדיחו, אחרי שנטען כי התבטא באופן פוליטי נגד רפורמת הכשרות. בעקבות תשובת השר לשירותי דת - המדינה טוענת כי יש לבטל את הדיון הבא ולמחוק את העתירה.

המדינה מציינת בתשובה את המכתב ששיגר השר כהנא לנציב תלונות הציבור לשופטים, לפיו אין הצדקה להעמיד לדין את הרב, וכותבת כי בעקבות כך "העתירה במתכונתה הנוכחית מיצתה את עצמה ודינה להימחק".

"ממילא", כותבת המדינה בתשובתה, "ההחלטה משנה את הבסיס העובדתי עליו נשענת העתירה". לטענת המשיבים, "תקיפת ההחלטה אינה יכולה להיעשות במסגרת העתירה זו ויהיה על העותרת להעלות טענות חדשות כנגד ההחלטה שהתקבלה, בדרך של השגת עתירה חדשה".

לבסוף, כותבת המדינה כי הדיון שנקבע בעניין העתירה בעוד עשרה ימים "התייתר". נציב תלונות השופטים אורי שוהם, נזכיר, הצדיק את העתירה והמליץ לשר כהנא לבחון את האפשרות להדיח את הרב יוסף.

השר לשירותי דת דחה את בקשתו של הנציב שהם, ובמכתב שפרסמנו הבוקר הוא כתב כי הוא "סבור שעל אף הצער שאמירות שכאלה נאמרו, הרב הראשי לישראל, ראוי לגבולות חופש ביטוי רחבים ביותר, כאשר הוא מבטא את עמדת ההלכה היהודי".

הרב יצחק יוסף בג"ץ עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד