י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השיטה הפשוטה ביותר

עבור הנערות: הפתרון לשמירה על המשקל בתקופה זו

בתקופה זו כאשר סדר היום משתבש, ואנו לא מפסיקים לנשנש ולאכול, הפתרון הפשוט ביותר לעזור לבנותינו ואף לעצמינו לשמור על תזונה נכונה ובריאה ושמירה על המשקל

עבור הנערות: הפתרון לשמירה על המשקל בתקופה זו
קנקן על שולחן בחצר צילום: pixabay

אתגר שמירה על המשקל בתקופת הקורונה לבנות וגם לאמהות.

מה נשמע? איך הולך? שאלתי את רינה (השם בדוי). והיא ענתה בפנים די מאוכזבות כמשלימה עם הרע במיעוטו: בסדר, אבל ירדתי רק 100 גרם, רינה היא נערה מדהימה ונבונה. כבר ירדה 8 ק"ג והצליחה להגיע למצב שאוכלת ממש מסודר.

סדר יום החל משעות אחר הצהריים שהיו משובצות בו ארוחות צהריים, ארוחת ביניים, אחרי הצהריים וארוחת ערב – דבר שבעבר לא היה מסודר כלל וכלל. רינה כבר הגיעה למצב שנכנסו לפה שלה רק מאכלים בריאים וממתק אחד בשבת אחרי הצהריים.

רינה הייתה מאושרת בזה. הצליחה תקופה ארוכה, חוץ משבועים בלבד שבהם הלכה לישון מאוחר, עקב הכנות למסיבות בת מצווה בבית ספרה, שבוע אחר בו היו מרוכזים מבחנים בצורה צפופה והיא למדה עם חברות באינטנסיביות למבחנים, כך ששוב הלכה לישון מאוחר וזה היה ניכר על המשקל.

התחילה לצאת להליכה של כשלושת רבעי שעה מידי ערב לפני ארוחת הערב שלה.

כשאמרה את המשפט: "אין לי מה לעשות. משעמם לי אז התחלתי לאכול יותר שטויות." אמרתי לה: בואי נראה מה הבעיה כאן, כל המצב מאז שאין לימודים. למה זה מפריע לך?

והיא אמרה מיד: "אין סדר יום רגיל. הולכים לישון מאוחר וקמים מאוחר, אני ואחותי הלכנו לישון ב-12 בלילה. אני עושה קייטנה לאחים הקטנים שלי – אז הקייטנה, מתחילה מאוחר. ואני אוכלת ארוחת בוקר רק ב11. עושה הליכה בשעה מאוחרת ולפעמים אחרי ארוחת ערב.

זה היה נראה כמצב מתסכל ומייאש.

-אני אקריא לך את מה שאמרת שהכי משבש בתקופה הזו את ההרזיה ואורח חיים בריא ותגידי לי איך זה נשמע לך? מאיפה מתחילה הבעיה ומה הפתרון שאנחנו יכולים לחשוב עליו?

היא אמרה מיד: "זה שאני הולכת לישון מאוחר. אם הייתי הולכת לישון מוקדם יותר הייתי יכולה גם לקום קודם." בדיוק, יום טוב מתחיל מלילה טוב.

הדפסנו טבלה מסודרת לסדר יום כבר מהבוקר ועד הערב. משולבים בו ארוחות, פעילות גופנית הקייטנה ופעיליות אחרות ורינה כתבה בדף התובנות וההחלטות: אני אלך לישון יותר מוקדם ואז ממילא כל היום שלי לא יתאחר ויהיה לי מסודר, אולי אם יתאפשר לי אני אעשה התעמלות אנארובית ביחד עם אמא, אקפיד להתמיד בהליכות, להשתדל להסתכל בדף התובנות לפחות פעם ביום.

אמא יקרה! לא מכירה אותך אישית אבל בטוחה שאת עושה מעל ומעבר עם כל ילדיך, השגרה שלך שהופרה, העבודה, ניהול הבית והתפקוד במשפחה ועוד ועוד, שמוטל על ראשך ובאחריותך. אכן זהו אתגר לא פשוט. רק רציתי להפנות את תשומת ליבך לכך, שאולי גם בביתך, הבנות, לא באשמתן יצאו מסדר היום הרגיל שלהן וזה קריטי, במיוחד לאלו שהתחילו אותו עם עודף משקל גם כך!

כדאי לעזור להן בלי היסטריה ושיפוטיות לסדר אותו מבחינת תזונה וכושר והן תרגשנה מאוד טוב עם עצמן ותימנע עליה במשקל ותוספת מסת שומן בגוף שקשה אחר כך להורידו!!!

בכל מקרה כדאי להמריץ בכיף וגישה נכונה לאורח חיים בריא ולא כדאי להזניח את זה, גם בימינו אלה כי הנזק עלול להצטבר ולהכביד חלילה.

מאת זהבה רוז מאמנת לנשים וילדות ומנחת סדנאות לשחרור מאכילה רגשית, לאורח חיים בריא והרזיה 

דיאטה נערות שמירה על המשקל תזונה נכונה בריאות סדר יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד