כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
לקראת ממשלה

הראשונים לחתום: הסיכומים בין הציונות הדתית לליכוד

לאחר כמעט חודשיים של משא ומתן, בליכוד הגיעו בשעת לילה להסכם קואליציוני ראשון מול סמוטריץ' - בין הסעיפים שסוכמו: רפורמה במערכת המשפט, מינוי רב ראשי סרוג וחקיקה להפרדה מגדרית באירועים | לפי ההודעה, בסעיף הנכד יבוצעו "שינויי חקיקה"

הראשונים לחתום: הסיכומים בין הציונות הדתית לליכוד
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המגעים מגיעים לסיומם: רה"מ המיועד בנימין נתניהו מתקרב להשבעת הממשלה כאשר אמש (רביעי) הגיע לסיכום ראשון על הסכם קואליציוני עם 'הציונות הדתית', בסמוך להודעה לנשיא כי 'עלה בידו'. 

בין הצדדים סוכם בין היתר על קידום רפורמה "משמעותית והיסטורית" לתיקון מערכת המשפט, חוק יסוד ההגירה, חוק כשרות חדש, אפשרות להפרדה מגדרית באירועים על ידי תיקון חוק איסור אפליה במוצרים וחקיקת חוק יסוד לימוד תורה - שנמצא כחלק מהסיכום עם 'יהדות התורה' על חוק הגיוס.

עוד סוכם על רפורמת הגיור הממלכתי, תכנית להעמקת הזהות היהודית, האצת הקמת העיר כסיף, תכנית ליהוד אזורי הנגב, הגליל והערים המעורבות ומינוי רב ראשי ציוני דתי, לקראת הבחירות שייערכו בעוד פחות משנה.

חלק משמעותי בסעיפי הסיכום שפורסמו נוגעים ליהודה ושומרון, כאשר העיקרי שבהם היא "תוכנית אזרחות שווה" שתעביר את סמכויות אזרחי ישראל ביו"ש מהמנהל האזרחי למשרדי הממשלה, כשהמשמעות היא החלת ריבונות דה-פקטו. עוד סוכם על הסדרת ההתיישבות הצעירה תוך 60 יום, הסדרת הישיבה בחומש, מימוש מיידי של 'מתווה אביתר' ותכנית חומש לפיתוח יהודה ושומרון.

דרישה מרכזית של סמוטריץ', יחד עם שאר המפלגות הדתיות, לביטול סעיף הנכד בחוק השבות התקבלה, כשהוחלט על "תיקוני חקיקה לאור הקשיים והפרצות שיוצר הסעיף", לפי ההודעה מטעם יו"ר המפלגה. הצדדים סיכמו גם על החוק לקיבוע מעמד הרב הצבאי - דרישה שפרסמנו ב'בחדרי חרדים'.

"ההסכם הקואליציוני וקווי היסוד הם הצהרת הכוונות וקריאת הכיוון של הממשלה הזו", מסר יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳. שר האוצר המיועד התייחס גם לכניסתו לתפקיד: "השנים הקרובות יהיו לא פשוטות ואנו ניצבים מול שינויים גדולים בכלכלה העולמית. מדינת ישראל תהיה אי של יציבות, צמיחה ושגשוג".

ההסכם המלא מול 'הציונות הדתית', שצפוי להיחתם באופן רשמי במהלך היום, מקרב את נתניהו לעבר השבעת הממשלה כאשר בזמן שנותר לו הוא מקווה להספיק לחתום עם שאר המפלגות, לחוקק את חוקי בן גביר, סמוטריץ' ודרעי ולבצע את החלוקה בליכוד - ואז יכנס אל הקדנציה השישית לאחר שעברו חודשיים מאז תוצאות הבחירות.

 

מפלגת הציונות הדתית הסכם קואליציוני הליכוד בנימין נתניהו השבעת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד