י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
כל העדכונים

דובר צה"ל חשף תיעוד של סינוואר במנהרה | הרמטכ"ל: "ההישגים גבוהים משחשבנו"

דובר צה"ל פרסם תיעוד של מנהיג חמאס סינוואר בורח במנהרה עם בני משפחתו: "עצרנו קרובי משפחה שלו. הם מספקים לנו מודיעין רב" | הרמטכ"ל: "מגיעים למקומות שהאויב לא דמיין שנגיע" | דיווח: "התקדמות משמעותית במו"מ ליישום החלטה 1701 בלבנון" | כל העדכונים

דובר צה"ל חשף תיעוד של סינוואר במנהרה | הרמטכ"ל: "ההישגים גבוהים משחשבנו"
מלחמת חרבות ברזל צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ביקר היום באוגדת עזה והתייחס להמשך הלחימה ברצועה: "ההישגים הצבאיים גבוהים מאוד, אבל בינם לבין מימוש מטרות המלחמה ישנה דרך ארוכה. אנחנו צריכים לפגוע בהנהגה הבכירה, להרוג עוד ממפקדי האויב ופעיליו, להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון ולהחזיר את כל החטופים הביתה". 

בשעות האחרונות מדווח כי בידי דובר צה"ל נמצא תיעוד של יחיא סינוואר ב-10 באוקטובר. בסרטון: 3 ילדים, אשתו של סינוואר, אחת מהבנות הולכת עם בובה. סינוואר הוא המאסף ובעצם הולך אחרון בשרשרת. בישראל מזהים את תווי הגוף שלו ואת "אוזני הפייפר". סינוואר הולך עם שקית, לבוש בשרוול ונעלי בית של אדידס. נראה מוזנח. הסרטון נתפס לאחרונה.

כל העדכונים:

23:56 - מהליכוד נמסר בתגובה ללפיד: לא יתכן שיאיר לפיד ימשיך לנהוג בחוסר אחריות ויפגע במו״מ שאת פרטיו הוא כלל אינו מכיר ויפגע במאמצים להשיב את יקירינו הביתה. מי שנתן בחינם גז לחיזבאללה והבטיח שזה ישיג שקט לשנים, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר.

23:23 - הצהרתו המלאה של דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הערב:

23:02 - מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר עמדה צבאית במרחב רמיה ועמדה צבאית נוספת במרחב רשיא אל פוחאר, אשר בוצעו ממנה בעבר שיגורים לשטח הארץ.

כמו כן, מוקדם יותר היום זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב הר דב ונפלו בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי לצד מרחבים נוספים בשטח לבנון.

23:00 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד נגד הממשלה: "לא יתכן שממשלת ישראל תגיע למו״מ במצרים על תקן של מאזינה בלבד, ותסרב להציג את נייר העמדה שגיבשו גורמי המקצוע מסיבות פוליטיות. בעיקר לא יתכן שגורמים זרים יתאמצו יותר מאתנו לשחרר את החטופים שלנו ממנהרות החמאס".

22:45 - גורם מצרי בכיר לערוץ מקומי אחרי הפסגה המרובעת בקהיר: ההתייעצויות בעניין העסקה יימשכו בשלושת הימים הקרובים.

22:19 - אל ג'זירה: שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן הדגיש במהלך פגישתו עם המלך הירדני, את מחויבותה של וושינגטון להקמת מדינה פלסטינית

21:34 - בכירים אמריקנים לרשת CBS: "היחס בין המרצחים שישוחררו בעבור כל חטוף שישוחרר הוא הסוגייה הבעייתית ביותר בשיחות, והנקודה שכרגע למעשה 'תוקעת' כל אפשרות להתקדמות".

21:10 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף בהצהרה מיוחדת שנשא, תיעוד של מנהיג חמאס יחיא סינוואר צועד במנהרות ברצועת עזה. >> לתיעוד המלא

20:30 - פרופ' מנואל טרכטנברג, מי שכיהן עד לאחרונה כמנהל המכון למחקרי בטחון לאומי, העביר ביקורת על המכון שלדבריו כשל בהערכותיו לגבי ארגון הטרור חמאס: "המכון כשל. מחדל כזה הוא כמעט אף פעם לא תולדה של כשל נקודתי, אלא של מחלה ממארת שפשטה בגוף כולו". כך דווח ב'ערוץ 14'.

20:29 - ‏דובר צה"ל הגרי באל-ערבייה הסעודי: "בעוד 30 דקות אני אחשוף סרט שתוכלו לראות - ויראו בו איך הנהגת חמאס בעצמה משתמשת במנהרות ותושבים מעל הארץ. וחושבים רק על עצמם על משפחותיהם ועל כספם ולא על משהו אחר".

20:20 - פסגת ראשי המודיעין במצרים הסתיימה, המטוס הישראלי עזב את קהיר.

19:49 - דובר צה"ל ימסור הערב הצהרה. במערכת הביטחון שוקלים לפרסם את התיעוד של סינוואר.

19:37 - הרמטכ״ל על מבצע חילוץ החטופים לואיס ופרננדו: ״כשיצאנו למבצע לא ידענו בוודאות שהוא יצליח - אנחנו מוציאים מבצעים מיוחדים באי ודאות רבה. היו עוד מבצעים שלא צלחו או נכשלו - לא נפסיק לנסות ונעשה את זה באחריות רבה. המבצעים האלה מתאפשרים בזכות התמרון וההקרבה הגדולה של הלוחמים בסדיר ובמילואים. אם לא נמשיך לתקוף את חמאס בנחישות - יהיה קשה מאוד לסיים את המלחמה בהשבת החטופים״. לדברי הרמטכ"ל המלאים ותיעוד דבריו

19:30 - הרמטכ״ל אומר באוגדת עזה כי לפי הערכות צה״ל, ברפיח יש כ-10,000 מחבלי חמאס: "יש לנו תכניות ואנחנו נבחר את העיתוי הנכון והדרך הנכונה לממש אותן. אנחנו משפרים את התכניות, את עיתוי הפעולה אנחנו משאירים להחלטה של הדרג הצבאי עם הדרג המדיני. עם הערכה רבה מאוד לעצות ממדינות אחרות - ברור לכולנו שמורכב להילחם בסביבה שבה יש יותר ממיליון אנשים ועוד כ-10,000 פעילי אויב. נשאף לבודד אוכלוסיה, יש לנו את היכולות לעשות את זה. ניתן לתושבים ברפיח לפנות את האזור, מתי ואיך זה יקרה - נחליט בבוא העת".

19:25 - שר הביטחון גלנט ללוחמי גולני: "אתם תתייצבו בגבול הצפון, והמציאות הוכיחה שאם נדרש אתם תוכלו להגיע לכל מקום - גם בלבנון"

19:05 - בכירים ישראליים: "התיעוד של סינוואר שבו מחזיק צה"ל, מהשבוע הראשון למלחמה, הוא לא היחיד שיש בידינו. ישנם תיעודים נוספים מזמנים מאוחרים יותר של הלחימה"

17:00 - נסראללה לגלנט: "אם אתה לא רוצה להפסיק את המלחמה איתנו, אתה מוזמן. אם אחרי עצירת התקיפות בעזה ועצירת החזית הלבנונית ישראל שוב תתקוף, נשיב".

16:37 - ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי: "המצב בדרום לבנון עדיין דורש זהירות, אבל הדברים הולכים לקראת סוג של יציבות ארוכת טווח. אנחנו מחפשים ביטחון, שלום ויציבות מתמשכת בדרום"

16:28 - נסראללה בשל הדיווחים על התקדמות המו"מ: "לביקורים של השליחים המערביים בלבנון יש מטרה אחת - להגן על ישראל ולהחזיר את התושבים לבתיהם בצפון. הם לא מתייחסים למתרחש בעזה"

16:00 - תיעוד: הפעילות שבה נפלו המג"ד ושני לוחמיו

15:43 - דיווח בערוץ הסעודי אל-חדת'" התקדמות משמעותית במו"מ ליישום החלטה 1701 בלבנון"

15:17 - דיווח באל-ג'זירה: ארבעה נהרגו בתקיפת רכב אזרחי בשכונת שייח' רדואן, שמצפון לעיר עזה.

14:38 - מסתערבי מג"ב, לוחמי שב"כ צה"ל עצרו את אחד מראשי התשתית הצבאית של ארגון הטרור חמאס בג'נין שהיה מעורב לאחרונה במספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנן לבצע פיגועים נוספים. במהלך הפעילות ירו הכוחות לעבר חמוש שזוהה במרחב. שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל מרסיסים.

14:15 - אל-ג'זירה: כתב הערוץ אסמאעיל אבו עמר והצלם אחמד מטר בתקיפת ישראלית בצפון רפיח.מדובר עיתונאי של הערוץ שתיעד את הטבח הרצחני -7 באוקטובר.

מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר הרצי הלוי עדכונים שוטפים כל העדכונים עזה מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד