ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בשורות לבריאות ולדיאטה

מהיום אפשר לאכול עוד קצת אגוזים בלי נקיפות מצפון

אכילת אגוזים נחשבת מועילה ויעילה לדיאטה, אך כמות השומן והקלוריות מעיבות על השמחה. מחקר חדש מחזיר את החשק לאכול אפילו יותר אגוזים - כי מסתבר שהם משמינים פחות משחשבנו

מהיום אפשר לאכול עוד קצת אגוזים בלי נקיפות מצפון
אגוזים צילום: pixabay

אגוזים ושקדים היוו מאז ומעולם נשנוש מועדף בקרב שוחרי הדיאטות ותזונת הבריאות. אלא שלצד השמחה, תמיד היתה מועקה קטנה בעקבות מספר הקלוריות שהם מכילים. כי אומנם אפשר לאכול בריא - אך מי אמר שחייבים לרדת במשקל? כל עוד מכניסים קלוריות עודפות לגוף, לא תהיה ירידה במשקל, גם אם נהיה בריאים.

"אתם יכולים לאכול עוד כמה אגוזים בלי להרגיש אשמים", כך אומר הביולוג דייוויד באר, שהוביל מחקר מטעם משרד החקלאות האמריקאי, בו גילו כי אפשר לאכול יותר אגוזים. לא שיש בהם פחות קלוריות, אלא שלא כל הקלוריות שלהם נספגות בגוף שלנו, כך שאפשר לאכול בערך 25 אחוז יותר. בראיון ל- Insider הוא הסביר כי אנחנו לא לועסים את האגוזים לגמרי, ולכן חלקים מסוימים מהם פשוט עוברים כמו שהם דרך מערכת העיכול שלנו. "לא כל הקלוריות נספגות", הוא הסביר.

המחקר נערך במשך 6 שנים ובמסגרתו גילו החוקרים כי גוף האדם אינו סופג את מלוא תכולת השומן של האגוזים, אלא חלקים מהתכולה עוברים דרך מערכת העיכול ונפלטים. כמות הקלוריות שאנחנו סופגים מאכילת אגוזים, אם כך, נאמדת בכ-15 עד 25 אחוזים פחות ממה שנהגו לחשוב בעבר.

ללא ספק מדובר בבשורה, בעיקר לאנשים שרוצים לרדת במשקל. רק לפני מספר חודשים התפרסם מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, בו נמצא כי העלאת צריכת האגוזים היומית בכחצי מנה, יכולה לסייע בירידה במשקל ולמנוע השמנת יתר של שני קילו ומעלה בכל תקופה של 4 שנים. בנוסף, הדבר סייע לסיכון נמוך יותר ב-15 אחוזים להשמנה.

דיאטה תזונה תזונה נכונה ירידה במשקל אגוזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד