כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הדריכות בדרום

בתום הערכת מצב: צירי התנועה יישארו חסומים, תנועת הרכבות לא תחודש

בצה"ל קיימו הערב הערכת מצב יחד עם ראשי הרשויות בדרום, בנוגע למתיחות הביטחונית | בתום הדיון הוחלט: הכוננות תימשך גם מחר, הצירים בעוטף יישארו סגורים לתנועה

בתום הערכת מצב: צירי התנועה יישארו חסומים, תנועת הרכבות לא תחודש
חיילים בעוטף עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, הדריכות בדרום נמשכת. בתום הערכת מצב שקיימו הערב (שלישי) בצה"ל יחד עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, הוחלט לשמר את הכוננות וההגבלות שהוטלו באזור, מחשש לירי נ"ט או צליפה מהרצועה. גורמים במערכת הביטחון העריכו כי המתיחות עשויה להישאר גם בימים הקרובים. במקביל, גורמים מצריים פועלים מאחורי הקלעים בניסיון לעצור את ההסלמה.

מוקדם יותר הודיע צה"ל על פתיחת חלק מהחסימות בעוטף, אך מרביתן נותרו סגורות גם הערב. בצה"ל החליטו כי גם תנועת הרכבות לא תחודש מחר. יצויין כי לכלל היישובים באזור ישנה גישה לכניסה ויציאה דרך צירים אחוריים, זאת מלבד היישוב כרם שלום והקיבוץ נחל עוז.

עוד בנושא:

הבוקר, כזכור, העלה צה"ל כוננות בדרום הארץ, מחשש להסלמה מול ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. זאת לאחר מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין. במהלך הפעילות בג'נין נהרג מחבל שפתח באש לעבר הכוחות.

בשל החשש מהסלמה, הורה צה"ל לסגור צירים רבים בעוטף עזה. במקביל, נסגרה תחנת הרכבת בשדרות ותנועת הרכבות בין אשקלון לנתיבות הופסקה לחלוטין. החשש במערכת הביטחון הוא מירי נ"ט או צלפים מהרצועה, או לחלופין שיגור רקטות לשטח ישראל.

מתיחות בדרום הג'יהאד האסלאמי חסימות כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד