י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הכוח האמיתי של החצרות

פרוש על חשיפת 'בחדרי': "הגיע הזמן לפריימריז באגודה; זה נחוץ"

סגן השר מאיר פרוש מתייחס הערב לחשיפת 'בחדרי חרדים' את המספרים האמיתיים של כל חצרות החסידים המשויכות ל'אגודת ישראל' ואומר "כבר 44 שנים אין בחירות פנימיות באגודת ישראל - זה מספיק זמן בשביל לעשות עוד פעם בחירות" | וגם, מדוע בניגוד לליצמן הוא לא חושש

פרוש על חשיפת 'בחדרי': "הגיע הזמן לפריימריז באגודה; זה נחוץ"
סגן השר מאיר פרוש צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

התייחסות ראשונה: סגן שר החינוך מאיר פרוש מתייחס היום (שלישי) לפרסום ב'בחדרי חרדים' שחשף את הנתונים הפנימיים שנשמרו בסוד וחשפו מעט מהכוח האמיתי של כל חסידות המשתייכת לסיעת 'אגודת ישראל', בין הייתר נחשף כי חסידות בעלזא גדולה יותר מאחותה הקטנה ויז'ניץ, שממוקמת לפניה ברשימה לכנסת.

בראיון שהעניק הערב לאיתי גדסי ברדיו 'קול חי', אמר סגן השר פרוש כי יש לפתור את הסאגה על ידי פריימריז פנימיים לקביעת רשימה המפלגה לכנסת. לדבריו: "אם היינו יכולים לפתור את הבעיה הזו על ידי בחירות פנימיות אני אשמח מאוד, חשוב שיהיה (בחירות א.ק), כבר 44 שנים אין בחירות פנימיות באגודת ישראל - זה מספיק זמן בשביל לעשות עוד פעם בחירות".

פרוש ציין בראיון: "ניהלתי קמפיין לפני 25 שנה בעניין הזה, אני חושב שזה טוב", והוסיף, "אני אצלי תמיד עושה פרימרייז בתוך שלומי אמונים עם כל הסממנים. אני חושב שצריך לעשות את זה, כי זה טוב ובריא, צריך שלא ירגישו שמישהו נשלט על ידי מישהו אחר, שלא יחשוב שיש לשני יותר ממני או שיש לו פחות מאשר לשני, או שמגיע לו יותר".

עוד בנושא:

חשיפה: מסמכי הויקיליקס של אגודת ישראל מייתרים את הפריימריז

בעקבות חשיפת 'בחדרי': בכירים ב'אגודה' דורשים לבצע פוליגרף

ליצמן בראיון: לא יהיה כתב אישום; לא מתכוון לעשות עסקת טיעון

בדבריו התייחס סגן השר פרוש לראיון שהעניק השר ליצמן ל'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר, בו טען כי הוא חושש להתערבות של סיעות ש"ס ודגל התורה בפריימריז הפנימיים ב'אגודת ישראל'. פרוש דוחה הערב את הטענות.

פרוש הסביר כי "למי שיש חשש שיצאו אנשים שלא שייכים באופן טבעי לאגודת ישראל, אז זה מחולק די ברור היום מי שייך לאגודת ישראל, יש את הקהילות שאפשר לומר- אלה המתפקדים ואפשר לעשות בחירות זה דבר חשוב, ונחוץ ואני מקווה מאוד שיהיה משהו בזה".

מאיר פרוש אגודת ישראל פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד