כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
ההתכתבויות נחשפות

הציע לספק מידע בפרשת מוישי קליינרמן: כך איים תלמיד הישיבה על חוקר המשטרה

כתב אישום שהוגש היום נגד אליהו כהן, נינם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי זצ"ל, חושף את האיומים שהפנה כלפי חוקרי המשטרה, לאחר שהבטיח לספק מידע בנושא הנער הנעדר מוישי קליינרמן | כהן נזכיר, היה מוחזק בידי השב"כ לאחר שתכנן לפגוע בפלסטינים באמצעות מטעני חבלה שניסה לייצר

הציע לספק מידע בפרשת מוישי קליינרמן: כך איים תלמיד הישיבה על חוקר המשטרה
אליהו כהן מובא לדיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

>

המשטרה סיימה את חקירת האיומים כלפי אנשי משטרה בפרשת 'המחתרת החרדית' והגישה היום כתב אישום נגד אליהו כהן, תלמיד הישיבה שאיים על חוקרי ימ"ר ש"י והכין מטעני חבלה במטרה לפגוע בפלסטינים בשטחים. לפי כתב האישום שהגש נגדו, כהן המשיך לאיים על חוקריו גם לאחר שנעצר. "אני ככה מלהעיף לך את הכוס בפנים", אמר לחוקר לאחר שהוגש לו כוס קפה בחדר החקירות.

כהן, נינם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי זצ"ל, לפי כתב האישום, יצר קשר עם חוקר ביחידה המרכזית של ימ"ר ש"י אשר היה שותף בצוות חקירה מיוחד לאיתור הנער הנעדר מוישי קליינרמן - וטען בפניו כי ברשותו מידע על מקום הימצאותו של הנעדר. השניים נפגשו ושוחחו, אך לפגישה נוספת, שבה הבטיח כהן למסור מידע נוסף בנוגע קליינרמן, הוא כבר לא הגיע. יום למחרת שלח כהן הודעה אל החוקר שבה טען כי הוטמן אצלו מכשיר האזנה. השוטר השיב כי לא הטמין אף מכשיר.

תלמיד הישיבה החשוד בתכנון פעולות טרור יישאר במעצר: "מתח את החוקר"

תלמיד הישיבה החשוד בתכנון פעולות טרור: "המטען התפוצץ לי בידיים, השב"כ היו בהלם"

צעיר חרדי נעצר: אמצעי חבלה ואיומים על חוקר

במקרה אחר, לאחר פינוי המאחז החרדי 'דרך אמונה בגוש עציון, כתב כהן לחוקר: "איך זה שמייד אחרי שאני מכיר אותך יש לי מכשיר האזנה בחדר?!, ואלה זה מחשיד אותך הראשון בעניין. תסכים איתי!". לאחר שהשוטר השיב: "לא בעצבים, אני בחופש, כשאחזור נדבר", כתב לו כהן: סבבה, יאתמול היה לי ממש פיתוי לייצר איזה 'ימטענון' קטנטן לחברים ממג"ב, בפינוי היישוב, יש לי גם מספיק חומרים". כל זאת, בזמן שהוא מחזיק בחדרו בישיבה חומרים שאיתם ניסה לייצר מטעני חבלה.

כהן, כזכור, סיפר כי בין היתר תכנן לפגוע בפלסטינים בכפר נעלין הסמוך למודיעין עילית. "יש מלא פעילי טרור שביום שישי שורפים צמיגים", אמר בראיון לעקיבא ווייס ב'כאן חדשות'. "התוכנית הייתה להרתיע פעילי טרור שעוסקים בטרור עממי וצה"ל לא מגיע אליהם". בראיון ציין כי פעל מתוך ידיעה שלשב"כ יש פחות דריסת רגל בעולם בישיבות. "השב"כ היו בהלם שבחורי ישיבה מתעסקים בדברים כאלו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כחודשיים נעצר הצעיר בן ה-21 במסגרת הפרשה - אך שוחרר לביתו. הוא נעצר שוב לאחר שאיים על חוקר בימ"ר ש"י. לפי המשטרה מאז שחרורו הוא "לא חדל ממעשיו ומתוכניותיו ואף פעל להוציא הלכה למעשה את התוכניות". במהלך פשיטה של המשטרה על הישיבה במודיעין עילית שבה לומד הצעיר, נמצאו חלק מאמצעי החבלה שלפי החשד נועדו לביצוע המעשים.

כמה ימים לאחר מכן נעצר החשוד פעם נוספת, זאת לאחר ששיגר איומים לחוקר. בהודעות ששלח החשוד לחוקר המשטרה, הוא איים לפגוע בו והוסיף: "יש לי מטענים", ו"אמלכד את הישיבה".
"התכנון היה להקים מחתרת חרדית, זה לא לפנצ'ר עוד איזה צמיג בשייח ג'ראח", אמר לכאן חדשות. "זו תוכנית סדורה ברמה של המחתרת. כל מטען היה עשוי סך הכול מאבקת שריפה, בקבוק גז ופרינגלס ריק. כל מטען עולה בערך 40 שקל. המטען הראשון שעשיתי התפוצץ לי בידיים כשזרקתי אותו מהחדר. התוכנית הייתה לחמש את הגבעות, לשים בכל אזור סוג של אמל"ח שיהיה קל לשחרר אם ירצו. לכן לא ערבבתי אף אחד מהגבעות, כולם היו חרדים, כי ידעתי שבישיבות יש לשב"כ הכי פחות דריסת רגל", הוסיף תלמיד הישיבה.

אליהו כהן מוישי קליינרמן כתב אישום איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד