כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עוד קרבן לנגיף

עמל בתורה כל ימיו: הגאון רבי יהושע ישראל גולדשמיד זצ"ל

הנגיף ממשיך לגבות קרבנות: בירושלים נפטר לבית עולמו הגאון רבי יהושע ישראל גולדשמיד זצ"ל, שהיה מראשי כולל 'טל תורה'. הוא הלך לעולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא בן 71

עמל בתורה כל ימיו: הגאון רבי יהושע ישראל גולדשמיד זצ"ל
הגאון רבי יהושע ישראל גולדשמיד זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, נפטר הגאון רבי יהושע ישראל גולדשמיד זצ"ל, מראשי כולל 'טל תורה', לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 71 בפטירתו.

לאחר חג הפסח הוא נדבק בנגיף הקורונה ואושפז במצב קשה בבית החולים, שם נפטר לאחר שמצבו הדרדר, אף שהיה ללא מחלות רקע. רבים העתירו עבורו בתפילה ואף הוסיפו לו את השם 'רפאל', אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח זצ"ל, נולד בח' אייר תש"ט, לאביו רבי אברהם אליעזר גולדשמיד זצ"ל ולאמו מרת רבקה תמר רייזל חיה ע"ה.  בהגיעו לפרקו בנה את ביתו עם רעייתו מרת חיה שתחי' בת האדמו"ר הרה"צ רבי יעקב יצחק מלעלוב ירושלים זצ"ל. בבחרותו למד בישיבת חברון בירושלים ומאז כבר ניכר עמל התורה וגודל התמדתו.

רבי יהושע זצ"ל, היה מגדולי תלמידי החכמים בירושלים, שימש כאחד מראשי כולל 'טל תורה' בירושלים והיה חברותא של הגאון רבי אליעזר פוליאס שליט"א למעלה מארבעים שנה. היה יושב ולומד בהתמדה עצומה והשקיע את עצמו כל כולו באוהלה של תורה לצד הארת פנים מיוחדת. 

היה מקורבו של הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל, בעל ה'חידושים וביאורים' עמו התייעץ על כל צעד ושעל. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, 13 ילדים בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. היה מחותנו של הגאון רבי יצחק מאיר רוטנברג זצ"ל, שנפטר לפני חודש וחצי וכן של הדיין הגאון רבי יעקב פוזן והגאון רבי מאיר גריינמן.

לפני חודשיים נפטר גיסו הגאון רבי יעקב מייזליש זצ"ל. 

מסע הלוויה הערב בשעה 21:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

יושבים שבעה בביתו ברחוב שומרי אמונים בירושלים בלוק ד' כניסה א'. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קורונה רבי יהושע ישראל גולדשמיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד