י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חוגגת גיל 30? זה מה שקורה לגוף וכדאי לדעת

הגיל מביא עמו חכמה והבנה על החיים, ויחד עם זאת גם תופעות פיזיולוגיות שאין לנו דרך להתעלם מהן - פשוט להיות מודעים ולהתחיל להיערך בהתאם

חוגגת גיל 30? זה מה שקורה לגוף וכדאי לדעת
עוגת יום הולדת צילום: pixabay

אומנם אצל רבים תופסת הקלישאה "לגיל אין משמעות", מקום של כבוד ובצדק, כי גיל הוא באמת די מנטלי. אנשים רבים יכולים להיות בוגרים ומבוגרים גם בגיל צעיר ויש את אלו שלא מתבגרים לנצח. אך אם נרצה או לא, לגוף יש את ההשפעות שלו, והן קיימות בכל מצב.

לפחות שלושה דברים מתרחשים אצל נשים לאחר גיל 30, ומומלץ בהחלט להיות במודעות אליהם.

1. משקל - לא סתם נשים רבות נלחצות שלא הצליחו לעשות דיאטה לפני גיל 30. השינויים עם התקדמות הגיל, הולכים ונעשים קשים. אחרי גיל 30 מתרחשת בגוף ירידה במסת השריר, וגורמת לעלייה באחוזי השומן. אם בנוסף לכל את אישה שיושבת הרבה בעבודה, או אוכלת הרבה מחוץ לבית, הסיכונים להשמנה עולים, ועם הגיל, כאמור, קשה יותר להוריד את השומנים. אמנם ההאטה בחילוף החומרים מתחילה כבר בשנות ה-20, אולם אז סימניה עוד קלים יחסית. השינוי המשמעותי במטבוליזם מורגש לרוב בשנות ה-30. 

2. צפיפות עצם - כאשר אנחנו בני 20, צפיפות העצם שלנו מגיעה לשיאה. ומה קורה אחרי כל שיא? אכן, מגיעה ירידה טבעית. החל מגיל 30 ניכרת הירידה בצפיפות העצם שהיא תופעת לוואי טבעית של הזדקנות הגוף. נשים פגיעות יותר להשלכות של תופעת האוסטאופורוזיס, לכן חשוב במיוחד לצרוך מספיק סידן בתזונה ולעסוק בפעילות גופנית שמחזקת את העצמות כמו.

3. עור - מגיל 30, קצב תחלופת תאי העור הופך להיות אטי יותר, ומתייצב על תדירות של 28-35 יום. משמעות הדבר היא שלתאי עור מתים לוקח יותר זמן להתחלף בתאים רעננים וחדשים. לכן עור הפנים יבש יותר ובאופן כללי הגוף יכול להיראות הרבה פחות מלא ברק וחסר חיים. כל החומרים הטבעיים שבגוף מתמעטים והופכים אטיים יותר, כמו קולגן וחומצה היאלורונית וזה ההסבר למראה שמשתנה, ודורש מאיתנו יותר השקעה בטיפוח.

אומנם העלינו על הדעת דברים שמשתנים, אך אין הדבר אומר שצריכים להיעצב ולהתאכזב מהגיל. הרי הגיל מביא איתו גם עוד ניסיון, חכמת חיים והרבה סיפוק ממה שעשינו. הכל בפרופורציות הנכונות. פשוט צריכים להיות מודעים ולהיערך בהתאם.

גוף האדם גוף ונפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד