י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאט יותר - בריא יותר

כל הסיבות שיגרמו לכם לאכול הרבה יותר לאט

אם אתם מאלו שאוכלים מאוד מהר, כדאי לכם להאט את הקצב. אכילה מהירה נמצאה כפוגעת במערכת העיכול, מורידה לכם את ההנאה מהאוכל ובעיקר מפריעה לכם לרדת במשקל

כל הסיבות שיגרמו לכם לאכול הרבה יותר לאט
pixabay

מכירים את האנשים שמתחילים לאכול ומסיימים לפני שאחרים התחילו להבין מה מחכה להם בצלחת? לא מעט אנשים נחשבים לאכלנים מהירים. יש שישייכו זאת לעולם המהיר בו אנחנו חיים, הרגלי אכילה שגויים ועוד.

מלבד העובדה שאנשים שאוכלים מהר, מעידים על כך שהם פחות נהנים מאוכל, הם פוגעים לעצמם גם בבריאות וגם הורסים את סיכויי הדיאטה, אם הם מנסים לעשות אותה.

עלינו לזכור כי אוכל נועד למטרה מאוד ברורה: להשביע אותנו. אלא שאכילה מהירה פוגעת ביכולת שלנו לשבוע באופן נכון. אם נדמה לך שהדיאטנית אומרת לך סתם, שבי תאכלי לאט, תלעסי שוב ושוב, זכרי כי יש לדבר השלכות והסברים ברורים, מדוע אכילה מהירה אינה בריאה לנו וגם, מדוע היא גורם השמנה די ראשון.

הזכרנו את מטרת השובע. אך מה לעשות והנתונים הם כאלו, שאותות השובע מתחילים להגיע לכיוון המוח רק 20 דקות אחרי שהאוכל פוגש את הקיבה. למעשה, בזמן הזה אנחנו ממלאים את הקיבה עד דלא ידע, הרבה יותר מכמות האוכל האמיתית, לה אנו זקוקים כדי לשבוע. פשוט האותות טרם הגיעו למוח, ואנחנו מיהרנו. לכן אומרים לנו אכלו לאט... חכו שהאותות יסתנכרנו עם המוח.

מחקר שנערך בקרב ילדים הוכיח כי 60% מהילדים שאכלו מהר יותר, היו בסיכון להשמנת יתר. סקירה ספרותית נרחבת מצאה כי אנשים שאוכלים מהר, נמצאים בסיכון כפול להשמנת יתר פתולוגית, לעומת אנשים שאוכלים לאט.

יתירה מכך, לאכילה מהירה יש השפעה על אופן עיכול המזון. באופן אוטומטי, כל ביס הוא כנראה גדול יותר, וברור שהוא נלעס הרבה פחות טוב, ולכן מתרחשת פגיעה במערכת העיכול, שצריכה להגדיל את היכולות וכוח העבודה שלה במטרה לפרק את האוכל. ביפן נערך מחקר שבדק כאלף מבוגרים במשך חמש שנים, ומצא כי אכילה מהירה מגדילה סיכון להתפתחות תסמונת מטבולית – תסמינים שמגבירים סיכונים למחלות לב, כלי דם, שבץ וסוכרת סוג 2.

זה הזמן לקחת את הזמן אחרת... לאכול לאט יותר, כי יש לנו את כל הסיבות.

דיאטה הרגלי אכילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד