י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצורה הנכונה

לא מצליחים לעמוד בתפריט שהצבתם? זו הדרך לשפר את התזונה

כולנו רוצות לשמור על הגזרה ועל אורח חיים בריא אך לא תמיד אנו מצליחות לעמוד בתפריט שקבענו לעצמינו. מה ניתן לעשות? ומדוע התפריטים לא עובדים? זוהי הדרך הנכונה לשפר את התזונה שלך

לא מצליחים לעמוד בתפריט שהצבתם? זו הדרך לשפר את התזונה
ירקות וביצה צילום: pixabay

רובינו נוטים לחשוב כי תפריט ישפר לנו את המשקל, התזונה, האכילה. אבל מניסיון זה ממש לא הכיוון הנכון. תפריט לא מחזיק מעמד. "אם אני אקבל תפריט אכילה?" שאלה לגיטימית של מי שמתחילה אימון תזונתי. והתשובה תהיה – לא.

תפריטים נפוצים בתעשיית הכושר והתזונה. מאמנים \ דיאטנים \ תזונאים לומדים לרשום אותם (יש להם בלאנק מוכן) וקליינטים מצפים להם. אבל. לרוב תפריט לא עובד. מדובר במרשם של מה לאכול, כמה לאכול ובאיזה זמן לאכול. ולעיתים קרובות זה נועד לכישלון כי אנשים בדך כלל לא נוטים להיצמד לתפריט. למה? כי זה קשה!

החיים נוטים להיתקע לנו באמצע משלל סיבות:

- אנחנו עסוקים

- לא תמיד האוכל יהיה מוכן

- הילדים פתאום חולים

- הבוס מצפה שתעבדי עד שעה מאוחרת

- כל יום יש למישהו אחר יום הולדת או אירוע כלשהו

לא תמיד יש חשק לצרוך מנת חלבון ב- 10:00בבוקר.

מה גם שלפעמים יש תחושה של צורך למרוד נגד התפריט שקיבלת. התוצאה – לא תגיעי למטרותיך. ולעיתים אף נצבור משקל במקום. ומה קורה כשאת כן מצליחה להיצמד בצורה הרמטית לתפריט ולאורך זמן? תפריט נועד להיות זמני – להגיע למטרה קצרת טווח. התוצאה של הצמדות יתר תהיה התפתחות של הפרעת אכילה ופוגעת בבריאות.

אפשרות שלישית שיכולה להיות. שכן מצליחים והולך לך, להיות צמודה לתפריט אבל מדובר בתקופה "מעפנה" (סליחה, אבל זו התחושה) קשה ולא נעימה בכלל.

התפריט לא גורם לך להרגיש טוב יותר ובריאה יותר נפשית. את שונאת את אורח החיים הזה עד כדי שנמאס לך מחסה ועוף. התוצאה – נמאס לך מאורח חיים בריא. הבעיה העיקרית בתפריטים היא שהם עוסקים באבות מזון ולא באוכל. אנשים ביומיום יאכלו עם אחרים, יאכלו אוכל שמגיע מהתרבות שלהם ובד"כ לא מודדים את כמות המזון שהם אוכלים.

תפריט יהיה נכון יותר בתחום של אתלטים או בוני גוף למטרה ספציפית כמו הכנה לתחרות או אימון. אבל לרובינו התפריט הוא לזמן מגובל. אנשים אוכלים מזון ולא אבות מזון:

-המבורגרים ולא חלבונים

- סלטים ולא סיבים תזונתיים

-פסטה ונודלס ולא פחמימות

-סנדוויץ' או פיתה ולא פחמימות

- מרקים ולא נוזלים

-דגני בוקר או גרנולה ולא פחמימות.

אז מה כן עובד? נבדוק מה אנחנו כרגע אוכלות ונחשוב מה יכול להשתנות כדי להפוך את המזון שלנו לקצת יותר טוב. המשמעות והמטרה היא להכניס שינויים קטנים לארוחה שלך מידי פעם נתייחס לאוכל כאל ספקטרום שניתן לשנות ולא כאוכל טוב או מאוכל רע. נשחק עם המשתנים ושימי לב למה שאת אוכלת, ואיך את אוכלת. בכל סיטואציה תחשבי עם עצמך, איך אני משפרת עוד קצת את האוכל, אותו אני כרגע צורכת? כמובן שגם אז צריך להיות ריאליסטי ולא מושלם!

הנה דוגמאות לשינויים קטנים בארוחת הבוקר.

ארוחת בוקר בשלב הראשון: מקרואסון וקפה שאת אוספת בדרך לעבודה ניתן לעשות המרות למשהו יותר טוב. צריך להבין שזה לא אוכל רע – זה פשוט לא הולך עם המטרות שלך.

בשלב השני אני מציעה: שנחליף את הקרואסון במאפים מקמח מלא. נחליף את הקפה המוקרם בקפה רגיל עם פחות סוכר וקצפת וניקח יוגורט בדרך החוצה מהבית כדי שיהיה לנו עוד קצת חלבון.

שלב השלישי: נתקדם עם משחקי שינויים שלנו – הפעם נחליף את המאפים בגרנולה עם קוטג' ויוגורט יווני.

נחליף את הקצפת של הקפה בחלב %2 או בכלל נשתה קפה שחור. נוסיף פרי צבעוני. נאכל במטבח במקום בדרך ל...

שלב הרביעי : נעבור לארוחת הבוקר רגועה, בלי בלחץ. נכין לנו ערב קודם סלט מביצה וירקות. במקום קפה, יהיה תה ירוק יש לנו מנת חלבון ופרי יחד וירקות שממלאות את הצלחת. והכל את אוכלת בצורה מודעת ורגועה אולי אפילו מול הזריחה.

יום נפלא! "לבחור בטוב"

מאת: שושי אופנהיים מאמנת לאורח חיים בריא ופילאטיס מכשירים

תזונה נכונה דיאטה בריאות תפריט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד