י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סיור וירטואלי משגע

פלא הבריאה: 'שמע ישראל' באזור הקרחוני

תיעוד מיוחד ממסע מרהיב ועוצר נשימה של הצלם החרדי הוותיק אריאל רבינסקי • 'בחדרי' ילווה את המסע בתמונות ובתיעודים מרהיבים ממדינות אירופה השונות, מסע שייערך עשרה ימים • לפניכם תיעוד מהפרק השביעי במסע - סיור וירטואלי באזור הקרחוני

פלא הבריאה: 'שמע ישראל' באזור הקרחוני
סידור התפילה ליד הנופים באזור הקרחוני צילום: אריאל רבינסקי

'בחדרי חרדים' בתיעוד מיוחד ממסע מרהיב ועוצר נשימה של הצלם החרדי הוותיק אריאל רבינסקי. 'בחדרי חרדים' ילווה את המסע בתמונות ובתיעודים מרהיבים ממדינות אירופה השונות, מסע שייערך עשרה ימים. לפניכם תיעוד מהפרק השביעי במסע - סיור וירטואלי באזור הקרחוני.

ממשיכים לחלק השביעי. לאחר גיחה קצרה בכפר הדייגים בּוּדֶה, רבינסקי יוצא דרומה לעבר האזור הקרחוני. מרחק של כ-400 קילומטרים, שארך כ-14 שעות. האזור הקרחוני הנו רכס הרים גבוה מאוד שכמות השלג השנתית בו גבוהה יחסית לסביבה. אזור זה, המשתרע על מאות ק״מ רבועים, חסום לתנועה בחורף ונפתח לתנועה רק בקיץ.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר רבינסקי כי "מאחר והאזור אינו מיושב ואינו נגיש במשך רוב השנה, הכבישים מצולקים, מלאי מהמורות, צרים וקשים לתנועה". עוד הוא מוסיף, כי "חלק מהדרכים אינן סלולות כלל ואין בהן רשת סלולרית כלל".

לדבריו, "המנהרות באזור הקרחוני מבודדות בשכבת בידוד פנימית כדי לעצור מפולות סלעים ואבנים לתוך הכביש. הדרך הלוך וחזור מבודה הייתה באותו מסלול, אך מעשית חווינו שני מסלולים שונים לגמרי".

"ההלוך של שעות הבוקר והחזור של שעות השקיעה היו 2 דרכים שונות. האור המשתנה, ההשתקפויות השונות וזווית האור- שינו לחלוטין את החזות של הפיורדים וההרים מסביב. בחזור, כשפנינו היו צפונה, גילינו ים של פלאי הבריאה שלא ראינו בהלוך עם הפנים לדרום".

רבינסקי מספר כיצד בפועל הוא מצליח לצלם במהלך הנסיעה, "אני אישית לא נוהג אלא מנווט לפי ה-GPS ומתבונן בנוף. כשאני 'מריח' פריים מוצלח באוויר, אנחנו מאטים את הנסיעה ומחפשים מקום עצירה. לכבישים הבין עירוניים אין(!) שוליים בכלל והכביש הוא דו-סטרי, כלומר מסלול לכל כיוון".

"מגבלה זו מאלצת אותנו ל״פספס״ פריימים רצויים, אך כאשר הפריים 'שווה', אנו עוצרים וחוזרים רגלית או עושים פרסה בצומת הבאה ומחפשים מפרץ בטוח בצד השני. לעתים אנו יודעים שהנוף מעבר לחלון הרכב מדהים, אך צמחיה עבותה מסתירה את הנוף לאורך ק״מ. במקרה כזה אנו משתחלים בין השיחים, או מרימים רחפן באוויר".

בפרקים הקודמים >>

צפו בפרק הראשון במסע - איי צפון סקנדינביה

צפו בפרק השני במסע - איי ווסטרולן המרהיבים

צפו בפרק השלישי במסע - מאיי לופוטן למחוז טרומסה

צפו בפרק הרביעי - סיור מתועד בשני חלקי העיר טרומסה

צפו בפרק החמישי במסע - נורוויק, מחוז נורדלנד

צפו בפרק השישי - כפר הדייגים בּוּדֶה, נורווגיה

בודה צפון נורווגיה האזור הקרחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד