י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קו פרשת המים

הפוליטיקאים העניקו גט כריתות לרב ברלנד שהורשע // דעה

קו פרשת המים: מה שלא הצליחה לעשות הפרשה הפלילית הקודמת של הרב ברלנד - הצליחה זו הנוכחית • הפוליטיקאים החרדים הבינו שלא עוד - יש קו אדום שאותו לא חוצים גם אם זה יביא עוד כמה אלפי קולות בקלפי • דעה

הפוליטיקאים העניקו גט כריתות לרב ברלנד שהורשע // דעה
הרב ברלנד במעצר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הפרסומים כאן ב'בחדרי חרדים' על כך שאנשי קהילת "שובו בנים" צפויים להישאר בבית ולא להצביע בבחירות מחר (שני) לכנסת ה-23, ניתן לתרגם את שתיקת אנשי הציבור החרדים - כגט כריתות לקהילה ולמעשיו של הרב המורשע, שהיום הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום נוסף.

בקהילת 'שובו בנים' טוענים כי הם שווים כמה אלפי קולות. עדות לכך ניתן לקבל מביקורי הפוליטיקאים החרדים: שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש וסגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן ‐ ששלושתם הגיעו לא אחת לביקורים אצל הרב ברלנד לאחר שהוסגר לישראל בהליך הפלילי הקודם, בו הודה והורשע במעשים חמורים.

הפוליטיקאים החרדים הגיעו כדי לשמוע חידושי תורה ולהתחזק בעבודת השם? לקבל מנטוס? כמעט בטוח שלא. הם הגיעו לביקור על מנת לקבל קולות למפלגתם. המבקרים ספגו ביקורת בתקשורת, אך לא התרגשו מכך. כנראה בשל הידיעה שקולות הקהילה שווים להם יותר מהביקורת התקשורתית.

אלא שלפתע משהו השתנה: מאז מעצר הרב ברלנד בשנית לפני מספר שבועות בחשד לניצול ציני של חולים בשעתם הקשה, תוך גביית דמי פדיון בסכומים גבוהים מאוד - כבר לא נשמע קולם של אותם פוליטיקאים ששיחרו לפתחו, למרות שהקלפיות נפתחות אוטוטו.

הנציגים החרדים אמנם יעשו המון בשביל להשיג מצביעים נוספים עבור מפלגתם - אך מסתבר שלא מכל אחד ולא בכל מחיר. למעשה, הפוליטיקאים החרדים העניקו לרב ברלנד וקהילתו גט כריתות. והפרשה האחרונה הייתה בשבילם קו פרשת המים.

יצוין כי לפני כשבוע חשף 'בחדרי חרדים' הקלטה חריגה ודרמטית, בה נשמע שר התורה הגר"ח קנייבסקי מתבטא ואומר "הרב ברלנד הזה הוא משוגע". תוך ימים ספורים הגיבו ב'שובו בנים' והבטיחו נקמה, בכך שהם יימנעו ולא יצביעו ל'יהדות התורה' בבחירות הקרובות.

ל'בחדרי חרדים' הם אמרו כי לאור העובדה שהם חשים תחושת "בגידה", לטענתם מנציגי 'אגודת ישראל', אנשי הקהילה לא יתמכו בבחירות הקרובות ברשימת 'יהדות התורה' לכנסת ה-23.

בנוסף, אמש (מוצאי שבת) נחשף ב'בחדרי חרדים' כי קהילת 'שובו בנים' הודיעה רשמית שלא תתמוך יותר בכל המפלגות החרדיות. אך גם שעות לאחר הדיווח, נראה כי דבר לא השתנה וההכרזה רק העצימה את העובדה שהרב ברלנד וחסידיו הוקעו רשמית אל מעבר לגדר.

הרב אליעזר ברלנד שובו בנים יהדות התורה פרשת עושק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד